Gå til innhold

Tørr hud ?


spennende tider

Anbefalte innlegg

spennende tider

Hei

Vi har en liten gutt fra Filippinene. Han har begynt å få veldig tørr hud på armer og ben som klør mye. I tillegg har han fått store flekker på armer og ben som er veldig lyse. Er det noen som har opplevd det samme og som kan gi oss noen gode råd ? Lurer på om de lyse flekkene rett og slett skyldes tørr hud ? Vil den egentlige fargen komme tilbake dersom vi påfører fuktighetskrem lenge nok ? Vi har prøvd forskjellige fuktighetskremer, men har ikke funnet noen som er gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pærebrus875

Tørr hud er jo veldig vanlig her på vinteren da, og han har det jo ikke akkurat "i blodet" at det blir så kaldt her i landet, så han er sikkert litt sartere for kulde.

Samboeren min (som er vokst opp her i kulda og er norsk) flasser mye i pannen på vinteren, fuktighetskrem demper det for 1-2 dager. Så det er jo verdt å prøve om det er "nok" for gutten deres, eller om han må ha noe "sterkere" mot sin sikkert kulde-ømfintlige hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilja (den opprinnelige)

Min jenter har samme problem.

Her hjelper det godt med Balneum Hermal badeolje, som jeg kjøper på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, min eldste sønn har hatt det slik i 5 år. I år da han var inne til lege for noen annet, så legen bare på ham og sa at barnet hadde atopisk eksem. Siden han er brun trodde vi bare at han var tørr og at det var derfor det klødde. Vanskelig å se at det var eksem. Behandlingen er å bruke Eucerin med 10% karbamid. Han smøres morgen og kveld. Får kun bade 2 ganger i uka, og da med Balneum Hermal badeolje. Vasker hårt hans til slutt med vanlig shampoo og er nøye med skyllinga. Det kan jo være verdt å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjent problem!

Sønnen min, født i Etiopia, hadde også veldig tørr hud de første årene i Norge. Han fikk også hvite flekker. Etter å ha prøvd mange kremer ble jeg mest fornøyd med kremen A-DERMA EXOMEGA fra apoteket. Nå har han aldri så tørr hud mer, smøres med krem i ansiktet 2 gng pr. dag, på kroppen etter dusj. Begrenser dusjinga til 2 ganger pr. uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krabba1365381136

Vi hadde samme problem. Løsningen ble en spiseskje tran og en med Biovit hver dag, da holder vi hudproblemene i sjakk. Andre fiskeoljer (eks omega 3)og vitaminer kan sikkert også gjøre samme nytte. Jeg smører bare en sjelden gang v behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjent problem!

Sønnen min, født i Etiopia, hadde også veldig tørr hud de første årene i Norge. Han fikk også hvite flekker. Etter å ha prøvd mange kremer ble jeg mest fornøyd med kremen A-DERMA EXOMEGA fra apoteket. Nå har han aldri så tørr hud mer, smøres med krem i ansiktet 2 gng pr. dag, på kroppen etter dusj. Begrenser dusjinga til 2 ganger pr. uke.

Ja den kremen anbefaler jeg også. Bruker den både til meg selv og til vesla. Bruker gjerne Decubal også på henne, men blir hun for tørr, da er det A-derma jeg bruker.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...