Gå til innhold

Hva kjøpe til syk venninde?


margerita1365380476

Anbefalte innlegg

margerita1365380476

Jeg har ei venninde som nå har ligget 3 uker på sykehus og har fått diagnosen chrons. Hun har ikke spist disse 3 ukene og er veldig slapp.

Jeg skal besøke henne i kveld. Noen ideer til hva jeg kan ta med til henne? Noe spiselig orker hun ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

margerita1365380476

Ei god bok, en ny film (forutsatt at hun har mulighet til å se den på rommet, da), noen blader?

Hun har visst nok av blader. Noen forslag til en god lettlest bok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har visst nok av blader. Noen forslag til en god lettlest bok?

Leste nettopp Honningfellen av Unni Lindell, lettlest og bra.

Også Snømannen av Jo Nesbø kan anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå i bokhandelen og spør etter "Barndom"-serien som kom ifjor høst. Det er en bok for hvert tiår (f.eks. 70-tallet), og de er til å bla i, se på bilder med høy mimrefaktor og lese litt her og der.

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/sok.do?enkeltsok=Kristin+von+Hirsch

Kjøp for det tiåret du tror hun husker sin egen barndom fra, er hun f.eks. født i 1979, velger du 80-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurojenta

Gå i bokhandelen og spør etter "Barndom"-serien som kom ifjor høst. Det er en bok for hvert tiår (f.eks. 70-tallet), og de er til å bla i, se på bilder med høy mimrefaktor og lese litt her og der.

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/sok.do?enkeltsok=Kristin+von+Hirsch

Kjøp for det tiåret du tror hun husker sin egen barndom fra, er hun f.eks. født i 1979, velger du 80-tallet.

Disse bøkene er kjempeflott, en god gave dette.

Nå vet jeg ikke alderen på din venninne, men shopoholiker-bøkene er veldig morsomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste nettopp Honningfellen av Unni Lindell, lettlest og bra.

Også Snømannen av Jo Nesbø kan anbefales.

Jeg synes alle skryter sånn av Snømannen... Jeg synes SAMTLIGE bøker av Jo Nesbø har vært bedre enn denne, med Rødstrupe på en soleklar førsteplass!

Men der er uansette en fordel å lese Nesbøs bøker i rekkefølge, lurer på om Kakerlakkene var først? Ikke helt sikker på det!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

margerita1365380476

Gå i bokhandelen og spør etter "Barndom"-serien som kom ifjor høst. Det er en bok for hvert tiår (f.eks. 70-tallet), og de er til å bla i, se på bilder med høy mimrefaktor og lese litt her og der.

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/sok.do?enkeltsok=Kristin+von+Hirsch

Kjøp for det tiåret du tror hun husker sin egen barndom fra, er hun f.eks. født i 1979, velger du 80-tallet.

Takk for tipset, det var en god ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Vet du om hun orker drikke noe? Da kan du ta med skikkelig juice, farris o.l

Ellers er jo blader og bøker en veldig grei ting. Er hun veldig dårlig er det lurt med lettleselige ting, som magasin e.l

Har hun med seg dvd-spiller? (jeg har ofte det) da er jo en DVD eller lydbok greit.

Skal du ha blomster, må du sjekke at avdelingen tillater det, det er ofte det ikke er lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg synes alle skryter sånn av Snømannen... Jeg synes SAMTLIGE bøker av Jo Nesbø har vært bedre enn denne, med Rødstrupe på en soleklar førsteplass!

Men der er uansette en fordel å lese Nesbøs bøker i rekkefølge, lurer på om Kakerlakkene var først? Ikke helt sikker på det!

mvh

Var ikke flaggermusmannen den første? Tror det. Satt akkurat og ramset opp alle bøkene kronologisk til mamma, men hukommelse har jeg jo ikke ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

[quote name=Shira :o)' timestamp='1200048623' post='3775426]

Var ikke flaggermusmannen den første? Tror det. Satt akkurat og ramset opp alle bøkene kronologisk til mamma, men hukommelse har jeg jo ikke ;o)

Flaggermusmannen var den første og kakkerlakkene nr. 2. Holder på med kakkerlakkene nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Flaggermusmannen var den første og kakkerlakkene nr. 2. Holder på med kakkerlakkene nå jeg.

Jeg har lest alle og glede meg til neste bok :o)

Jeg leser mye, og er ganske altslukendes, men Jo Nesbø sine liker jeg veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et fargerikt fleecepledd (mange av de koster ikke mer enn 30-50kr), fargerike servietter (som kan brukes til duk), te-lys, frukt (om de ikke spises er de forfriskende og se på, eller til å by besøkende), en bok, kryssord-/sudokuhefte, cd…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira :o)

Et fargerikt fleecepledd (mange av de koster ikke mer enn 30-50kr), fargerike servietter (som kan brukes til duk), te-lys, frukt (om de ikke spises er de forfriskende og se på, eller til å by besøkende), en bok, kryssord-/sudokuhefte, cd…

Jeg synes egentlig det er ganske kjipt og få frukt jeg ikke kan spise selv, og så se på at besøkendes spiser dem. Ser jeg på frukten, får jeg lyst på, eller jeg blir bare lei meg over at jeg ikke orker å spise noe, og det faktum at jeg blir fryktelig syk hvis jeg spiser.

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har visst nok av blader. Noen forslag til en god lettlest bok?

Ser flere har kommet med gode forslag. Jeg tror jeg heller tipser om film: Hva med en sesong av "sex and the city" f.eks, "Friends" eller en serie du vet hun liker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun ikke orker noe å spisse, kan du jo ta med noe godt å drikke?

Noen gode sukker hun kan suge på?

Kanskje en god krem du kan smøre henne med?

Noen gode sokker, pysjamas, kosedress eller tøfler?

Finnes ikke noe så trist som de sykehus skjortene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

margerita1365380476

Om hun ikke orker noe å spisse, kan du jo ta med noe godt å drikke?

Noen gode sukker hun kan suge på?

Kanskje en god krem du kan smøre henne med?

Noen gode sokker, pysjamas, kosedress eller tøfler?

Finnes ikke noe så trist som de sykehus skjortene...

Fuktighetskrem og sokker skal jeg kjøpe. Takk for tipset:)

Jeg har en bok som heter Heia mamma! den er kjempemorsom og lettlest, den skal jeg også ta med til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuktighetskrem og sokker skal jeg kjøpe. Takk for tipset:)

Jeg har en bok som heter Heia mamma! den er kjempemorsom og lettlest, den skal jeg også ta med til henne.

Da blir hun nok glad!! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at du har fått tips om bøker/lydbøker, men det er ikke tungt for henne der hun ligger, så en god ide er det.

En ide utenom det vanlige, kan være healer. Men velg da en noen kan anbefale. Er hun helt anti alternativt så finn på noe annet.

Fotkrem som du smører på henne, slikt stell og omsorg er godt når en ikke har det greit. Vær forsiktig midt under foten siden det er sonen for tarmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...