Gå til innhold

Ferie igjen; ikke Bulgaria.....


Gjest efoll

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har jeg jo fått respons på mitt forgie spørsmål, og besluttet at Bulgaria kanskje ikke er å satse på som feriemål for oss. Men hvor bør vi dra da? Det er viktig at det ikke er så utrolig dyrt.....hvis reisen er dyr, er det fint hvis mat etc på feriestedet ikke er så dyrt.

Klubb for unger er vi ikke avhengig av, men det bør være litt barnevennlig, dvs ikke et festested og helst et basseng. Tenker på "vanlig" badeferie.....det var jo så gresselig dårlig sommer i fjor (på flere måter for oss, familien vår var utsatt for alvolrig sykdom, nå VIL vi ha en fin ferie neste gang....).

Barna er som sagt 6 og 9. Blir veldig glad for tips!

ps vi har vært på Mallorca og på Kreta en gang. Dessverre var vi uheldige med været begge gangene. Hva er det med oss og ferier......?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Tror jeg ville satset på en gresk øy, gjerne en av de mindre, hvor det ikke har vært charter-trafikk så lenge, de har mer sjarm og er også mye billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal dere reise fra? Det er langt flere destinasjoner å velge mellom fra Gardermoen, enn fra Tromsø ;o)

Mallorca er dyrt. Var der i fjor, og pengene flyr raskere i Spania, ell i Hellas.

Vi har flere venner som har vært i Kroatia, og de skryter veldig. Billig og bra :)

Jeg har vært i Italia (riktignok ikke på mange år, da..), og trives godt der, men det er ikke noe billigland, nei.

Hvis du ikke liker lange bussturer, bør du styre unna Tyrkia.

Rhodos eller Kypros, Kos eller noen av de andre greske øyene, da?

Jeg vil til Kreta, Platanias. Det er ikke det av det er så fint der, men koselig, billig og ikke på timesvis i buss til og fra. Det er 15 min til Chania, og ok standard. Lurer litt på Santa Helena (vinghotell) nå... Eller Caldera Bay. Jeg må nok uansett vente en mnd eller to før jeg bestiller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville satset på en gresk øy, gjerne en av de mindre, hvor det ikke har vært charter-trafikk så lenge, de har mer sjarm og er også mye billigere.

Hvilken gresk øy anbefaler du?

Har vært både på Rhodos, Kreta og Kos (to av dem for lenge siden, og uten barn), men kan godt tenke meg noe annet, som du sier: liten og fredelig øy.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hva du synes er dyrt, men vi regner med å betale mellom 15 - 18 000 for 1 uke i Hellas - på et 3+ / 4 stjerners hotell med basseng. Vi er 2 voksne, 1 barn.

Vi liker oss godt på Samos:

http://www.apollo.no/Travelling+with+apollo/Catalogue/Hellas/Samos/

og i Parga (ligger på fastlandet):

http://www.apollo.no/Travelling+with+apollo/Catalogue/Hellas/Parga+x+Ammoudia/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var vel en av de som mente Bulgaria var helt OK.... Prismessig er det jo veldig OK.

Kroatia skal være veldig OK. Billig og bra. Men jeg har ikke vært der selv. (To på jobben var der for 2 år siden, og skrøt veldig)

Greske øyer er veldig fredelig, men det er jo en del dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...