Gå til innhold

Leggetid for syv åringer


Gjest mamma00

Anbefalte innlegg

Gjest mamma00

Når legger dere syv åringen deres?jeg legger min klokken åtte, han sovner halv ni-ni og står opp klokken halv åtte.Er elleve timer passelig for en syv åring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min snart 9 åring sover fra 21-21.30 til ca 7. Han sovner litt seinere enn vanlig pga juleferien, vanligvis pleier han å sovne ca 21.

Søstera, som er 6,5 år legger seg 20-20.30 og sovner i 20.30-21 tida - opp ca 7. Hun skal også egentlig legge seg åtte, men er litt på etterskudd etter jula ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempeindividuelt fra unge til unge hvor mye søvn de trenger. :) Min snart 9-åring legger seg 20.30 og hører på litt lydbok før han sovner. Han må opp kl 7.00 når han skal på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle våre, 5, 7 og 9 år legger seg ca. kl. 20.

De sovner ganske raskt.

De våkner av vekkerklokken eller vekkes kl. 06.45.

I helgene våkner de omtrent til samme tid, samme hvor sent de legger seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barnet virker utsovet og uthvilt så er det jo passe. :o)

Min 7-åring legger seg bortitmot 20:30, sover rundt kl. 21 og våkner mellom 6:30-7:30. 9-åringen legger seg samtidig, leser vel litt lengre og våkner litt tidligere, men kan nå stadig oftere overraske med å sove helt til 7:30...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mrs. Wallace

Søvnbehovet varierer veldig. Om barnet ditt sovner greit og er opplagt om dagen, er det sikkert helt passe for akkurat ham.

Min andreklassing legger seg ca kl 20.30-21.00 på hverdagene. Han leser som regel litt før han sovner. Står opp klokka 07.30-08.15, avhengig av skolestart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min snart 7-åring er i senga 20.30, og bruker litt tid på å sovne sånn til vanlig. Hun blir vekket kl 07.00, og er supertrøtt - unntatt i helgene (når hun i tillegg legger seg senere...). Det spiller ingen rolle når vi legger henne, hun sovner ikke før nærmere 21.00 uansett, eller mer korrekt - ca 30 min etter at hun legger seg hvis leggingen foregår etter 20.30. USJ!

Som de andre sier, det er svært individuelt hvor mye søvn ungene trenger, så er de friske og opplagte får de nok søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEntene her i huset er 8 og snart 7 år gamle. De er i seng til kl. 20. De sovner stort sett en gang mellom 20 og 21 og står opp enten kl. 6 eller 7 om morgenen.

Begge fungerer greit på dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min seksåring legger seg i sjutida og står opp i sekstida på hverdager. For han er 11 timer akkurat passe, men dette varierer jo stort da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...