Gå til innhold

hva gjør dere?


uvitende......!

Anbefalte innlegg

uvitende......!

ja, i morgen er vi (jeg og ungene) invitert bort til en veninne av meg. Vi er begge hjemme i permisjon, og vi har begge et barn som er ca. 2 år (+/-)

Hun har ikke bil, da samboeren hennes må ha den på jobb, så da blir det som regel vi som reiser bort til henne. hun lager kaffe og de eldste barna leker sammen, og vi sitter der med våre to små og snakker...

Men jeg føler meg så dum når jeg kommer der og hun lager til mat eller lignende..

Sist gang vi var der, rett før jul, hadde vi med oss en blomst.

Hva gjør dere når dere går på besøk til veninner (med ca 3-4 ganger i mnd.) har dere med dere noe? i så fall, hva??

Jeg trenger noen forslag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke ta med deg litt mat som dere lager istand sammen, da? Eller f.eks si at du stiller med nybakte rundstykker, så kanskje hun har litt pålegg i huset? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne ikke ramlet meg inn å ta med vertinnegave når jeg er på besøk hos noen så ofte som 1 gang i uka.

Evt. ville jeg heller avtalt at jeg tok med noen kaffebrød/smørbrød el.l. så hun slapp å lage mat hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Jeg lunsjer med et par venninner med ujevne mellomrom. Vi bytter på hvor vi er, men vi pleier å gjøre det sånn at de som kommer på besøk, har med litt mat. Vi avtaler løselig fra gang til gang (av typen "da tar jeg med noen rundstykker" eller "da kjøper jeg inn til en salat".

Alternativt kan du jo ta med litt kake, noen kjeks eller en skikkelig god kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi beskjed om at denne gangen tar du med noe mat eller servering, alt ettersom hva dere pleier å ha. På denne måten slipper jo hun å ordne mat hver gang.

Dersom dere ammer er kanskje ikke det å gi bort ei vinflaske den beste gava?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

punky brewster

Saken har jo flere sider, hun synes det er lettest at du kommer siden hun ikke har bil. Har du lang reisevei? Da går det jo litt i bensin penger. Men om jeg var hos noen 3.4 ganger i mnd, trur jeg at jeg ville tatt med noe, iallefall annenhver gang. Hva med noe å tygge på, litt frukt til ungene, en god pakke te eller kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo lage noe lekker mat hjemme som du tar med og eventuelt varmer opp der. For eksempel lasagne, sodd eller gryterett. Eller du kan foreslå at dere lager mat sammen, og så kjøper du inn ingrediensene på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar innom butikken og kjøper rundstykker og pålegg, så stiller hun med smør og appelsinjuice. Eller jeg har med sjokolade og brus. Pleier å sende henne en sms rett før med spørsmål om hva hun vil jeg skal kjøpe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...