cizz Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Sånn begynner en liten sang jeg sang i barnekor for over 20 år siden (kremt). Noen som vet hvilken sang det er og kan teksten....? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Dager er perler gud pleier leke med. Han strør dem ut på jorden. Drysser dem gavmildt ned. Jeg samler dager, noen er nokså grå. Andre har glans og farger. Alle blir samlet på. Hver dag jeg lever trer jeg på minnets snor En er så blek og liten En lyser blank og stor. Når jeg har samlet nok til et perlebånd Sier jeg takk for lånet Legger det i guds hånd 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angela25 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Dager er perler gud pleier leke med. Han strør dem ut på jorden. Drysser dem gavmildt ned. Jeg samler dager, noen er nokså grå. Andre har glans og farger. Alle blir samlet på. Hver dag jeg lever trer jeg på minnets snor En er så blek og liten En lyser blank og stor. Når jeg har samlet nok til et perlebånd Sier jeg takk for lånet Legger det i guds hånd Saa fint...:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Saa fint...:-) Ja, den er kjempefin...er kanskje derfor jeg fortsatt husker hele teksten, selv om det er nærmere 20 år siden jeg lærte den i barnekor... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Saa fint...:-) Jeg synes ikke den var fin...;( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest girasol Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Jeg synes ikke den var fin...;( Hvorfor synes du ikke den er fin, hidi? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Dager er perler gud pleier leke med. Han strør dem ut på jorden. Drysser dem gavmildt ned. Jeg samler dager, noen er nokså grå. Andre har glans og farger. Alle blir samlet på. Hver dag jeg lever trer jeg på minnets snor En er så blek og liten En lyser blank og stor. Når jeg har samlet nok til et perlebånd Sier jeg takk for lånet Legger det i guds hånd Jeg tror ikke at vi er perler som Han leker med... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angela25 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Jeg synes ikke den var fin...;( Hvorfor ikke? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest girasol Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Jeg tror ikke at vi er perler som Han leker med... I diktet står det at det er dagene som er perler, som Gud strør ut over livene våre. Ganske vakkert egentlig synes jeg. Det er ikke vi som er perlene som han leker med, sånn oppfatter ihvertfal ikke jeg det Det er mer som i den sangen til Erik Bye: Guds klinkekuler, der oppfatter jeg mer at det er menneskene som er klinkekulene som Gud leker med... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 I diktet står det at det er dagene som er perler, som Gud strør ut over livene våre. Ganske vakkert egentlig synes jeg. Det er ikke vi som er perlene som han leker med, sånn oppfatter ihvertfal ikke jeg det Det er mer som i den sangen til Erik Bye: Guds klinkekuler, der oppfatter jeg mer at det er menneskene som er klinkekulene som Gud leker med... Ja, da høres det bedre ut! Selv liker jeg å tro at Gud er en passiv tilskuer, enn så lenge... At vår egen skjebne, skaper vi selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Dager er perler gud pleier leke med. Han strør dem ut på jorden. Drysser dem gavmildt ned. Jeg samler dager, noen er nokså grå. Andre har glans og farger. Alle blir samlet på. Hver dag jeg lever trer jeg på minnets snor En er så blek og liten En lyser blank og stor. Når jeg har samlet nok til et perlebånd Sier jeg takk for lånet Legger det i guds hånd Tuuusen takk!!!! Kjempefint:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest girasol Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Ja, da høres det bedre ut! Selv liker jeg å tro at Gud er en passiv tilskuer, enn så lenge... At vår egen skjebne, skaper vi selv. For meg er Gud en aktiv del av livet mitt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.