Gå til innhold

Er det noen "gamle gjengangere " igjen her?


Juliansmamma

Anbefalte innlegg

Juliansmamma

En stund siden jeg har skrevet her, blir liksom litt annerledes når man er ferdig ventet....

Spørsmålet er om det er flere som meg, som er ferdig med prosessen, men likevel følger med her dann og vann....

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å jada, jeg følger også med her med jevne mellomrom, selv om ventetiden for min del var overstått i 2004 som for Gjendine! Gammel vane er vond å vende vet du! Jeg syns vi hadde ventet leeeenge da vi i januar 2002 fikk vår første tildeling fra Kina (i dag er det 5 år og 5 dager siden telefonen!). Da hadde ventetiden økt fra 8 til 16 mnd mens vi ventet og det var vanskelig å omstille seg til stadig lengre ventetid. Men det er jo bare blåbær mot de ventetidene som nå gjelder for Kina, og jeg tør nesten ikke tenke på hvordan det er for dem det gjelder. Andre gang ventet vi bare 8 måneder (?) men jeg var nok minst like utålmodig som første gang (fatter ikke at jeg faktisk har glemt hvor mange måneder og dager vi ventet!).

Det er tydeligvis ikke her man finner alle rykter og frustrasjoner omkring ventetid lenger, men det spiller liksom ikke så stor rolle. Det er her jeg må tilbake til. Og det er jo blitt et sted der det med ujevne mellomrom tas opp viktige adopsjonstemaer som de fleste som har adoptert kan kjenne igjen. Og det er kanskje den viktigste funksjonen her. Å være en kanal på post-adopsjonsrelaterte temaer, for der har foreningene en lang vei å gå! Få tips om bøker, åpne øyene for problemstillinger man kanskje vet for lite om, hvor søke hjelp for slik eller slik, lufte bekymringer og ideer. Vi har de flotteste ungene men de har også litt bagasje med seg, enten det er en stor koffert de blir drassende med resten av livet, en liten papirpose som løses seg opp etter hvert, eller det er en skjult lomme man først finner etter noen år. Uansett er det viktig med et møtested hvor ulike temaer kan tas opp.

Tipper at vi er nokså mange ikke-aktive gjengangere som følger med fra sidelinjen.

Hilsen tidligere Kinaventer og nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tidl. star

Ja, en sjelden gang! Har vært med fher ra begynnelsen av og barna er nå på ungdomsskolen! (Men har bytta nick noen ganger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilja (den opprinnelige)

Jeg er innom to-tre ganger i måneden, vil jeg tro. Var superaktiv her inne fra slutten av -99 og fram til ca. høsten 2003 (tror jeg). Har to jenter fra Kina, adoptert i 2000 og 2002.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krabba1365381136

Adopterte for 7 år siden, er her mer for å diskutere problemstillinger med barna som blir større og adopsjon generellt. Så "ventetiden" og søkerprosessen er ikke så intressant for meg lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest alegre

Jeg må også titte innom. Hentet barna i 2000 og 2002. Husker godt da vi hentet nr to og vi var en hel gjeng med DOLere som møttes i Colombia. Da vi presenterte oss for hverandre ¨å var det på Nickene vi gjenkjente hverandre...mimre, mimre...hilse der alle ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adopterte fra Kina 1998 og 2001. Har fulgt med forumet siden 2000. Kikker fremdeles innom jevnlig, men skriver ikke så ofte lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thuva1365380402

Ja, er da inne å ser stort sett hver dag. Ikke mye som skjer herinne lenger, men må liksom innom.

Vi er også ferdige med våre adopsjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krabba1365381136

Hadde vært fint hvis vi som begynner å få store adoptivbarn kunne ha aktivitet her inne, det vil vel være nyttig for de som venter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

villbringebær

Er en av de som har opprettholdt kontakten med forumet også i de siste, men har byttet nick ;-)

Hentet vårt først barn i 2004, og håper veldig på ny hentereise nå i 2008, men det kan fort bli 2009...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet barn i 2004 og 2006, og er akkurat i startgropa med ny adopsjon. Sier meg enig med krabba i at det hadde vært fint om flere ferdigadopterte skrev mer innpå her,sånn forumet blir litt mer levende. Jeg ser innom ofte,selv om jeg ikke skriver så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg er med fortsatt. Jeg hadde innlegg nr. 2 på dette forumet rett etter oppstart. Da under Nicket Cali-pappa. Det hender jeg svare på noen innlegg nå også, men det er sjeldent.Jeg synes det er fornøyelig å lese enkelte innlegg og svar her inne. Og noen ganger dukker det opp interessante ting fortsatt. Det som er fint nå synes jeg er at de fleste nå stort sett er snille med hverandre igjen.

Ikke forde, jeg husker en og annen opphetet diskusjon i starten av forumet også.

Jeg husker jeg på den tiden ikke hadde internett på jobben og holdt på å dø av spenning før jeg kom hjem og så om noen hadde svart på mine innlegg. Et par ganger var temperaturen så høy, at jeg nesten ikke fikk sove om natten. Hehe, men så var jeg jo yngre også da; den gangen.

46 år har jeg nå blitt. Eldstemann på 14 skal konfirmeres til våren. Yngstemann 1 1/2 år igjen på barneskolen. Dessuten en uventet familieforøkelse i 2004 etter tragiske dødsfall i familien. Tvillinger (norskfødte) som nå er 12 år, gutt og jente. De ble hentet i Belgia av alle steder, fordi foreldrene bodde der da de døde. Så da ble det jente til slutt på oss også.

Tenkte jeg skulle skrive bok etter hvert. Vi er blitt en merkelig familie, men det funker, på tross av mange utfordringer.

Det var litt fra en gammel traver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest her jevnt og trutt siden 99, tror jeg, ikke skrevet så mye, litt nå og da. Har to jenter som ble hentet i 99 og 02. Hyggelig å se gamle nick, ser gjerne at det blir litt mer aktivitet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker innom med ujevne mellomrom jeg også selv om det nå er fire år siden vi var ferdige med adopsjonsprosessene. Hyggelig å "følge litt med" fra sidelinjen og mimre litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp - er innom en gang i blandt - har 5 års jubiluem her inne tror jeg. Var ferdig ventet i begynnelsen av 2004 :)

Slenger innom en gang i mnd tror jeg. Har nok ikke skrevet noe på to år. Vært her i hundre år, senest her og tidl på ufrivillig barnløse og på barn før det ble delt opp.

Det er en evighet siden.

har to nydelige jenter adoptert fra Kina i 2002 og 2005.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...