Gå til innhold

barn med feber


Gjest mor tilgutt på snart 8

Anbefalte innlegg

Gjest mor tilgutt på snart 8

Hei! jeg har en sønn som blir 8 år i januar, i forrige uke så var han hjemme fra skolen, sier han hadde vondt i hode og litt vondt i halsen. Dette gikk gradvis over, og på mandag var han på skolen igjen. På kvelden denne mandagen så ble han dårlig igjen, fikk skikkelig diare, men det ga seg seint utpå kvelden. Siden den dagen har han bare sovet, spist kun 2 brødskiver på 4 dager og drikki ca 21/2 glass. har feber den fjerde dagen nå. på onsdag tok vi kontakt med legevakten og vi kom inn til vakthavende lege i min kommune, fikk da bare beskjed om å kontakte min egen fastlege for å ta en del prøver. greit nok tenkte jeg da, vi dro hjem og han fortsatte å sove.feberen stiger, hjelper ikke med febernedsettende. jeg forsøker å kontakte min fastlege får å bestille time til han, men der er det kun svareren som går på og forteller at dem har stengt i 4-5 dager pga. flytting. dagen etter så ringer jeg til det legesenteret hvor legen som hadde vakt som vi var hos holder til, der kommer jeg også til en svarer, og jeg legger igjen beskjed om han må ringe meg. ikke noe skjer den dagen. på kvelder stiger feberen til over 40. vi ringer legevakten på nytt, men får bare beskjed om at skal ta febernedsettende. nå har han fått febernedsettende hele uken, det kan vel ikke være bra. og spesielt ikke når vi ikke hvet hva som feiler ham. Jeg føler jeg ikke får noe hjelp. Han ligger jo bare å sover, det har han gjort i 4 dager. Vær så snill å hjelp meg! Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''vi ringer legevakten på nytt, men får bare beskjed om at skal ta febernedsettende''

Du sier jo at det ikke hjelper med febernedsettende... Jeg ville forlangt at de kikket på gutten din! Bare still opp på kontoret der du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg gutten ti legevakta og si at du nekter å dra derfra før de undersøker han skikkelig!! Evt. tar du kontakt med helsesøster og lufter bekymringene dine for henne. Kanskje kan hun hjelpe deg videre?

Jeg kjenner jeg blir sur over måten du har blitt behandla på. Er virkelig glad for at legesenteret her vi bor ikke behandler pasientene slik!

Det er fint om du kan fortelle hvordan det går:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...