Gå til innhold

Blod i urinen? Gutt 11 mnd


trultis

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt på 11 mnd og har ved 2 anledninger i går oppdaget antydning til litt rødt/orange i bleia hans der han har tissa. Blod i urinen tenker jeg da. Dette er vel ikke helt vanlig eller? Jeg kunne ikke se noe i dag tidlig, men da hadde han jo bæsja også så det var litt vanskelig å se.

Jeg ringte fastlegen min i stad men han var borte i dag pga dødsfall i familien, så jeg ringte da hans reservelege, som er min eks-fastlege, men der sa dem at jeg bare skulle se det an, som jo er standardsvaret fra den kanten og noe av årsaken til at jeg byttet meg vekk fra han som fastlege.

Jeg tenker som så at hvis jeg oppdager det igjen så prøver jeg å få en urinprøve av han og drar til legevakta senere i dag.

Han oppfører seg som normalt.

Noen andre som har opplevd dette? Dette bekymrer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har opplevd dette en gang med vår eldste sønn, da han var 20 mnd. Det var rett etter en kraftig oppkast/diare, og legen mente at det var nefritt (rift/sår) i urinveiene etter farrangen. 6 mnd senere måte vi inn på sykehuset for å sjekke om nyrer, blære og urinveier hadde tatt skade av dette - heldigvis gikk det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1197621581' post='3750333]

Jeg har opplevd dette en gang med vår eldste sønn, da han var 20 mnd. Det var rett etter en kraftig oppkast/diare, og legen mente at det var nefritt (rift/sår) i urinveiene etter farrangen. 6 mnd senere måte vi inn på sykehuset for å sjekke om nyrer, blære og urinveier hadde tatt skade av dette - heldigvis gikk det bra.

Han har hatt løs mage/diare en ukes tid, kastet opp 1 gang for en uke siden. Så kraftig er vel kanskje ikke ordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har hatt løs mage/diare en ukes tid, kastet opp 1 gang for en uke siden. Så kraftig er vel kanskje ikke ordet.

Nei, men hva skal til for at det er kraftig da, for en liten kropp? Du bør ha deg til legen med ungen. Blod i urinen er ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Blod i urinen ser ofte verre ut enn det er, men skal alltid sjekkes opp.

På apoteket kjøper du en pose som er laget for guttebabyer, ta urinprøve, og dra til legen. Det kan være blod i urinen som du ikke ser også.

Jeg leste at han har hatt diare, da kan det ha forvillet seg bakterier opp i urinveiene, det skjer ikke så ofte med gutter som jenter, men det skjer. Så han kan ha fått en UVI.

Så, urinprøve og lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1197625335' post='3750426]

Nei, men hva skal til for at det er kraftig da, for en liten kropp? Du bør ha deg til legen med ungen. Blod i urinen er ikke bra.

Ja, skal til legen. Han sover med pose på tissen nå, hehe. Så drra vi på legevakta etter vi har fått til en urinprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321129

Jeg ville ringt legen igjen, og bedt om å få det sjekket - for sikkerhets skyld. Se om du kan få ordnet en urinprøve (pose i bleien - spesialposer kan kjøpes på apoteket, tror jeg) og ta den med.

Legen min er borte i dag, så vi drra på legevakta etter vi har fått en urinprøve. Han har pose i bleia nå. Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1197626899' post='3750452]

Blod i urinen ser ofte verre ut enn det er, men skal alltid sjekkes opp.

På apoteket kjøper du en pose som er laget for guttebabyer, ta urinprøve, og dra til legen. Det kan være blod i urinen som du ikke ser også.

Jeg leste at han har hatt diare, da kan det ha forvillet seg bakterier opp i urinveiene, det skjer ikke så ofte med gutter som jenter, men det skjer. Så han kan ha fått en UVI.

Så, urinprøve og lege.

Jepp, takk for svar! Driver og håper på urinprøve nå, gutten har pose i bleia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...