Gå til innhold

Kan det være kreft i øyet?


monique26

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har tatt noen bilder av min jente på 8 år. Hun har lenge hvert plaget med svimmelhet, men jeg trodde det kom av en begynnende influensa. Den har hun ikke fått foresten. Nå viser det seg at hun har fått rød øye på bare ene. Og det gjentar seg på flere bilder. Har jo lest at det kan være et tegn. Hva gjør jeg? har bilder å vise om ønskelig. Håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Isflaket

Ta kotakt med fastlegen, for å få henvisning til øylege, visst legen syns dette er nødvendig.

øyenlege, mente jeg selvfølgesig. dysleksien slår visst til for fullt, tidlig i dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per H Finne, Professor i barnesykdommer

Det røde øye som du beskriver tror jeg mest sannsynlig er en infeksjon slimhinnen i øyet, eller det kan være at et blodkar i denne er gått i stykker, det gir rødfarge pga blødningen. Kan komme uten noen spes. foranledning. En allergisk reaksjon vil også kunne gi rødt øye pga- at blodkarrne utvider seg og blir mer synlige, men da vil det også ofte være sårhet og kløe i øyet. Siden jeg ikke har sett øye kan jeg ikke sette noen sikrere diagnose. Holder rødhdeten seg eller dersom det er forandringer med synet ,synes jeg du skal la fastlegen se barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det røde øye som du beskriver tror jeg mest sannsynlig er en infeksjon slimhinnen i øyet, eller det kan være at et blodkar i denne er gått i stykker, det gir rødfarge pga blødningen. Kan komme uten noen spes. foranledning. En allergisk reaksjon vil også kunne gi rødt øye pga- at blodkarrne utvider seg og blir mer synlige, men da vil det også ofte være sårhet og kløe i øyet. Siden jeg ikke har sett øye kan jeg ikke sette noen sikrere diagnose. Holder rødhdeten seg eller dersom det er forandringer med synet ,synes jeg du skal la fastlegen se barnet.

Jeg tror hun mente at pupillen kun hadde rød refleks på ene øyet, altså ingenting med conjunctiva/bulbus og gjøre, men selve refleksen gjennom de brytende medier?

Hvor gammelt var barnet? Jeg ville ha tatt med meg barnet til optiker hvis det er over 5 år eller en øyelege dersom barnet er yngre, så får de tatt grundigere undersøkelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...