Gå til innhold

hvor mye er vanlig?


Mamma07

Anbefalte innlegg

jeg gir småen morsmelkerstatning. hun er nå snart to mnd og mange kommenterer at hun spiser mye. er det noen her som bare gir ME som kan si meg sånn ca hvor mye de spiser på hvert måltid? vet det varierer fra unge, ville bare høre litt forskjellig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Poden min spiste sjeldent mer enn 100 ml til ett måltid, men han var hjertebarn (= dårlig matlyst) og er vel egentlig ikke sammenlignbar. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 15% av kroppsvekten per døgn. (Selvsagt med variasjoner fra barn til barn)

hmmm her snakker vi mattematikk.. ikke min sterkeste side.. sist vi veide var hun 4610. det er nå tre-fire uker siden og hun er blitt myyye større

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Står det ikke på siden av esken da? Mener å huske at det gjorde det - jeg husker ikke hva Billa spiste.

Men; jeg tror ikke jeg hadde bekymret meg om at "mange mener" hun spiser for mye - det hadde vært verre med for lite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm her snakker vi mattematikk.. ikke min sterkeste side.. sist vi veide var hun 4610. det er nå tre-fire uker siden og hun er blitt myyye større

Hvis hun har lagt på seg ca 200 gram i uka, så veier hun kanskje litt over 5 kg nå da. Og da er 15% ca 700ml i døgnet.

Hvor mye får hun i seg i døgnet da ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis hun har lagt på seg ca 200 gram i uka, så veier hun kanskje litt over 5 kg nå da. Og da er 15% ca 700ml i døgnet.

Hvor mye får hun i seg i døgnet da ca?

regnet ut nå, kom til ca 860 i døgnet. hun er nok godt over 5 kilo. er ikke alltid det går tre timer mellom hvert måltid. det kan variere fra 2- 2 1,5 timer mellom hvert. men skal prøve å få det til å gå tre timer. hun sover lengre om natten nå, så det kan gå opp til 4 timer mellom hver.men jeg ser ikke problemet, er jo bedre at hun får i seg godt med mat enn at hun ikke vil ha :)

takk for svar :) skal på helsestasjonen i neste uke så det blir spennende :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regnet ut nå, kom til ca 860 i døgnet. hun er nok godt over 5 kilo. er ikke alltid det går tre timer mellom hvert måltid. det kan variere fra 2- 2 1,5 timer mellom hvert. men skal prøve å få det til å gå tre timer. hun sover lengre om natten nå, så det kan gå opp til 4 timer mellom hver.men jeg ser ikke problemet, er jo bedre at hun får i seg godt med mat enn at hun ikke vil ha :)

takk for svar :) skal på helsestasjonen i neste uke så det blir spennende :o)

For det første har jeg nok regnet feil, ut fra 5 kg bli det vel 750 ml. Lå og tenkte på dette midt på natten.

Syns det høres helt greit ut jeg. Man kan jo ikke nekte ungen mat heller. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regnet ut nå, kom til ca 860 i døgnet. hun er nok godt over 5 kilo. er ikke alltid det går tre timer mellom hvert måltid. det kan variere fra 2- 2 1,5 timer mellom hvert. men skal prøve å få det til å gå tre timer. hun sover lengre om natten nå, så det kan gå opp til 4 timer mellom hver.men jeg ser ikke problemet, er jo bedre at hun får i seg godt med mat enn at hun ikke vil ha :)

takk for svar :) skal på helsestasjonen i neste uke så det blir spennende :o)

Mange så små vil heller ha små hyppige måltider enn få store. Ha det i bakhodet før du endrer rutinene hennes :o) Minsta hos meg ville spise hver 1,5 time i begynnelsen, men nå (nå er hun 6 mnd) går det gjerne 3 timer i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første har jeg nok regnet feil, ut fra 5 kg bli det vel 750 ml. Lå og tenkte på dette midt på natten.

Syns det høres helt greit ut jeg. Man kan jo ikke nekte ungen mat heller. ;)

da synes ikke jeg hun spiser i overkant mye hvertfall.

mat må man ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange så små vil heller ha små hyppige måltider enn få store. Ha det i bakhodet før du endrer rutinene hennes :o) Minsta hos meg ville spise hver 1,5 time i begynnelsen, men nå (nå er hun 6 mnd) går det gjerne 3 timer i mellom.

jeg pleier å gi henne når hun viser at hun er sulten. varierer hvor lenge det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dolores83 - mamma til en godgutt med skikkelige bollekinn;-)

Jeg blir litt oppgitt over sånne kommentarer fra folk. Så mye synsing om ting de strengt tatt ikke har noe greie på;-) Det er du som er eksperten på ditt barn, og jenta di må jo få spise til hun er mett. Min erfaring er i hvert fall at sønnen min regulerer dette elegant selv. Har han spist mer enn vanlig til et måltid, så spiser han mindre neste gang.

Jeg er sikker på at det kommer til å gå kjempefint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt oppgitt over sånne kommentarer fra folk. Så mye synsing om ting de strengt tatt ikke har noe greie på;-) Det er du som er eksperten på ditt barn, og jenta di må jo få spise til hun er mett. Min erfaring er i hvert fall at sønnen min regulerer dette elegant selv. Har han spist mer enn vanlig til et måltid, så spiser han mindre neste gang.

Jeg er sikker på at det kommer til å gå kjempefint!

ja er litt sånn her også. spiser hun skikkelig mye ( som kan være opp til 300 ml) så går det opp til 3 1,5 til 4 timer til neste gang hun gir lyd ifra seg-. om natten ligger det på 140-160..

at folk synes det er mye får være deres greie, jeg må gi henne det hun vil ha. så enkelt er det :)

er store bollekinn her også :o) sååå nusselig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...