Gå til innhold

Vekt og høyde 4 år


eddvik

Anbefalte innlegg

hva veier deres 4 åringer,og hvor høye er de?

Har vært på 4 års kontroll idag,og helsesøster ytret sin bekymring.

Vår har akkurat fylt 4 år.Veier 16 kilo og 104,3 cm høy.

Bare litt nysgjerrig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AneM1365380603

Hva i alle dager bekymret helsesøster seg for..? Barnet ditt høres helt gjennomsnittlig ut.

Da min eldste var på 4-årskontroll var hun 4 år og 5 mnd. 104,5 cm og 17,2 kg. Lita og litt blubbete.

Sønnen min var 4 år og 6 mnd. 104,8 cm og 16 kg. Liten og slank.

Nr 3 målte jeg hjemme da hun var 4 år. 105 cm og 16 kg. Hun var på kontroll da hun var 4 år og 7 mnd. 109 cm og 18 kg.

Alle ligger innenfor gjennomsnittet, men de to eldste var under midtstreken på lengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva hun bekymrer seg for.

Jenta mi på 4 år er 99cm høy og 13 kilo, gutten min på 6 år er 106 cm høy og 14 kilo. Han er jo litt i minste laget da, men jenta er det ingen som bekymrer seg over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel helt normalt? Min gutt var ca 102 cm og veide 15 kg da han var fire. Disse helsesøstrene er håpløst opptatt av feil ting!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager bekymret helsesøster seg for..? Barnet ditt høres helt gjennomsnittlig ut.

Da min eldste var på 4-årskontroll var hun 4 år og 5 mnd. 104,5 cm og 17,2 kg. Lita og litt blubbete.

Sønnen min var 4 år og 6 mnd. 104,8 cm og 16 kg. Liten og slank.

Nr 3 målte jeg hjemme da hun var 4 år. 105 cm og 16 kg. Hun var på kontroll da hun var 4 år og 7 mnd. 109 cm og 18 kg.

Alle ligger innenfor gjennomsnittet, men de to eldste var under midtstreken på lengde.

Takk alle sammen. Grunnen til at hun var bekymret var at han har flatet litt ut,men ikke mye.Og hun legger også vekt på at han var stor født.(4600 g og 54 lang).Har alltid vært småspist og tynn.Men i full fart hele dagen.Har tatt blodprøver da e trodde han manglet noe,men det gjorde han ikke.

Tror det ligger litt arv her.Far var også spinkel og tynn,og man kunne telle ribbein på ham helt frem til skolestart.

Men takk for svar.4 åringen er innenfor normalen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke, bekymret for høyde og vekt? Høres jo helt fint ut. Min gutt var 109 cm og nærmere 19 kilo på 4-årskontroll, men han er nok litt over gjennomsnittet høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 4åring er veldig liten,han er 94cm høy,og veier 12,5kg.....

Men sånn er det,noen er store og noen er små.Ellers får man jo ikke et gjennomsnitt heller!!

Pleier å si at han passer akkurat inn i skinnet sitt!! ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår 4-åring er omtrent 1 m (kanskje litt under) og ca. 15 kg.

Akkurat passe liten. Akkurat passe stor.

Skal på 4-årskontroll med henne om kort tid, så da får vi vel offisiell måling og helsesøsters "dom" :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

villbringebær

Gutten min blir 4 om 6 uker. Han er 102 cm.høy og veier 15 kg.nå. Han har alltid vært litt under gjennomsnittet, og er det sikkert nå og ;-) Men det bryr vi oss svært lite om. Han følger sin egen kurve, og er frisk og sunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det hun var bekymret for? Det hørtes jo veldig normalt ut.

Jente 102 cm, 17 kilo på 4 år her. Hun blir 5 til våren. Nå er hun 110 cm og 19 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...