Gå til innhold

Truser av ull eller syntet


nicky

Anbefalte innlegg

Det er jo en kjent sak at man ikke bør bruke bomull innerst når man er ute i kulda. Dette gjelder visst truser også. Så hvor får man tak i truser av ull eller syntetisk materiale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Du må jo ha misforstått?? Bomull må jo være mye bedre enn syntetiske plagg, om det er varmt eller kaldt!!

Bomull blir jo direkte frarådet nærmest huden, fordi det holder på fuktigheten og dermed gjør kroppen kald. Superundertøy transporterer fuktighet vekk fra huden. Ull er sikkert det beste, men ikke alle tåler det inntil huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo ha misforstått?? Bomull må jo være mye bedre enn syntetiske plagg, om det er varmt eller kaldt!!

Faktisk ikke, ikke nødvendigvis i alle fall. Bomull innerst mot huden når man blir svett eller våt gjør at man blir iskald ettersom den tviholder på fuktigheten. Ull eller superundertøy av kunststoff transporterer fuktigheten bort fra huden og ut i ytre kleslag slik at du holder deg tørr og varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløvet

Faktisk ikke, ikke nødvendigvis i alle fall. Bomull innerst mot huden når man blir svett eller våt gjør at man blir iskald ettersom den tviholder på fuktigheten. Ull eller superundertøy av kunststoff transporterer fuktigheten bort fra huden og ut i ytre kleslag slik at du holder deg tørr og varm.

Jeg gir meg:-) Er nok merket for livet i og med at jeg jobber i helsesektoren;-) Tenker ikke så mye på frost og kuldegrader, i allefall ikke til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om du er ute etter ulltruser til barn eller voksne, men til voksne mener jeg stort sett alle produsentene også leverer boxer til voksne. Har testet ut devold, icebreaker og smartwool sine, og liker smartwool sine best. Hadde imidlertid aldri ville brukt ull innerst annet enn i forbindelse med friluftsliv/trening, da de er dyre og tåler mange færre vask enn bomull etc.

Til barn antar jeg at det er joha, iris, nøstebarn, etc. som er aktuelle.

(Er på vei til fjellet, og har pakket en stor bag med ull...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heldigvis!

Vi har alltid hatt ulltruser på barna før skolealder om vinteren. Men vi har bestandig en bomulltruse innerst slik at ulltrusa ikke vaskes hver dag. Da ville den blitt utslitt. Og dette fungerer bra. Ungene har alltid vært gode og varme rundt rumpa. Særlig fungerte det bra for det ene barnet som hadde urinveisinfeksjon en gang. Men etter ulltrusa så ble det aldri noe mer av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hygiene

Jeg bruker masse ull. Men truser av ull??! Nei takk!

Av hygieniske grunner syns jeg ikke truser bør brukes som ikke tåler minst 60 graders maskinvask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...