Gå til innhold

Druer


Gjest Fruktelsker

Anbefalte innlegg

Gjest Fruktelsker

Hei. Jenta mi er to uker gammel, og har i dag hatt vondt i magen (tror jeg).

Er det noen som her erfaring med om druer kan gi magesmerter etter amming?

Vet jeg ikke skal spise jordbær og kål, men er det andre ting man skal passe på?

Hva med blomkål, er det det samme som kål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener at babyen kan få magesmerter etter at mor har spist druer. En enkel regel er "alt du selv får luft i magen av kan barnet få vondt i magen av".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna-Pia Haggkvist, intensivsykepleier

Kjære fruktelsker,

Hva man ikke kan og skal spise er det mange meninger om og det er viktig at man prøver seg fram. Alt med måte! Blir barnet urolig av f.eks. løk kan du minke løkmengden i maten. Det er heller ikke uvanlig barnet reagerer mindre på hva mor spiser jo større barnet blir slik at hvis du har tenkt å amme en stund kommer det bedre tider for en fruktelsker. Det finnes ikke som jeg vet noen bra studier eller forskning på dette området.

Lykke til og prøv å lev så normalt i matveien du kan!

Informasjon via internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikkker vurdering av det du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...