Gå til innhold

Går han glipp av noe?


Hugmee

Anbefalte innlegg

Storebror har feiret bursdag i helgen. Av kameratene fikk han flere typer småfigurer, ser litt ut som monstere for meg. Alle synes dette var sååå flotte gaver. Storebror skjønte nok ikke hva det var og lot kameratene leke med de - selv rørte han de ikke.

Etterpå kom jeg til å tenke på at dette kanskje kan være noe slags actionfigurer fra tv-serier. Her i huset ser vi lite tv. Barna ser barne-tv på nrk i ukedagene og i helgene ser de en dvd istedet.

Kanskje han går glipp av noe som alle de andre guttene vet hva er? Vi har flere barne-kanaler har jeg funnet ut, men jeg har liksom ikke så lyst til å tilby så mye tv-titting når de aldri ber om det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Vi har flere barne-kanaler har jeg funnet ut, men jeg har liksom ikke så lyst til å tilby så mye tv-titting når de aldri ber om det selv. ''

synes det er en god policy, jeg. Selv er våre poder glade i å se TV - så vi må begrense dem. (Eldstegutten kunne nok sett TV fra morgenen til langt ut på kvelden, hadde han fått lov.

Var de småfigurene sånne som kommer i poser, og med kort til? tre-typer, lava-typer, jord-typer etc?

I så fall elsker podene (og for den saks skyld: veslejenta også) her dem, men tror ikke de har sett dem på TV. De synes bare de er tøffe. Forstå det den som kan :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rart det...

Her fikk guttungen masse ting fra Pirates of the Caribbean til 6 årsdagen. Han synes det var kjempekult, og visste at det var "djek sparrov" men har jo aldri sett filmene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en annen mamma

Nei, han går ikke glipp av noe.

Jeg synes mine ser for mye tv, og jeg innrømmer at jeg bruker tegnefilm som barnevakt om morgenen når de står opp klokken ti over seks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bare nrk og tv2. Storebror, som snart er seks, er veldig interessert i tv og kunne nok sett mye om han fikk lov. Synest det er helt toppers at vi ikke har flere kanaler, det gjør det jo lettere for oss foreldre å sette grenser når det uansett ikke går barnetv hele dagen.

Her ser storebror og lillebror på barnetv på hverdager og de får se på nrk/tv2 på helgemorgener i 1-2 timer. Det er mer enn nok synest jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...