Gå til innhold

Snuppa (17 mnd) tok sine første vaklende skritt


fuji1365380447

Anbefalte innlegg

fuji1365380447

Jeg vet at hun er innenfor "normalen" - og at mange er sene til å gå, Og jeg vet at det ikke er så merkelig at hun er litt sein til å gå siden hun ble født 6 uker prematurt!

Men likevel så har jeg bekymret meg litt over at det tar så lang tid å lære å gå... (er det noe feil med ankelen, osv).

Men i går så sto hun midt på gulvet og hadde lyst til å gå til pappa - og plutselig så gikk hun tre vaklende skritt bort til ham på eget initiativ!

Vi tok henne bort og gjorde det igjen, og hun lo og syntes at det var så gøy! Jeg ble så glad at tårene trillet...

Lille jenta mi holder på å bli stor. Endelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Angela25

Jeg las innlegget ditt med et smil om munnen:-)

Jenta mi ble foedt noeyaktig 1 dag foer termin, og laerte seg aa gaa da hun var 17 mnd. gammel. Det er sent ja, men innenfor normalen, som du sier.

Naar man forst tar ett skritt, saa gaar det fort fremover, det skal jeg love deg:-)

Allerede til jul stabber og gaar hun som bare det, river litt i juledukene òg...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min var ikke prematur, men ventet med å gå til hun var 16 mnd. Hun var flink til å krabbe og syntes nok det var like greit - hun kunne legge seg ned for å lynkrabbe senere også, hvis det var noe som virkelig hastet.

Min datter lærte også å gå i desember. Jeg kan forsikre deg om at dere har en - eh - annerledes jul i vente. Men det er jo det som er morsomt med småbarn, at de utvikler seg hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datra mi gikk ikke før hun var 18 mnd (krabba ikke før hun var over året), og hun er ikke prematur. Hun var rett og slett ikke interessert.

Hun er nå snart 4, litt forsiktig motorisk, men helt innenfor normalen. Og utrolig stor i kjeften. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår to var 15 og 16 mnd da de gikk sine første skritt, og faren (+ søstra hans) var 17 mnd... Både faren og søstra er spreke som voksne, ett av barna våre har hele tiden vært forsiktig av seg og litt sen mht å lære nye fysiske utfordringer (MEN hun lærer det alltid - og så har hun alltid vært en racer på finmotoriske ting) og det andre barnet har ikke vært sen mht andre fysiske mestringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så moro!

Jeg kjenner to jenter som ikke gikk før de var over 18 måneder. Ingen av dem var premature. Jeg vet også om en som ikke gikk før hun var 3 år, men det var heller ikke noe galt med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skjønt!! :0)

Fikk nesten tårer i øynene!!!

Tenker der får en livlig jul nå!! ;0)

Min minste snuppe er 14mnd,så blir nok villt her også!! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeartig :0))

Min startet vel ikke før han var godt og vel 15/16 mnd.

Nå springer han fra meg..............

Kos deg med videre utvikling :0))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...