Gå til innhold

*sukker velbehagelig*


Gjest klaymen

Anbefalte innlegg

Gjest klaymen

Her har det vært en deilig jul! Veldig lite program, det var fint.

I dag har vi spist hjemmelaget pinnekjøtt (!), saltet og hengt i ukesvis, og kokt i dag. Nyyyyydelig, helt fantastisk. Det frister til gjentagelse, hvis vi noen gang kjøper lam "på rot" igjen :-)

Så lite program som mulig, masse lego under juletreet, ett spill til hver (jeg fikk Zelda, pappan Daxter og gutten Lego star wars), noen timer jobb på torsdag og fredag, og lave ambisjoner om superhusmorsysler: det var oppskriften på en skikkelig fin juleferie! Heldigvis kunne gutten være litt sammen med en kompis også, da han begynte å gå litt på veggen sånn midt i. Har fått oss ut en dag eller to i skogen på tur, men været ellers har ikke fristet oss ut. Pytt sann. Vi får begynne å trene igjen nå....

Avslutningen: deilig sjokolade og rødvin i sofaen med star wars toern på TV :-) Av og til er livet virkelig toppers dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trollemor;o) som elsker jula!!

Har har også julen vært herlig! Syns det er så vanvittig trist hvert eneste år når den er over.... I morgen begynner vi på igjen etter mange lange og late herlige juledager. Tror ikke vi har stått opp før 10.30 en eneste dag.

Gleder meg alerede til neste jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blikkboks

Hjemmelaget pinnekjøtt WOW........ Skikkelig imponert. Har aldri hørt om noen som har kjøpt en sau før. Sånn hel altså.

Men hva har dere gjort med resten av sauen da? Personlig syns jeg sauekjøtt med untak av pinnekjøtt, er helt grusomt.

Her går det fremdeles i late dager, siden podens barnehage har planleggningsdag, men i morgen begynner alvoret igjen.

Jeg kan i alle fall slå fast at vi har hatt en veldig deilig og flott jul.

Godt nytt år:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klaymen

Hjemmelaget pinnekjøtt WOW........ Skikkelig imponert. Har aldri hørt om noen som har kjøpt en sau før. Sånn hel altså.

Men hva har dere gjort med resten av sauen da? Personlig syns jeg sauekjøtt med untak av pinnekjøtt, er helt grusomt.

Her går det fremdeles i late dager, siden podens barnehage har planleggningsdag, men i morgen begynner alvoret igjen.

Jeg kan i alle fall slå fast at vi har hatt en veldig deilig og flott jul.

Godt nytt år:o)

''Men hva har dere gjort med resten av sauen da? ''

Vi kjøpte av en bekjent som driver smått og økologisk, og fikk den oppdelt sånn som de pleier å gjøre det selv. Ene låret lager de fenalår til oss av, det andre var delt i tre, og ga tre nydelige steiker. Endel får-i-kål-kjøtt, og mange deilige lammekoteletter, og endel grytekjøtt fra bogen. Dette kjøttet er mye bedre enn det meste vi har kjøpt i butikken før, utrolig mørt og godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...