Gå til innhold

Gavekort: kjipt?


Gjest efoll

Anbefalte innlegg

Far i huset ønsker seg sporty julegaver. Aner ikke hva jeg skal finne på, så jeg lurer på om jeg skal kjøpe et gavekort på en sportsbutikk. Eller er det en kjedelig gave?

Vet det er utenom tema, men jeg prøver meg allikevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til venninner/venner og søsken er gavekort helt greit, men jeg vet ikke om jeg ville gitt det til kjæresten? Selv digger jeg gavekort, men fra kjæresten vil jeg ha noe konkret, men det er godt mulig det er bare meg som er sånn. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isflaket

Jeg hadde blitt lei meg om ikke min kjære hadde lakt mer skjel i det enn å kommet med et gavekort til jul..

Da syns jeg det er bedre med noe du tror han ønsker seg, som heller kan byttes, visst det ikke er "helt" riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg har gitt gavekort til sambo, han er så forbaska høy og har lang rygg, så det er vanskelig og finne det rette. Så har jeg vært med han og handlet etterpå. Har pakket inn kortet sammen med litt mer da, en god rollon, marsipangris o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ville reagere med glede, andre med skuffelse. Du kjenner han best. Du kan jo kjøpe en ting på sportsbutikken og legge gavekort på resten i samme pakke? Sånt tynt og varmt undertøy (trøye og stilongs) kan vel være greit om han er mye ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har han Jerven fjellduk?? Den er super for friluftsfolk (hvis det ikke var "innendørs sporty" du mente da?) Kjøp den som er foret, og gjerne king size. Genial å ha med seg når man er ute på tur og det er fare for at man kan fryse. Vi har brukt den mye når vi har hatt med ungene på tur. I tillegg brukes den mye til jakt (men da er king size sannsynligvis for stor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han Jerven fjellduk?? Den er super for friluftsfolk (hvis det ikke var "innendørs sporty" du mente da?) Kjøp den som er foret, og gjerne king size. Genial å ha med seg når man er ute på tur og det er fare for at man kan fryse. Vi har brukt den mye når vi har hatt med ungene på tur. I tillegg brukes den mye til jakt (men da er king size sannsynligvis for stor).

Vet ikke helt hva det er? han er mest interessert i sykkel og langrenn. Ikke jakt, og ikke typen som går på fjellet/kanotur etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærebrus875

Jeg hadde blitt lei meg om ikke min kjære hadde lakt mer skjel i det enn å kommet med et gavekort til jul..

Da syns jeg det er bedre med noe du tror han ønsker seg, som heller kan byttes, visst det ikke er "helt" riktig.

Jeg vil heller gi bort et gavekort enn å gi vekk noe som byttes, når man da først legger "sjela i det" og finner en gave, så blir den byttet vekk...

Ja til gavekort eller pengegaver! Ikke at jeg er så glad i alt kjøpepresset til jul, men da er sjansen større for at jeg bruker det jeg "får", enn at det blir lagt i et skap..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Jeg synes gavekort er undervurdert, og jeg synes ikke der er upersonlig heller, dersom det er fra butikker giveren vet jeg liker. Synes det er mye bedre enn å få klær i feil størrelse og parfyme jeg får vondt i hodet av.

Jeg har - med stort hell - gitt gavekort til familiens tenåringer. De blir kjempeglade for det, er ikke så opptatt av "personlig", de er mer opptatt av hva de får for pengene :) Og etter jul er det som kjent salg....

Men etter julekortdiskusjonene her inne, og diskusjoner om sjokolade fra bensinstasjoner, så skjønner jeg at jeg nok er usedvanlig lite sær på sånt, og i grunnen temmelig enkel å glede ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes helt fint du kan kjøpe gavekort på sporten. Mye bedre att han får plukke ut det han har lyst på :-) Det ville min mann også blitt glad for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Det absolutt VÆRSTE er folk som insiterer på å kjøpe "skikkelige" gaver, og som stort sett ender opp med å kjøpe det DE kunne tenkt seg i stedet for å tenke et sekund på hva mottakeren kunne tenkt seg. Min svigermor er sånn- det er ikke grenser for hvor mye nips og tull og tøys jeg har mottatt opp gjennom årene, enda hun har vært på besøk og MÅ vite at det ikke er min stil - i det hele tatt.

Men hun har rett, det hun synes er fint, er fint, og vi andre har ikke peiling. Så hun fortsetter kampen for å få meg til å ha huset fullt av ubrukelig nips i grelle farger.

Gi meg heller et gavekort, ja - definitivt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Det absolutt VÆRSTE er folk som insiterer på å kjøpe "skikkelige" gaver, og som stort sett ender opp med å kjøpe det DE kunne tenkt seg i stedet for å tenke et sekund på hva mottakeren kunne tenkt seg. Min svigermor er sånn- det er ikke grenser for hvor mye nips og tull og tøys jeg har mottatt opp gjennom årene, enda hun har vært på besøk og MÅ vite at det ikke er min stil - i det hele tatt.

Men hun har rett, det hun synes er fint, er fint, og vi andre har ikke peiling. Så hun fortsetter kampen for å få meg til å ha huset fullt av ubrukelig nips i grelle farger.

Gi meg heller et gavekort, ja - definitivt!!

VERSTE - selvfølgelig.,.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes gavekort er undervurdert, og jeg synes ikke der er upersonlig heller, dersom det er fra butikker giveren vet jeg liker. Synes det er mye bedre enn å få klær i feil størrelse og parfyme jeg får vondt i hodet av.

Jeg har - med stort hell - gitt gavekort til familiens tenåringer. De blir kjempeglade for det, er ikke så opptatt av "personlig", de er mer opptatt av hva de får for pengene :) Og etter jul er det som kjent salg....

Men etter julekortdiskusjonene her inne, og diskusjoner om sjokolade fra bensinstasjoner, så skjønner jeg at jeg nok er usedvanlig lite sær på sånt, og i grunnen temmelig enkel å glede ;)

Jeg mener at gavekort til venner og slekt er helt greit, jeg elsker gavekort selv! Men fra kjæresten synes jeg ikke det er noe morsomt å få, der vil jeg heller ha noe konkret. Om jeg så må plukke ut det selv! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir altid kjempe glad for gavekort.. :)

alle er jo forskjellige da, men kan ikke se problemet. han kan jo kjøpe seg akkurat hva han vil og får mer for pengene pga januarsalget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...