Gå til innhold

Krever jeg for mye?


Gjest sliten 1. dag

Anbefalte innlegg

Gjest sliten 1. dag

En venninne mener jeg krever for mye av mannen min. Han jobber fullt + overtid noen ganger. Jeg jobber deltid, men med ekstra blir det fulltid. Han kalte meg "hjemmeværende", som om en fast deltidsstilling ikke teller noe. Jeg ønsker bare at han deltar litt mer i hverdagen. All rengjøring ligger på meg, men han kan da rydde litt av og til?

Er jeg kravstor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei - det synes jeg ikke. Både jeg og mannen min jobber fullt, men han jobber mye ekstra. Da faller ungene på meg alene på ettermiddagene, og det er tungt i lengden. Forstår godt at du er sliten, men virker som om at det er en mangel på forståelse fra hans side om at du faktisk også jobber og at dere har husarbeidet SAMMEN.

Vi har forøvrig vurdert å koste på oss noen som kommer å gjør reint en gang i uka, men vet ærlig talt ikke om det vil hjelpe fordi det vil jo likevel kreve at vi rydder og det er egentlig der det røyner på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva andre mener er vel egentlig ikke så viktig, med mindre du kjenner at du ønsker å justere dine egne standarder og ønsker innspill det til. Det viktige er hva du føler og hva mannen din føler og en eventuell forskjell der, synes jeg. Derfor er hvor mye hver av dere jobber heller ikke så viktig egentlig, spørsmålet er vel hva og hvor mye hver av dere orker. Hos oss er det en selvfølge at begge bidrar og jeg synes det bør være en selvfølge andre steder også ;) Ønsker deg en god jul og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ernåminmening

Dette har vel kanskje venninna de mere rede på enn vi kan svare på her inne. Men aller best vet du selv.

Jobber han fulltid + overtid, synes jeg det er naturlig at det faller mer på deg. selv om du også innimellom jobber ekstra i tillegg til deltid.

Men dette må da dere kunne finne ut av i fellesskap.

Hva synes du selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det synes jeg ikke. Hvis han bodde alene, måtte han jo uansett rydde og vaske. Han kan ikke kreve at du skal ta alt alene bare fordi han jobber så mye. I så tilfelle må du kreve lønn for arbeidet;-) Som det er nå har han mest lønnet arbeid og du alt av ulønnet arbeid. Veldig urettferdig i lengda. Jeg har også vært hjemme med ungene og jobbet deltid. Men selv om samboeren min jobber fullt, så gjør han mye av husarbeidet og tar seg av ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det synes jeg ikke. Hvis han bodde alene, måtte han jo uansett rydde og vaske. Han kan ikke kreve at du skal ta alt alene bare fordi han jobber så mye. I så tilfelle må du kreve lønn for arbeidet;-) Som det er nå har han mest lønnet arbeid og du alt av ulønnet arbeid. Veldig urettferdig i lengda. Jeg har også vært hjemme med ungene og jobbet deltid. Men selv om samboeren min jobber fullt, så gjør han mye av husarbeidet og tar seg av ungene.

Jeg synes uansett det er naturlig at dere deler på husarbeidet på fridager, som i julen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det synes jeg ikke. Hvis han bodde alene, måtte han jo uansett rydde og vaske. Han kan ikke kreve at du skal ta alt alene bare fordi han jobber så mye. I så tilfelle må du kreve lønn for arbeidet;-) Som det er nå har han mest lønnet arbeid og du alt av ulønnet arbeid. Veldig urettferdig i lengda. Jeg har også vært hjemme med ungene og jobbet deltid. Men selv om samboeren min jobber fullt, så gjør han mye av husarbeidet og tar seg av ungene.

Ups, skulle ikke til deg, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sliten 1. dag

Dette har vel kanskje venninna de mere rede på enn vi kan svare på her inne. Men aller best vet du selv.

Jobber han fulltid + overtid, synes jeg det er naturlig at det faller mer på deg. selv om du også innimellom jobber ekstra i tillegg til deltid.

Men dette må da dere kunne finne ut av i fellesskap.

Hva synes du selv?

Jeg synes selv at han gjør for lite. Han vasker ikke bad/soverom og det er sjelden han finner fram støvsugeren.

Det er helt greit at jeg gjør en del, men jeg mener at han også må gjøre noe. Han har fri når han kommer hjem, mens jeg har det som må gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...