Gå til innhold

En liten forskjølelse?


Mamma07

Anbefalte innlegg

Småen på to mnd virker tett i nesen,sutrer ( for så å bli blid som en sol igjen)og sover urolig. Målte nettopp temp, den var 37,3. Hune virker litt varm i pannen/hode.

Hun gråter/sutrer vanligvis lite og er en sove maskin uten like, spesielt om natten. Pleier å sove fra 23-0700 ca. varierer fra når vi legger henne. Men de to siste nettene har hun sovet urolig og vil ha mye kos.

Er dette en liten forskjølelse? Jeg har ikke peiling i og med at det er mitt første barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En forkjølelse henger ofte sammen med snørring, hosting og av og til litt feber. 37,3 er ikke feber.

Det er ikke unormalt at disse søte små har urolige perioder. De kommer til og fra. En periode sover de mye, for så gjerne å ha perioder der de sover mindre/er mer urolige osv. Alt dette henger sammen med at de skal utvikle seg.

Som du beskriver det tror jeg nok heller at hun bare har en utviklingsperiode der hun er mer urolig. Kanskje hun har en økeperiode og trenger mer mat? Det er ikke uvanlig at første økeperiode kommer rundt 8-ukers alder. Hvis du ammer, så bør du i så fall belage deg på noen rolige dager der du og den lille ikke gjør stort annet enn å sove og spise. (Ikke glem at du også trenger både søvn og mat :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oioiboffboff

Ja ikke umulig at det er en liten forkjølelse. Et lite råd er å legge noen bøker under hvert ben på senga ved hodet, det hjelper ofte litt hvis de er litt tette. Det kan godt være derfor hun er litt urolig om natta for da tetter det seg gjerne litt ekstra når man ligger. God bedring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har jo ikke feber, så det kan jo hende hun bare er litt tett i nesa? Hvis du ammer, kan du dryppe morsmelk i nesa istedenfor nesedråper. Ellers anbefaler søstra mi en snørrsuger som man får kjøpt på apoteket, det er ikke lett å være tett i nesa når man skal suge i seg melk.

Ellers er kos og kos og amming bra medisin, det kan jo hende det er økedager som Jubalong foreslår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har jo ikke feber, så det kan jo hende hun bare er litt tett i nesa? Hvis du ammer, kan du dryppe morsmelk i nesa istedenfor nesedråper. Ellers anbefaler søstra mi en snørrsuger som man får kjøpt på apoteket, det er ikke lett å være tett i nesa når man skal suge i seg melk.

Ellers er kos og kos og amming bra medisin, det kan jo hende det er økedager som Jubalong foreslår.

Takk for forslag,ammer ikke.

Var faktisk inne på apoteket å så på en slik snørrsuger, men hun var ikke blitt tett i nesen da, så jeg tenkte jo ikke på å kjøpe den :P

Hun virker bedre i dag, fikk plukket ut litt snørr med en q-tips i går. virker som det hjalp :) Pappaen er blitt syk nå, så jeg bare venter i spenning på at hele gjengen ligger strykeflat :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...