Gå til innhold

Et til ferieinnlegg


Gjest Feristen

Anbefalte innlegg

Gjest Feristen

Denne er til dere som er i jobb der man er avhengig av å tilpasse ferie med kolleger. Hvordan gjøres det i deres firma? Dette er et evig tema for diskusjon hos oss. Noen vil helst ha ferien i boks et år før, andre vil vente så lenge som mulig med å være nødt til å bestemme seg.

Pr nå har vi "cut-off" for å legge inn ønsker 1.mars, og så kommer det endelig liste innen en uke eller to fra det.

Personlig syns jeg det er altfor sent. Hvis man skal vente til da med å bestille noe er de beste altternativene gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er 8 stk på jobben vår som skal avvikle ferie om sommeren. Vi deler oss i 2 puljer, første pulje har ferie 4 uker i strekk fra St. Hans, og den andre puljen 4 uker sammenhengende etter dette. Så bytter vi hvert år om vi skal ha tidlig eller sen ferie.

Dette er den eneste måten som fungerer hos oss, da det tidligere alltid var et par som kjøpte tur til neste år allerede på sensommeren, altså et helt år i forveien. Det var ikke holdbart i lengden! Vi som ikke planla et år i forveien havnet alltid i 2. rekke, og måtte kanskje dele opp vår ferie for at alt skulle stemme.

Nå er alle fornøyde, og de som vil kan bytte innad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss tar alle ferie når de måtte ønske det selv. Men under ansvar for at jobben vi har blir gjort i tide. Alle er flinke å ta ansvar, så vi har sluppet diskusjoner de 11 årene jeg har jobbet her:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 6 stk på jobben min. I tillegg pleier vi å ha en student her på sommerjobb 6-7 uker.

Vi andre fordeler oss som regel greit utover sommeren - vi som har barn, vil som regl ha fri i juli + evt litt til i juni eller august - de andre er veldig fleksible. Som Speak sier, så er det det samme når vi tar feire, bare jobben blir gjort, og at det som regel er noen på kontoret til å svare på telefoner.

Det hender vi stenger kontoret en uke eller to i juli også.

Til slutt - for meg er det helt greit å vente til uti mai med å bestemme ferien - men vi bestiller aldri turer lang tid på forhånd - bare småturer til Danmark og Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...