Gå til innhold

Være alene hjemme; igjen


Gjest efoll

Anbefalte innlegg

Min 8 åring (3.trinn) søuttet på sfo i november, fordi hun ikke likte seg der. Hun klarte utmerket godt å gå hjem, slå av alarmen og låse seg inn. Vel inne ringte hun alltid til meg, og jeg jkobber 15 min gange hjemmefra.

Hun trives fortsatt godt med å være hjemme alene. Noen få ganger kommer hun bort til meg på jobb. Av og til har hun besøk.

Uansvarlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min begynte å gå til og fra skolen med klassekamerater i 2. klasse (7 år). Jeg var hjemme i permisjon.

Men jeg startet i jobb da hun var 8 år og hun fortsatte å gå hjem etter skolen og syntes det var greit å være alene frem til vi kom fra jobb.

Hadde fast ordning med venninne om at de ble med hverandre hjem, så det ble ikke mange dagene alene i løpet av uken.

Nå i 4 klasse er hun blitt veldig selvstendig og står opp uten å bli vekket, kler på seg og lager seg frokost og smører matpakke og kommer seg av gårde til riktig tid. Pakker sekken selv og låser huset.

Vi går til jobb omtrent på den tiden hun spiser frokost. Fungerer veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var det vel for alle oss da vi var små. :o) Vi som ikke hadde hjemmeværende mødre i alle fall. Høres helt greit ut synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg absolutt ikke, så lenge hun er av den typen som ikke vil benytte anledningen til å sette igang med - eh - uønskede aktiviteter. Og det vet du helt sikkert at hun ikke er.

Sønnen min har også kommet hjem til tomt hus en god del fra den alderen. Han går riktignok på SFO, så det dreier seg om litt kortere tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...