Gå til innhold

Hmm, hva er dette?


Enina

Anbefalte innlegg

6-åringen viste meg for to dager siden en rød kviselignende nupp på brystet. Hun sa at det sved og klødde. I går var det like rødt og i morges tok jeg på et plaster med litt Brulidine-krem under. Og da jeg tok av plasteret nå i kveld var det veldig rødt og hissig.

Hva er dette? Brennkopp? Noe annet? Bør jeg oppsøke lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åtteåringen min har fått en kviseliknende sak midt i panna natt til i dag. Den er rød og hissig med en gul prikk i midten, men er ikke vond eller klør.

Er spent på hvordan den ser ut i morgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være en brennkopp. I så fall er den veldig smittsom både for henne selv (andre plasser på kroppen) og andre.

mvh

Takk for svar. Jeg mistenkter også brennkopp. I dag morges er det like ille! + en liten gull nupp inni som prust sa (men ikke noen som kan klemmes og kneppes ut)

Men jeg lurer, må jeg til lege hvis det er brennkopp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg mistenkter også brennkopp. I dag morges er det like ille! + en liten gull nupp inni som prust sa (men ikke noen som kan klemmes og kneppes ut)

Men jeg lurer, må jeg til lege hvis det er brennkopp?

Mine håpefulle hadde brennkopper da de var små, men verken helsestasjon eller legekontor ville ha oss på besøk. De er livredd smitte. Og nå husker jeg heller ikke hva vi gjorde med disse brennkoppene, men jeg husker at vi fikk instruks fra legekontoret om hvordan det skulle behandles.

Forresten, vi reiste til helsestasjonen, men fikk ikke komme inn. En av damene der kom ut til oss, i gangen, med munnbind og gummihansker og greier, de slapp oss slettes ikke inn. He-he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...