Gå til innhold

Noen er åpenbart uskikket


Calileo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er sjokkert !!!

Så lei av å lese at når en har biologiske barn omtales det som EGNE barn. Barn som er adoptert er i aller høyeste grad egne barn, virker som en del har vanskeligheter med å forstå det. Men det er en annen debatt....

Glad det er strenge regler !!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet. Hun "likte ikke nederlandsk kultur eller mat"? Nehei.

Sønnen min hopper ikke i taket over norsk folkedans og fårikål heller, kanskje jeg skulle levere ham inn for omplassering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilja (den opprinnelige)

Sjokkerende!

Men dessverre ikke enestående, leste om en nærmest identisk sak for noen år tilbake - også det barnet ble etterlatt i Kina etter mange år hos adoptivforeldrene.

Helt enig med deg - takk og lov for at lovverket er såpass strikt her til lands. Direkte vondt å lese slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet. Hun "likte ikke nederlandsk kultur eller mat"? Nehei.

Sønnen min hopper ikke i taket over norsk folkedans og fårikål heller, kanskje jeg skulle levere ham inn for omplassering.

Haha! Og for ordens skyld, jeg ler ikke av en så dypt tragisk sak, men av den treffende kommentaren din. Den viser jo med all mulig tydelighet hvor vanvittig meningsløst argument disse såkalte foreldrene kom med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liknende ting har skjedd her til lands også. Jeg kjenner til saker hvor adoptivforeldrene ikke har orket mer, av ulike grunner. Barna har måtte flytte i fosterhjem og da er det ikke nødvendigvis snakk om ungdom med atferdsproblemer. Det er dypt tragiske saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest movenpink

Så grusomt! :( Ufattelig at noen kan finne på å gjøre noe sånt. Også mot ett av sine tre egne barn!!! Stakkars jente!

Åpenbart har ikke disse foreldrene vært skikkede. Om det er slik at følelsene deres endret seg for datteren deres da moren fødte to til, er det så opprivende. Tenk så grusomt for denne jenta å oppleve at plutselig mister hun sin verdi som datter fordi det kommer to fra magen! Det må være dypt traumatiserende! Om foreldrene i hele livet har vært skrekkelige mot henne, også før moren fikk magebarn, vil jenta få det mye bedre uten dem.

Men huff, denne historien var fæl! Utrolig at det finnes noen mennesker som fungerer på et så primitivt plan! Blir utrolig forbanna av sånn!

Ble også fryktelig provosert av myndighetene i Nederland som mente diplomatfaren ikke hadde gjort noe galt i utgangspunktet og at dette er en privatsak!!! Horribelt og hårreisende. Finner ikke ord! :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest movenpink

Liknende ting har skjedd her til lands også. Jeg kjenner til saker hvor adoptivforeldrene ikke har orket mer, av ulike grunner. Barna har måtte flytte i fosterhjem og da er det ikke nødvendigvis snakk om ungdom med atferdsproblemer. Det er dypt tragiske saker.

Vet du noe om hvordan det er gått med adoptivbarna etterpå og om hvordan forholdet mellom adoptivforeldre og -barn har endt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjokkert !!!

Så lei av å lese at når en har biologiske barn omtales det som EGNE barn. Barn som er adoptert er i aller høyeste grad egne barn, virker som en del har vanskeligheter med å forstå det. Men det er en annen debatt....

Glad det er strenge regler !!!!!

Helt vanvittig vondt å lese! Får også lyst å kommentere dette som blir nevnt her om at det er godt norske myndigheter har strenge krav. Jeg tror desverre disse krava alt for ofte kan gjøre mere vondt enn godt, jeg vet om mange gode foreldre som er stoppet av norske myndigheter av ubetydelige og tullete grunner, og jeg vet om folk som har fått adoptert som overhodet ikke skulle fått lov. Jeg har hørt om folk som ignorerer sitt adoptivbarn straks egenfødte barn kommer inn i bildet, sånne foreldre er rett og slett dårlige foreldre, samme hvor friske og perfekte de er ellers i det ytre. De som blir stoppet blir ofte stoppet av helse(veldig ofte av små helseproblemer som overhodet ikke har noe med omsorgsevne å gjøre), gamle ungdomssynder som forlengst er oppgjort etc...ting som ofte har liten eller ingen ting med omsorgsevne å gjøre..har man fokuset på dette bruker man feil filter, da siler man ut feil personer...Klart det må stilles krav, men de må være relevante..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanvittig vondt å lese! Får også lyst å kommentere dette som blir nevnt her om at det er godt norske myndigheter har strenge krav. Jeg tror desverre disse krava alt for ofte kan gjøre mere vondt enn godt, jeg vet om mange gode foreldre som er stoppet av norske myndigheter av ubetydelige og tullete grunner, og jeg vet om folk som har fått adoptert som overhodet ikke skulle fått lov. Jeg har hørt om folk som ignorerer sitt adoptivbarn straks egenfødte barn kommer inn i bildet, sånne foreldre er rett og slett dårlige foreldre, samme hvor friske og perfekte de er ellers i det ytre. De som blir stoppet blir ofte stoppet av helse(veldig ofte av små helseproblemer som overhodet ikke har noe med omsorgsevne å gjøre), gamle ungdomssynder som forlengst er oppgjort etc...ting som ofte har liten eller ingen ting med omsorgsevne å gjøre..har man fokuset på dette bruker man feil filter, da siler man ut feil personer...Klart det må stilles krav, men de må være relevante..

Ja, enig i mye av det du skriver. Imidlertid kjenner jeg også tilfeller der barnevernet har funnet det påkrevd med flere besøk enn normalt fordi de følte at søkerne trengte å tenke igjennom sine holdninger. Dette er søkere som ikke nødvendigvis blir underkjent, men det skjer vel det også.

Ellers er vel ansatter i bv som alle andre mennesker med ulike egenskaper og med gode og dårlige dager på jobben. Ingenting er perfekt. (Burde jo vært det selvfølgelig)

Når jeg sikter til at vi har gode ordninger i Norge, mener jeg at intensjonene er gode. Vi kan ikke bare reise ut og "shoppe" barn når de ikke kommer via naturen, for så å legge de ut på Finn når vi allikevel fikk barn fra magen. Stort sett så er en adopsjon i Norge en prosess fra egen beslutning om adopsjon som søkerne går igjennom og den er nødvendig. Selv om tiden den tar nå for tiden er alt for lang.

Vi som er adoptivforeldre har lett for å glemme veien vi selv en gang gikk, og holdningene vi møter er fortsatt at det er mye unødvendig jobb og dokumentasjon vi blir utsatt for. Holdninger vi selv har kan også være bundet opp i en slags misunnelse der vi ser andre som vi kan mene ikke skulle hatt barn produserer de på løpende bånd. Mens vi må igjennom en lang og kostbar prosess.

Fokuset i en adopsjonsprosess er og bør være på barnet som skal komme. Det dette barnets beste som må være fokus og ikke mulige adoptivsøkeres beste. Barna vi får fortjener dette da de ofte har gått igjenom mye leit før vi får de. Da må vi adoptivforeldre være best mulig rustet.

Men som sagt ja, jeg kan forstå din frustrasjon, og at prosessen både kan føles og faktisk er urettferdig for oss søkerne noen ganger.

Jeg ville bare dele denne artikkelen med dere, da den gjorde meg sint. Det er liksom noen menneskesyn som er vanskelig å forstå. Det er vondt å bli minnet på at vi mennesker kan ha et så materealistisk syn på livet at barn kan byttes ut på linje med en sofa som ikke passer med interiøret og fasaden utad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ChiengMai

Uff, jeg får helt vondt inni meg! Stakkars, stakkars barn som må oppleve noe slikt. Jeg blir visst helt satt ut, finner ikke ord som dekker det opprøret jeg føler etter å ha lest den artikkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...