Ladycat1 Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Jeg sliter veldig med å gi min sønn medisin. Akkurat nå tar han øyedråper for øyekatarr. Jeg må slåss med gutten i nesten 15 min før jeg klarer å få en dråpe inn. Jeg vet at det er ikke gøy å få ting inn på øye eller ta medisin som smaker vondt, men jeg lurer på om det finnes noe knep som gjør dette lettere? Jeg er helt utslitt. Han skal ta dråper hver 2.time i dag og i morgen og deretter 2-3 g daglig til han dagen etter han er helt sympomfri og jeg får direkte vondt i magen at jeg må bruke makt på han. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Det er bedre å bruke makt og få det kjapt unnagjort, enn å holde på i det uendelige med overtalelseskunster.... Når mine unger nekta å ta på øyesalve, forklarte jeg at de måtte ha på salve for å bli friske på øyet. Hvis de ikke ville ta på, så måtte vi holde dem fast. De fikk på en måte en forklaring og en mulighet til å velge om de ville gjøre det frivillig... Det enkleste er å være to når man gjør det (selv om det ikke alltid er to voksne tilgjengelig..). Den ene holder barnets armer og bein på plass (legg barnet på sofaen el.), mens den andre åpner øyet til barnet og drypper kjapt. Når man er ferdig kan man skryte av barnet som var sååå flink (selv om det ikke stemmer helt ;-)). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.