Gå til innhold

F*%&! Frost


Gjest labolina

Anbefalte innlegg

Gjest labolina

Åhhh, er så irritert på snøprodukt-serien Frost...joda den er både kul og populær blant ungene og foreldre betaler tydeligvis gladelig noen hundrelapper ekstra for designet... men hvorfor finnes det ikke et mer kjønnsnøytralt design?? Serien er grei nok for familier med bare jenter eller bare gutter, men for oss som har både jente og gutt er det "helvete"... Storesøster ønsker seg rosa Frost-ski, skøyter, akebrett, hjelm, snowboard osv... men hvor popuært er det for lillebror å arve dette når han er 7-8 år!!!! Venninnene (som dessverre har bare søstre) får alle disse stilige rosa produktene, og jeg ser hvor skuffet min datter blir når hun ikke får Frost fordi utstyret skal arves av lillebror om noen år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi henne noe rosa og noe blått da, så hun også for en gangs skyld får noe som er bare til henne og ikke bare ting som lillebror skal arve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamma til jente og gutt

Jeg ville gitt henne det rosa, de produktene er så populære at du fint får igjen noen hundrelapper på finn etc. :) Vi har også jente og gutt, og ikke masse penger, så jeg kjenner til problemstillingen. Vi har handlet mye brukt utstyr til dem begge, og selvsagt kjøper vi mange dyre ting, som vinterdresser, i nøytral farge. Men for snuppa er det så stas å ha rosa sykkel som venninnene, og hun fikk disse frost-skiene til jul i fjor. Fordelen ved dette (det finnes fordeler med alt ;)) er at ikke storesøster får alt nytt og lillebror må arve alt, det hender ofte i familier med tette jenter eller tette gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg. Greier vel ikke å opparbeide så mye frustrasjon som deg, kanskje ;-) men allikevel

Dumt at det blir vanskeligere å arve, dumt at vi dunger oss ned i stadig mer søppel (for det er jo det som er hensikten).

Og irriterende at jenter må være så veldig jentete og gutter så veldig guttete på alle arenaer. Noen ganger kan vel barn bare være barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du egentlig sier er at dere kjøper med tanke på at gutten skal få ting og ikke jenta?

Rosa er nok den mest "ikke-kjønnsnøytrale" fargen som finnes, mens alle andre farger nok bli godkjent både blant gutter og jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig med deg. Kjøper ikke frost nettopp pga. designet. Slalomski er såpass dyrt og blir forholdsvis lite brukt, og bør kunne arves. Og når det finnes flotte pakker som er mye mer kjønnsnøytral, er ikke valget vanskelig for meg iallefall :) Og både jentene våre og gutten vår får såpass mye annet som er enten rosa eller blått, så jeg kjøper dette utstyret kjønnsnøytralt meg god samvittighet. Ikke har de klaget heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa er nok den mest "ikke-kjønnsnøytrale" fargen som finnes, mens alle andre farger nok bli godkjent både blant gutter og jenter.

Er enig med deg i det ang. farge, men jeg mener at noe bør være beregnet bare på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med deg i det ang. farge, men jeg mener at noe bør være beregnet bare på henne.

De aller fleste unger i dag får masse ting&tang som er beregnet på dem, så det er sjelden synd på et barn som arver skiutstyr. Ta en titt i et gjennomsnittlig klesskap, en gjennomsnittlig lekekasse eller en gjennomsnittlig sportsbod -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste unger i dag får masse ting&tang som er beregnet på dem, så det er sjelden synd på et barn som arver skiutstyr. Ta en titt i et gjennomsnittlig klesskap, en gjennomsnittlig lekekasse eller en gjennomsnittlig sportsbod -

Det var vel egentlig ikke det å arve som var så fælt, men at det ikke ble kjøpt noe rosa fordi lillebror skulle arve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel egentlig ikke det å arve som var så fælt, men at det ikke ble kjøpt noe rosa fordi lillebror skulle arve

Jeg synes det er en grei holdning. Kjøp ett sett som to barn kan bruke istedetfor to sett. Resultet blir halv søppelmengde, halvparten så mye energi trengs for å produsere varene, halvparten så mange trailere/båter/osv i sving for å frakte varene fra fabrikk til forbruker. Like mange barn på ski :-)

Det er viktigere å lære ungene verdien av det enn verdien av at man blir satt mest pris på om utstyret er nytt og kjøpt spesielt til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du egentlig sier er at dere kjøper med tanke på at gutten skal få ting og ikke jenta?

Når man kjøper ski er det jo greit at det kan brukes av flere enn 1 person da. ;)

Jeg har kjøpt mange klær til eldstejenta mi med tanke på at en EVENTUELL gutt kunne arve. Men, så ble nestemann også jente da, så nå er det kun "jentefarger" her i gården og. Men gud, så koselig å dra på minstejenta den fine blå dressen som jeg kjøpte til førstemann med tanke på at nummer 2 kanskje ble en gutt.

Hehehe... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med deg i det ang. farge, men jeg mener at noe bør være beregnet bare på henne.

Hvis noe skal være beregnet bare på henne, så er det jo bare å kjøpe den fargen hun skal ha. Når den tid kommer, så vil kanskje gutten din ha noe som er beregnet bare for ham også ;-)

Når utstyret er utvokst, så selger du det på f.eks. www.finn.no Tror ikke det er så vanskelig å selge ting der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest labolina

Så det du egentlig sier er at dere kjøper med tanke på at gutten skal få ting og ikke jenta?

Nei, det betyr ikke at jenta aldri får noe som er "hennes", det "flyter" nesten over med barbie, bratz, lundby osv i lekene og klær har jeg jo innsett så og si ikke er mulig å kjøpe kjønnsnøytralt, så jenteklærne arver et vennepar av oss. Men når det gjelder ski, akebrett, snowboard, skøyter og alpinutstyr så kjøper vi faktisk andre merker enn Frost, fordi det skal arves av lillebror ja... synes det er forkastelig at man skal bruke mer penger enn nødvendig på slikt utstyr bare fordi vi har en jente og en gutt. Men jeg ser jo at storesøster har mer lyst på rosa frost-ski enn knallgule fischerski... på alpinsida har hun fått Frost snøbriller, ellers er hjelm og ski kjønnsnøytrale ja. Selv om vi er relativt aktiv på ski / alpin, er det jo begrenset hvor mye slikt utstyr brukes i løpet av en vinter av tidsmessige årsaker og har ikke opplevd at annet enn skisko er utslitt etter bruk av både jenta og gutten. Vi kjøper derfor slikt utstyr med tanke på arv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...