Gå til innhold

Julen er over, og jeg er utslitt... (syteinnlegg


fuji1365380447

Anbefalte innlegg

fuji1365380447

Dette var jo en lang jul (dersom man har fri i mellomdagene), så vi hadde lagt opp til et skikkelig kamikaze-opplegg med gubbens familie fra 21 des til 2. juledag, og min famile fra 3. juledag til 1.nyttårsdag.

I denne perioden har det bare vært sykdom fra ende til annen. Oppkast, hosting, halsbetennelse, ørebetennelser og spurkne trommehinner, feber, smerter og lite søvn.

Kom hjem til et iskaldt hus etter en lang kjørertur med sur og syk unge i dag - og jeg får helt panikk av tanken på å dra på jobb igjen i morgen.

Jeg har forferdelig vondt i halsen, jeg har lett feber, jeg har begynnende vondt i øret, og jeg har forferdelig underskudd på søvn.

Gubben er sur på meg fordi jeg presset igjennom et slikt ambisiøst jule-opplegg, og jeg er på en måte enig. Slik skal vi aldri gjøre det igjen. Men vi ser framiliene våre alt for lite, og jeg mente at dette var en fin annledning.

Men ti dager på besøk hos diverse familie, uten å kunnne gå noe særlig ut pga av sykdom er i meste laget gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal være glad det ikkje er sant det at "jula varer helt til påske", for da hadde du ihvertfall vært utslitt.

Det hørtes rimelig slitsomt ut ja, synd du ikkje hadde ordna deg med fri fra jobb i morra da...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Du skal være glad det ikkje er sant det at "jula varer helt til påske", for da hadde du ihvertfall vært utslitt.

Det hørtes rimelig slitsomt ut ja, synd du ikkje hadde ordna deg med fri fra jobb i morra da...:)

Tror at det ender med at jeg tar meg en sykedag. Jeg har jo feber og greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykdom er pyton uansett, men det er i hvert fall ikke noen ønskesituasjon når man er på besøk.

En mager trøst oppi det hele er kanskje at hvis det hadde kommet nå i stedet, hadde dere risikert å bruke opp mange "sykt barn"-dager helt i starten av kalenderåret, noe som heller ikke er noe stas.

Du skal selvfølgelig ikke på jobb når du er syk. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Høres forferdelig slitsomt ut. Håper du holde deg hjemme i dag, slik at du får sjansen til å komme deg. Hvis ikke, er det jo bare fare for at den dårlige formen trekker ut.

Husker selv første julen vi hadde barn, slekten ville jo hilse på vedkommende, og vi syntes det var morsomt å vise frem, og takket ja til alt. Endte med 7 familieselskaper på 8-9 dager, flere av dem heldags og/eller med overnatting. Og en liten med kolikk... Tror jeg trengte 14 dager på å "komme meg" etterpå. Aldri mer :). Og vi var friske - desto verre når dere var syke oppi det hele!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blikkboks

Milde.... Ja det er sånt som virker som en god ide' når man planlegger, men dette hadde vært utrolig slitsomt med friske barn også, så all sympati fra denne kanten:o)

Er du syk, er det nesten lurt å være hjemme i dag, du blir ikke fortere frisk av å gå på jobb, og ikke er di tjent med at du skal gjøre resten av arbeidstaben syk heller ;-)

Ha ett godt og avslappende år i 2008 :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, når jeg leser sånt er jeg sjeleglad for at vi har tradisjon på at barnefamiliene i vår familie får være hjemme, og heller ta i mot besøk av de eldre medlemmene av slekta noen dager av gangen..! Kanskje noe å vurdere for dere også? Evt. besøke en gren av familien annethvert år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi snakket faktisk i går kveld om å reise til syden i jula neste år.... de siste julefeiringene har vært preget av så mye sykdom... og ikke er det snø heller! sukk.

Men vi får se om det virkelig blir syden, når vi har fått lagt denne runden med diverse bihulebetennelser, lungebetennelser, hoste, oppkast osv. bak oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...