Gå til innhold

Bøker til førsteklassing

Gjest Elextra

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Gutten min har knekt lesekoden i høst, men har et stykke igjen til å lese vanlige bøker ennå. Han leser dessuten helst store bokstaver, foreløpig.

Synes det er litt vanskelig å finne bøker med store bokstaver som er passe vanskelige. Dvs. litt vanskeligere enn lesearkene de får på skolen (med ELSE LESER og sånt), men likevel uten for mye skrift på hver side.

Vi har dusinvis med bøker, men enten er de rene ABC-/pekebøker eller de er for vanskelige.

Noen tips!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes en serie som heter Leseløven. De har bøker med forskjellig vanskelighetsgrad. Noen er med lite skrift og store bokstaver. Ta en tur på biblioteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det finnes en serie som heter Leseløven. De har bøker med forskjellig vanskelighetsgrad. Noen er med lite skrift og store bokstaver. Ta en tur på biblioteket.

Det stemmer, når du nevner det husker jeg at jeg har hørt om serien. Skal sjekke den ut - i bokhandel eller bibliotek.Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer, når du nevner det husker jeg at jeg har hørt om serien. Skal sjekke den ut - i bokhandel eller bibliotek.Takk!

Prøv da "Min første leseløve" som har litt mindre tekst og bare store bokstaver. :o)

Det finnes serier som er enda enklere enn dem også, spør på biblioteket eller i bokhandelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Prøv da "Min første leseløve" som har litt mindre tekst og bare store bokstaver. :o)

Det finnes serier som er enda enklere enn dem også, spør på biblioteket eller i bokhandelen.

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...