Gå til innhold

tror jeg har valgt feil!!


Gjest gråter meg i søvn fordi jeg hører ikke hjemme.

Anbefalte innlegg

Gjest gråter meg i søvn fordi jeg hører ikke hjemme.

Jeg har alltid ønsket å bli frisør nå har jeg godt 2år skole og 1/2 år som lærling men jeg begynner å tvile om dette er hva jeg ønsker. Jeg trives ikke i salongen, hver gang jeg klipper en kunde må de andre kjekke klippen. Jeg føler alltid at jeg har gjort en god jobb frem til de sier alt som er galt. Jeg må finne modeller til hver tirsdag men ingen ønsker å komme å klippe seg hos en lærling når de har penger til å gå til en proff. Så jeg får sjeft av sjefen hver tirsdag fordi jeg ikke har noen som kan skulke jobben for å hjelpe meg.

jeg har heller ikke motivasjon lengre. Jeg har fått et lite utslett på fingrende p.g.a hanskene som egentlig ikke betyr noe men jeg fikk så veldig lyst at dette var grunn nok til å slutte. Men det ville være domt å slutte nå når jeg bare har 1 og 1/2år igjen men jeg trives ikke som frisør og det er svært vanskelig å jobbe med et yrke man føler man ikke duger til og der det er preget av baksankking.. noen som har forslag til hva jeg kan gjøre ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 4 uker senere...
Gjest lateksallergi er livsfarlig

Snakk med rådgiver / studieveileder på skolen din, be om hjelp til å bytte lærlingsted.

Snakk også med rådgiveren om hvilke videreutdanningsmuligheter du har, først og fremst etter

lærlingetiden er ferdig og du er frisør, men også hva du kan bruke de to skoleårene til.

Som regel vil det beste være å ta ferdig den påbegynte utdanningen, selv om du vet at du vil bruke det til noe annet, er det alltid positivt å ha en ferdig utdanning.

Det høres ikke normalt ut at du har eneansvaret for å skaffe kunder som vil ha lærligeklipp, og det høres ikke ut som de gir konstruktiv kritikk av klippen du har gjort. (Kanskje du bør få litt hjelpt il å lære å motta responsen også, slik at du lærer av den i stedet for å bli lei deg.)

Be om hjelp til å skaffe ny lærligeplass.

Og snakk med legen din om allergien din. er det lateksallergi er det _veldig_ viktig at du bruker lateksfrie hansker!!!

Vær også obs på annen kontakt med lateks (oppvaskhansker hjemme, kondomer osv) du må holde deg helt unna lateks hvis du er allergisk! men det er enkelt å kjøpe lateksfrie hansker, kondomer osv, og salongen du jobber i skal sørge for at du har lateksfrie hansker.

http://www.naaf.no/no/Fakta/Allergi/Viktig_a_vite_om__lateksallergi/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Ikke gråt deg i søvn over at du kanskje har valgt feil. Du har mange år på deg enda til å finne ut hva du virkelig vil, det er ikke sikkert du vet det sikkert når du er 50 år engang ;) Men tror det er lurt å fullføre hvis du klarer å oppdrive noe motivasjon for det. Tenker at det virker som om du ikke trives så godt på den plassen du er nå. Du kan forsøke å skifte plass, eller ta det opp med leder der du jobber. De skal jo lære deg opp, så det er vel naturlig at de ser over og viser deg forbedringer? Baksnakking høres ikke bra ut. Jeg vil tro at det ikke er slik overalt.

Dersom du skal fortsette:

Prøv å vær positiv. Prøv å lær av det de viser deg, og takk når de viser deg. Be om fast evaluering fra din veileder. Hvordan går det, hvordan ligger jeg ann.

Ser det er mange som henger opp lapper på butikker og oppslagstavler for å få folk til lærlingentimene. Heng opp på ungdomsskoler og videregående også, disse har kanskje dårligerer råd. Heng opp positive lapper som gjør at de får lyst til å komme.

Må alle betale? Ellers kunne du kanskje hørt med et pensjonistsenter e.l.

Dersom dette blir helt feil for deg, så kan du selvfølelig slutte. Men jeg tenker at det må jo være kjekt å kunne klippe. Det kan du bruke livet ut.

Lykke til videre uansett hva du velger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Dette må du ta opp med en rådgiver eller tilsvarende. Er det noen på skolen der du gikk Vg1 og Vg2 som du kan snakke med? Er det evt. andre som følger deg opp og som kan gi deg råd? Det er ikke uten videre sikkert at du skal fullføre, da bruker du også opp retten din til videregående opplæring. Du har uansett fullført et Vg1-kurs som gir flere muligheter og det er fremdeles mulig å gjøre et omvalg. Samtidig er det mulig at du bare har vært uheldig med lærestedet, slik andre skriver. Kanskje holder det å bytte salong? Isåfall kan du ta dette opp med opplæringskontoret, fylket eller hvem det nå er som er din kontaktperson. Ønsker deg all mulig lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...