Gå til innhold

Om idrettsaktiviteter


Gjest molganmin

Anbefalte innlegg

Gjest molganmin

Driver ungene dine med idrett? Hvis ja, hva driver de med? Har problemer med å få datteren min interessert i noe som helst som har med fysisk aktivitet å gjøre. Trenger tips. Hun har prøvd håndball og fotball og turn da hun var yngre. Er litt tung i hamsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Katt-ja

    14

  • trollemor;o)

    9

  • morsan

    8

  • Lula

    3

Mest aktive i denne tråden

Håndball og turn glemte du å foreslå! :-)

å, hahaha, jeg trodde hun spurte hvilke idretter våre unger driver med jeg.. Var det ikke det hun spurte om da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

å, hahaha, jeg trodde hun spurte hvilke idretter våre unger driver med jeg.. Var det ikke det hun spurte om da?

Jo, hun spurte om hva våre barn driver med.

men hun spurte _også_ om tips, så da kan man jo velge å svare på en av delene eller begge;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ? *ler*

Heh.. hun spurte først om hvilken idrett våre barn er med på, også spurte hun etter tips.... DET fikk ikke jeg med meg før andre gangen jeg las innlegget.

Jeg tipser ikke folk om idrett. Gi ungene et instrument før idretten tar de!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, hun spurte om hva våre barn driver med.

men hun spurte _også_ om tips, så da kan man jo velge å svare på en av delene eller begge;-)

Fikk med meg det andre gangen jeg las innlegget;o)

Gi ungene et instrument før idretten tar de;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk med meg det andre gangen jeg las innlegget;o)

Gi ungene et instrument før idretten tar de;o)

Evt som Per Inge Torkildsen sa: Gi unga ei flaske sprit før idretten tar dem;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh.. hun spurte først om hvilken idrett våre barn er med på, også spurte hun etter tips.... DET fikk ikke jeg med meg før andre gangen jeg las innlegget.

Jeg tipser ikke folk om idrett. Gi ungene et instrument før idretten tar de!!

''Gi ungene et instrument før idretten tar de!!''

Helt enig!

Sønnen vår fikk sin første gitar da han var 2 måneder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Gi ungene et instrument før idretten tar de!!''

Helt enig!

Sønnen vår fikk sin første gitar da han var 2 måneder. :)

Kult! Hvor gammel er han nå? Instrument har blitt prioritert her i familien også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: svømming, dans, friluftsliv, badminton, bordtennis, sykling, ski, ol. Sånne ting man ikke trenger å være dødelig atletisk for å bedrive og man bare har seg selv å holde kontroll på. Er kanskje ikke så gøy å bedrive idretter der man har et helt lag med mer "atletiske" folk man må samarbeide om man fysisk ser at man ikke er der de er. (Er gjerne de radmagre og superatletiske som starter med de idrettene hun begynte med.). Kanskje bedre da å gjøre en enkeltstående idrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her spiller begge fotball. 8åringen 2 ganger i uken, 12åringen 6 ganger i uken. I tillegg går minsten på speider. Der får hun jo også brukt kroppen sin en del, mye tur i skog og mark, og ikke minst mye annet nyttig å ta med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her spiller begge fotball. 8åringen 2 ganger i uken, 12åringen 6 ganger i uken. I tillegg går minsten på speider. Der får hun jo også brukt kroppen sin en del, mye tur i skog og mark, og ikke minst mye annet nyttig å ta med seg.

SEKS ganger i uka? Helt horribelt. Hva med den viktige allsidigheten i så ung alder allsidigheten?

det er ille at trenere krever oppmøte på alle treninger. Dette gjør at barna må velge bort andre aktiviteter, noe som er veldig dumt. Alle får høre at de kan bli stjerner i den idretten de er med på og alle tror det. Trist for alle de som valgte bort alt det andre de holdt på med og misslykkes i feks fotball når de er 16 - 17 år. Da er det trist å ha "brudt" med alt annet.

hjertesukk fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SEKS ganger i uka? Helt horribelt. Hva med den viktige allsidigheten i så ung alder allsidigheten?

det er ille at trenere krever oppmøte på alle treninger. Dette gjør at barna må velge bort andre aktiviteter, noe som er veldig dumt. Alle får høre at de kan bli stjerner i den idretten de er med på og alle tror det. Trist for alle de som valgte bort alt det andre de holdt på med og misslykkes i feks fotball når de er 16 - 17 år. Da er det trist å ha "brudt" med alt annet.

hjertesukk fra

Det er enkelte på laget som er blitt tilbudt å trene ekstra med de som er eldre. Han har aldri drevet med noe annen aktivitet, lever og ånder for fotball, og det skal han få lov til så lenge han har lyst.

Skjønner ikke at det er så fælt at folk får lov til å holde mye på med det de er gode til og det de liker. Er bedre at han går på trening enn at han reker rundt med de som tenner fyr på ting og bare ramper, som en del i klassen hans gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min spiller håndball om vinteren, og deltar på alpintrening. Sistnevnte er en _veldig_ avslappet gruppe, milevis unna konkurransetrening - men de lærer i hvert fall å kjøre slalåm, noe jeg ikke kan lære ham selv.

Om sommeren er det fotball, fotball og atter fotball. De har hatt tilbud om vintertrening også for første gang denne sesongen, selv om dette gjelder 1999-kullet. Men jeg synes det er viktig at de prøver litt forskjellig så lenge de er såpass små.

Jeg synes Piraye hadde flere gode tips. Det er ikke alle som trives med ball-/lagsport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...