Gå til innhold

hormonspiral


smekka

Anbefalte innlegg

Har satt inn hormonspiral i dag og kjenner egentlig ingenting bortsett fra svake menssmerter og litt blødning -bare såvidt det er litt rødt på bindet. Kan det bli verre i dagene/ukene som kommer, eller kan det hende at det bare er som dette?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde litt murring samme dagen. Så var alt som vanlig frem til jeg skulle ha mensen (til vanlig tid) Da fikk jeg veeeldig vondt i noen timer hver dag. Neste mnd ble det også smerter men ikke like ille. Så for hver mnd ble smertene og blødningene mindre.

Er helt normalt med en god del smerter, men også at en ikke merker noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde litt murring samme dagen. Så var alt som vanlig frem til jeg skulle ha mensen (til vanlig tid) Da fikk jeg veeeldig vondt i noen timer hver dag. Neste mnd ble det også smerter men ikke like ille. Så for hver mnd ble smertene og blødningene mindre.

Er helt normalt med en god del smerter, men også at en ikke merker noe.

Jeg leste nettopp på pakningvedlegget at man skal sette inn spiralen ift når man har mensen. Jeg fødte for 4 måneder siden og har ikke hatt mensen siden -skulle jeg egentlig ha ventet til alt var i normalt gjenge, kanskje? (da ville vel legen sagt noe...?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Jeg leste nettopp på pakningvedlegget at man skal sette inn spiralen ift når man har mensen. Jeg fødte for 4 måneder siden og har ikke hatt mensen siden -skulle jeg egentlig ha ventet til alt var i normalt gjenge, kanskje? (da ville vel legen sagt noe...?)

Jeg satte inn hormonspiral i september. Jeg satte den ikke inn når jeg hadde mensen, satte den inn hos en gynokolog. Men hun sa det at av og til satte hun den inn under mensen, men da fordi det da var mindre vondt å sette den inn. Hvis hun merker at forholdene er slik at hun vet det vil gjøre vondt så anbefaler hun å sette den inn når man har mensen.

Jeg kjente knapt noe når jeg satte den inn, men hadde litt smerter etter at hun dro ut den gamle kobberspiralen.

Jeg hadde ørlite blødninger samme dag som jeg satte den inn, også fikk jeg noen småblødninger etter ca 14 dager etter innsettelsen. Disse småblødningene varte vel i ca 1 uke. Etter dette har jeg hatt ca 2-3 dager i mnd som jeg så vidt har litt blødninger. Deilig for en som blødde masse med kobberspiral, selv om det funket jo greit det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste nettopp på pakningvedlegget at man skal sette inn spiralen ift når man har mensen. Jeg fødte for 4 måneder siden og har ikke hatt mensen siden -skulle jeg egentlig ha ventet til alt var i normalt gjenge, kanskje? (da ville vel legen sagt noe...?)

Jeg satte også inn hormonspiralen ca 4-5 måneder etter fødselen. I følge legen var det bare en fordel å sette den inn kort tid etter en fødsel fordi det da kanskje ble mindre smertefullt.

Jeg hadde blødninger i 2-3 dager (mindre enn når jeg hadde mensen), og så fikk jeg ikke blødninger før det var ca. ti måneder etter fødselen (tidspunkt da jeg vanligvis ville fått igjen mensen etter fødsel. Hadde blødninger 2-3 ganger, men mer enn en måned mellom hver gang. Og så har jeg hatt noen år uten noen mens. Når får jeg bitte litt blødning ca. 1/2 dag en gang i måneden. Mye bedre enn mensen jeg hadde før med smerter og sterke blødninger.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste nettopp på pakningvedlegget at man skal sette inn spiralen ift når man har mensen. Jeg fødte for 4 måneder siden og har ikke hatt mensen siden -skulle jeg egentlig ha ventet til alt var i normalt gjenge, kanskje? (da ville vel legen sagt noe...?)

Nei, trenger ikke vente til mensen er tilbake igjen. Jeg satte den inn midt i syklusen jeg også. Men neste gang skal jeg skifte/ sette inn under mensen. Det var '%&* vondt, og under mensen er mormunnen litt mer åpen.

Men nå er jeg bare fornøyd med det og det var jeg sist jeg hadde den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, trenger ikke vente til mensen er tilbake igjen. Jeg satte den inn midt i syklusen jeg også. Men neste gang skal jeg skifte/ sette inn under mensen. Det var '%&* vondt, og under mensen er mormunnen litt mer åpen.

Men nå er jeg bare fornøyd med det og det var jeg sist jeg hadde den også.

Litt ekkelt å tenke på å gå til gynekologen midt under mensen da men...de er vel vant til det.

Hva var det som gjorde vondt egentlig? hvor? Jeg syntes bare det var ubehagelig (men det er de fleste besøk hos gyn.) og litt sterke menssmerter i det han "knep" den fast eller hva det nå er man gjør, men ikke vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ekkelt å tenke på å gå til gynekologen midt under mensen da men...de er vel vant til det.

Hva var det som gjorde vondt egentlig? hvor? Jeg syntes bare det var ubehagelig (men det er de fleste besøk hos gyn.) og litt sterke menssmerter i det han "knep" den fast eller hva det nå er man gjør, men ikke vondt.

De er vant til langt verre ting ja...

Men det var vondt fordi livmorkanalen var veldig trang. De bruker noen instrumenter først før de setter inn spiralen, og da måtte han bruke litt makt. Det var langt fra behagelig. Kjentes som enorme mens/ fødselssmerter nesten. Dette var hos fastlegen og han sa etterpå at han nok skulle henvist meg til gyn pol, men at det "sikkert" hadde blitt like vondt der... :( Det tviler jeg på da, men. Men inn kom den iallefall. Var 7 år siden jeg fødte, så hadde vel grodd att der ;-) 5 år til en evt neste gang iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...