Gå til innhold

Syden i jula


H@yley

Anbefalte innlegg

Gubben er så lei av julemaset her hjemme, og har lyst til å prøve og reise bort jul og nyttår neste år. Jeg er vel mer julete og vet ikke helt.

Har noen av dere gjort dette og hva er deres erfaringer? Vi er to voksne og to barn i skolealder (7 og 11 år). Hva gjorde dere med julegavene? Pynting av huset etc.

Hvor dro dere? Tips om steder og hoteller mottas også med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefales! Vi reiser for 2. gang og gleder oss veldig. Barna er nå 13 og 10 år. Vi pynter ikke i det hele tatt, men har adventskalender og stake. Vi har avtalt at turen er julegaven, så det blir kun en liten ting til hver og det skal være noe vi har bruk for på turen.

På denne måten blir det ferie for alle, og vi kan nyte fine dager sammen, uten stress og mas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge flagget høyt at julen skal feires hjemme, men nå er jeg ikke så skråsikker lenger. Tror at man godt kan ha en flott feiring selv uten snø (les hålke), kuldegrader (les ca 0 grader) og juletre (les barnåler på gulvet). :-)

Økonomien vår tillater ikke en slik tanke for de første årene, men på litt sikt kan jeg godt tenke meg å reise bort i jula. Vil vel tro at man har en ganske ordinær adventstid med unntak av juletrehenting, men jeg tror kanskje ikke jeg ville dratt med meg uendelig mange julegaver i kofferten. Kanskje tatt en liten julefeiring dagen før avreise eller noe sånt, med åpning av de fleste gavene?

Tror også at jeg ville tatt en prat med ungene i god tid før turen ble bestilt, slik at de fikk være med og bestemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som familie har jeg aldri vært i syden i jula, men jeg har vært i Karibien i jula - som barn.

Det var kjekt det, men jeg hadde overhodet ingen julefølelse.

Juleaften åpnet jeg siste luke i kalenderen min, tok på meg badedrakten og gikk ut for å svømme i stekende sol.

Men som en avveksling er det jo helt greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gjort, men jeg skulle gjerne. Gubben er mer skeptisk...

Som en mellomting har vi reist bort i romjula de siste årene, både Kanariøyene og London. I år reiser vi til London 27. desember.

Neste år håper jeg på julefeireing på Korsika - men vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...