Gå til innhold

Matbudsjett på en voksen person


Gjest dyrtk

Anbefalte innlegg

Vi skal dekke kost til en voksen person, en dame i 20 årene, som bor alene.

Hun skal altså få penger til å kjøpe mat pr.mnd. Hun er selv usikker på hvor mye hun trenger.

Så jeg lurer på om det er noen som har en formening om hvor mye penger hun trenger til mat i mnd.

Litt forskellig sikkert, men dette gjelder altså bare mat og ikke annen husholdning som toalettpapir, såper, vakskemidler o.l.

Noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer jo veldig, veldig an på alt mulig. Men jeg tenker kjapt per uke:

2 brød 30 kroner

1 knekkebrød 15 kroner

3 melk 35 kroner

2 juice 15 kroner

frukt 50 kroner

1 pk skinke, 1 pk leverpostei, 1 kremost, 1 syltetøy 80 kroner

7 middager á 40 kroner

+ 1 liten ost annenhver uke 50 kroner

Det blir på en måned 2150 kroner.

Middager kan man alltid lage mye rimeligere, men det er kanskje ok med rom for Fjordland, biff av og til o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært innkludert vaskemidler, toalettpapir & såpe (shampo, tannkrem, bind, avis, røyk, brus mm.) så ville eg sagt 100.- dagen, altså 3000.- pr.mnd.

Men holdes dette utenfor så vil eg si 80.- dagen (minst), da er det rom for ett variert kosthold med frukt og grønnsaker osv.

Dette vet eg av laaang erfaring på økonomisk "sparebluss", så dere kan rekne med ca. 2400.- i mnd. (rund gjerne av til 3000.-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, ifølge denne tabellen er vårt matbudsjett pr mnd 6180 kr.!

Det syns jeg var vannvittig mye!

Vi bruker rundt 3000,- pr mnd i mat, drikke og diverse andre husholdningsartikler, altså halvparten av det indeksen foreslår.

Enkelte mnd nå i høst har vi vært nede i 1800,- pr mnd, men da har vi riktignok tært på lageret i skap ( men har bare noen få skuffer med frysevarer og 2 matskap).

Stemmer denne indeksen på deres matbudsjett ?

(nå tenker jeg på tabellen for mat og drikke) Artig å høre deres erfaringer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det skal være rom for godt med frukt og grønt, så er kr 2000,- et minimum, og jeg ville ikke klart meg for under 3000,- tror jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...