Gå til innhold

Tilvenning til fast føde


Gjest moon29

Anbefalte innlegg

Har en jente på 6 mnd som jeg nå i ca 4 uker har forsøkt å venne til små grøtmåltider.Men hun bare spytter ut og ser ikke ut til å like det i det hele tatt, selv etter såpass lang tid.

Noen som har noen råd til hva man kan gjøre? Hva med de unger som ikke liker grøt i det hele tatt? hva prøver man da? middagsmat på glass?

Ikke alltid like lett som nybakt mamma ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen av mine barn likte grøt noe særlig da de var små, så vi gikk veldig fort over til brødskiver. Middagsmat på glass fikk de heller ikke, mine stakkars små, de fikk det samme som vi hadde til middag: knust potet i brun/hvit saus sammen med knuste grønnsaker. Og etter hvert most kjøtt/fisk.

Har du prøvd velling? Det vet jeg flere som brukte før de gikk over til ordentlig fast føde, for å gjøre overgangen mykere.

Ikke alle barn er grøtbarn, det er helt sikkert. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poden var ikke så glad i grøt, men veldig glad i blåbærpureen fra Nestle (vet ikke om den finnes lenger) så vi blandet mye blåbærpure i grøten hans og kuttet gradivs ned på den til han spiste "ren" grøt.

Snuppa begynte med velling, dvs. tynn grøt på flaske (skar et kryss i toppen på flaskesmokken).

Felles for begge mine var at de skydde ris- og maisgrøt som pesten, men elsket hvete med frukt. Og hvis du har smakt på risgrøten til Nestle så skjønner du kanskje hvorfor... *Kvalm*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi slet med det samme til vår lille på nå 8 mnd.Han spyttet ut alt som ikke var morsmelk.Prøvde 4 mnd grøtene til Nestle og Småfolk,men ville ikke ha noen.

Så prøvde vi 6 mnd grøten til Nestle.Begge to går ned på høykant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Vi startet opp med fruktmos som jeg lagde selv.

Det som funket best var pæremos - da kuttet jeg opp pære i små biter som jeg kokte i bittegran vann. Moste dette sammen med litt Maizena for å få litt stivelse i.

Det likte hun godt, selv om grøt osv ikke var populært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan prøve å blande grøten ut i morsmelk?

Jeg lagde all mat selv til ungene,begynte med potetmos,det gikk greit!

Ellers lagde jeg mye frukt pure.

Det dummeste du kan gjøre er hvertfall å begynne å søte matvarene...Noen barn trenger lengre tid på å venne seg til nye ting!

Det går seg nok til!! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan prøve å lage grøten omtrent like tynn som melken... hvis h*n begynner å like små mengder av det kan du prøve det en stund og deretter gjøre den tykkere..

kunne det være noe mon tro? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...