Glimtipper Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 For en stund tilbake diskuterte vi om det er mer slitsomt å være aleneforelder. Noen påpekte at man tross alt får helt fri annenhver helg, så det burde veie opp. Nå som jeg har levd sammen med en annen aktiv og involvert voksenperson i noen dager, så vil jeg understreke at det er ti ganger mer slitsomt å være alene. De siste dagene har jeg: - laget middag i visshet om at Squishy ikke herper stua mens jeg er på kjøkkenet. - dusjet uten en to-åring som skviiiser seg inn sammen med meg på det trange badet vårt. - tatt en lur på sofaen midt på dagen. - kunnet handle mer enn to poser matvarer av gangen på butikken. - ikke mistet hele kvelden med gjester, selv om Squishy ikke ville legge seg. - spist opp middagen min før den blir kald. - hatt mye mindre vondt i rygg og skuldre, både fordi jeg løfter/bærer mindre og fordi noen kan massere meg - hatt mye mer overskudd og lyst til å gjøre morsomme ting med Squishy, fordi konfliktene er mye sjeldnere nå. Med andre ord: Vi har det veldig bra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Det høres flott ut - og jeg tror mange av oss trenger en slik påminning iblant ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Så bra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Så herlig! Tenker det er godt at ventetiden er over! ))) Bare 2 arbeidsdager igjen for min nå, så er pendlertilværelsen over! Jeg strever litt med å få hodet til å henge med - vi håper å få gått masse på ski i vinter og planlegger hyttetur. Hodet mitt tenker:"Kommende helg har jeg ungene da blir vi hjemme og går på ski, neste helg er det bare oss og da blir det hyttetur." Og så klarer ikke hodet mitt å tenke lengre frem - samme hvor mye jeg sier til meg selv at han er hjemme _alle_ helgene fremover! :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Så fint å høre!! Og for oss som har partner så er det godt med en påminnelse faktisk. Ja vi må jo sette pris på slike ting også. Lykke til videre! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Det høres flott ut - og jeg tror mange av oss trenger en slik påminning iblant ;-) Ja, alle kan glemme det de burde verdsette en gang i blant For øyeblikket er jeg nok hakket for takknemlig 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Så bra Hvordan har du det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Så herlig! Tenker det er godt at ventetiden er over! ))) Bare 2 arbeidsdager igjen for min nå, så er pendlertilværelsen over! Jeg strever litt med å få hodet til å henge med - vi håper å få gått masse på ski i vinter og planlegger hyttetur. Hodet mitt tenker:"Kommende helg har jeg ungene da blir vi hjemme og går på ski, neste helg er det bare oss og da blir det hyttetur." Og så klarer ikke hodet mitt å tenke lengre frem - samme hvor mye jeg sier til meg selv at han er hjemme _alle_ helgene fremover! :-D Ja, det er veldig deilig! Og jeg har det som deg. Jeg klarer ikke tenke for langt framover akkurat nå, det er vanskelig å tro på at han ikke skal dra igjen Det må bli flott å få frihelgene med kjæresten 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Så fint å høre!! Og for oss som har partner så er det godt med en påminnelse faktisk. Ja vi må jo sette pris på slike ting også. Lykke til videre! Det er nok en del som ikke føler det er hjelp i å være to. Om partneren er uinteressert, umotivert, initiativløs, pendler eller hundre andre grunner. Men om man har en oppegående, hjelpsom voksen rundt, så er det mye lettere å ha barn 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 *misunnelig* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
villbringebær Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Glimtipper, jeg er ikke i tvil om at det er mere slitsomt på de fleste måter å være enslig!! Håper jeg ikke har sagt noe annet ;-) Mannen min jobber turnus og jeg er MYE alene med knerten... ikke at det kan sammenlignes med å alltid være alene, men jeg kjenner likevel til det å aldri kunne ta seg en lur på sofaen, bare få gjort et minstemål at det jeg vil og bør osv. Håper det nye samboerskapet ditt blir til glede for dere alle og at dere får det kjempebra! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 *misunnelig* Jeg og. Og jeg hadde ikke fri annenhver helg engang i 15 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Så flott at dere har det så bra! Går det an å spørre hva som skjer/skjedde med magen...? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Jeg og. Og jeg hadde ikke fri annenhver helg engang i 15 år. Jeg vil ha koselig samboer og stort hus! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Jeg vil ha koselig samboer og stort hus! Jeg vil ikke ha noe hus, og han får ha sin egen leilighet slik at han kan gå hjem å vaske tøyet sitt. Og så må han servere meg god mat når jeg ikke orker å lage mat sjøl. Og så kan han spandere en sydentur på meg en gang i blandt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Hvordan har du det? Tja, tar en dag av gangen. Skal til en terapaut i morgen, veldig spent på det. Billa har jo 300 spørsmål om eksen selvfølgelig - og jeg har ingen god forklaring, så det er egentlig det verste. Og så håpet jeg jo at jeg skulle få alt det du beskriver - og nå innser jeg at det faktisk er mulig jeg aldri kommer dit, og det er en kjip kamel å svelge. Men det går, én dag av gangen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Så flott at dere har det så bra! Går det an å spørre hva som skjer/skjedde med magen...? Hun mistet... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 *misunnelig* Kanskje det er din tur om ikke så lenge? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Glimtipper, jeg er ikke i tvil om at det er mere slitsomt på de fleste måter å være enslig!! Håper jeg ikke har sagt noe annet ;-) Mannen min jobber turnus og jeg er MYE alene med knerten... ikke at det kan sammenlignes med å alltid være alene, men jeg kjenner likevel til det å aldri kunne ta seg en lur på sofaen, bare få gjort et minstemål at det jeg vil og bør osv. Håper det nye samboerskapet ditt blir til glede for dere alle og at dere får det kjempebra! ''Glimtipper, jeg er ikke i tvil om at det er mere slitsomt på de fleste måter å være enslig!! Håper jeg ikke har sagt noe annet ;-) Mannen min jobber turnus og jeg er MYE alene med knerten... ikke at det kan sammenlignes med å alltid være alene, men jeg kjenner likevel til det å aldri kunne ta seg en lur på sofaen, bare få gjort et minstemål at det jeg vil og bør osv.'' Nei, jeg husker ikke hvem som sa det og det er heller ikke så nøye Ville bare si at nå har jeg faktisk sammenlignet og jeg vet hva som vinner. Jeg betviler at vi får noen frihelger i nærmeste framtid heller, men det er definitivt mindre viktig nå som jeg får noen deilige pusterom i løpet av dagen. Det er utrolig hvor mye tyve minutter med overskudd helt alene i en ren og ryddig leilighet kan bety. Det er nok sammenlignbart om den andre forelderen må jobbe/reise mye, skulle jeg tro ''Håper det nye samboerskapet ditt blir til glede for dere alle og at dere får det kjempebra! :)'' So far, so good Takk for lykkeønsker 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Tja, tar en dag av gangen. Skal til en terapaut i morgen, veldig spent på det. Billa har jo 300 spørsmål om eksen selvfølgelig - og jeg har ingen god forklaring, så det er egentlig det verste. Og så håpet jeg jo at jeg skulle få alt det du beskriver - og nå innser jeg at det faktisk er mulig jeg aldri kommer dit, og det er en kjip kamel å svelge. Men det går, én dag av gangen En dag av gangen, ja. Slik må man bare tenke en gang i blant. Finn ut hva som gir deg overskudd og gjør deg lykkelig, og prøv å få tid til de aktivitetene/tingene i løpet av en uke. Hva gir mening og hva gir ikke mening. Men dette er sikkert en selvfølgelighet du alt har tenkt på. Ang. Billa, så må du tenke at hun spør fordi hun er et barn og barn er nysgjerrige. Det betyr ikke nødvendigvis at det stikker dypt hos henne. Du får forklare med i tilpassede vendinger, så godt du orker. Det verste vil gå over veldig snart, tror jeg Og du... Det blir din tur. Du kan få til hva enn du ønsker, om det er noen jeg kjenner som klarer det, så er det deg. Men du må gi deg selv tid og rom først. I mellomtiden nyter du Billa og de andre som virkelig bryr seg om deg. Jeg tenker på deg. Og husk at jeg bare er en telefonsamtale unna, om du har behov for det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.