Gå til innhold

Hvilken jobb skal jeg velge?


bananskall1365381146

Anbefalte innlegg

bananskall1365381146

Jeg er sånn i tvil om jobbvalg. Har begynt i en stilling med god lønn og gode karriere muligheter for min utdannelse selv om det ikke er akkurat det jeg har spisskompetanse på. På grunn av dette kreves det mye av meg for å oppdatere meg og sette meg inn i jobben.

Jobb nr. 2. Nesten 100.000 mindre i lønn brutto, men kortere arbeidstid og arbeidsvei. Samt ikke så krevende arbeidshverdag og kjente og hyggelige kollegaer.

Så til saken. Det er ut til å gå mot samlivsbrudd her i gården og jeg er bekymret for hvordan jeg skal klare meg økonomisk. Hvis jeg må kjøpe nytt sted å bo uten å gå ut av skolekretsen er det ikke sikkert jeg får råd til noe som helst hvis jeg går for den dårligst betalte jobben. Da blir det ev. ut på leiemarkedet. Men hvordan skal jeg rekke å ta meg av ungene hvis jeg skal jobbe sent og tidlig?

Jeg håper å få 60-40 ordning nå de første årene siden ungene er så små enda.

Noen innspill på dette, da hadde jeg blitt veldig glad :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje det tross alt vil være bedre å tenke langsiktig enn brannslukking i forhold til jobbvalg. Hva blir best over tid?

Hvor lang tid tar det før du er mer inne i ting i den mer krevende jobben?

Vil det finnes muligheter til å flekse slik at du kan jobbe mer når du ikke har barna og mindre når du har dem?

Hvilke muligheter har du til å senere kunne få et tilbude om de respektive stillingene du nå kan velge mellom?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bananskall1365381146

Kanskje det tross alt vil være bedre å tenke langsiktig enn brannslukking i forhold til jobbvalg. Hva blir best over tid?

Hvor lang tid tar det før du er mer inne i ting i den mer krevende jobben?

Vil det finnes muligheter til å flekse slik at du kan jobbe mer når du ikke har barna og mindre når du har dem?

Hvilke muligheter har du til å senere kunne få et tilbude om de respektive stillingene du nå kan velge mellom?

mvh

Det er gode poeng du kommer med. Det blir vel egentlig snakk om å velge mellom to ulike retninger. I jobben jeg har hatt får jeg tilbud om etterutdanning og kursing sloik at jeg på sikt kan få en sertifisering. I jobben jeg har nå er det mer snakk om å ta initiativ for å bli lært opp, velge ut felt som jeg føler at jeg behersker og lese meg opp på egenhånd.

Det jeg sitter å kjenner på er om jeg orker å gå gjennnom samlivsbrudd og ny jobb samtidig.

Egentlig ønsker jeg å begynne på en ny utdannelse, og beholde jobben på deltid. Og da er den dårligst betalte jobben den som kanskje er mest fleksibel.

Takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gode poeng du kommer med. Det blir vel egentlig snakk om å velge mellom to ulike retninger. I jobben jeg har hatt får jeg tilbud om etterutdanning og kursing sloik at jeg på sikt kan få en sertifisering. I jobben jeg har nå er det mer snakk om å ta initiativ for å bli lært opp, velge ut felt som jeg føler at jeg behersker og lese meg opp på egenhånd.

Det jeg sitter å kjenner på er om jeg orker å gå gjennnom samlivsbrudd og ny jobb samtidig.

Egentlig ønsker jeg å begynne på en ny utdannelse, og beholde jobben på deltid. Og da er den dårligst betalte jobben den som kanskje er mest fleksibel.

Takk for svar :-)

Kanskje dumt spørsmål. Men er det fortsatt mulig å berge stumpene, tror du.

Lykke til, uansett hva det blir til.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...