Gå til innhold

FU: Hvilken bok leser du nå?


H@yley

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

villbringebær

Jeg leser siste boka til Isabel Allende: "Inés jeg elsker deg". Bra bok! Etterpå skal jeg lese "Ut og stjæle hester"! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse er bra:

Boktyven av Markus Zusak

Mellom oss sagt av Marit Eikemo

Vindens skygge av Carlos R. Zafon

Har akkurat avsluttet Trond-Viggo Torgersens "Tenke sjæl". Morsom, lun, tankevekkende og klok bok om hans liv.... Anbefales :) Ikke den lengste boken og ikke den mest krevende, men hyggelig lesing ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har akkurat avsluttet "Mengele Zoo" av Gert Nygårdshaug. Ei god bok, syns jeg. Så god at jeg lurer på om jeg skal kjøpe oppfølgeren "Himmelblomsttreeets muligheter".

Om jeg ikke begynner på "Himmelblomsttreeets muligheter", så tor jeg at "Tusen strålende soler" ( av Kahleid Hosseini) ligger an til å bli min neste bok.

Ellers leste jeg nettopp "Hitorien om Pi" av Yann Martel. Ei ganske rå og underfundig bok, som er lett å lese.

Om du liker krim og ikke har lest Stieg Larsson, så må du komme deg i gang med dem. Jeg kan (nesten) love deg at du kommer til å bli hekta! :o)

Andre bøker jeg kan anbefale er:

* "Ut å stjæle hester" av Per Petterson

* "Drageløperen" av Kahleid Hosseini

* Jo Nebøs bøker om Harry Hole (6 stk.)

* "Bienes hemmelige liv" av Sue Monk Kidd

* "Buzz Aldrin - hvor ble det av deg i alt mylderet?" av Johan Harstad

* "Kompani Orheim" av Tore Renberg

Håper du finner noe av interesse!

God Bok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser "Kairo-trilogien" av Mafouz (eller er det Malouf?) .Har lest den før og nyter den denne gangen også.

Ellers må jeg bare anbefale "Broen over Drina " av Ivo Andric. Den har alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nettopp ferdig med "Paktens vokter" av Tom Egeland og holder nå på å lese "Den siste tempelridder" av Raymond Khoury. Kan anbefale begge bøkene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Harry Potter :-)

Leste de to første for ungene i sommer, og ble helt hekta.

Står nå på venteliste til den siste Harry Potter boka på biblioteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Den tidsreisendes kvinne" av Audrey Niffenegger. Utrolig fiffig bok! Anbefales varmt :o)

Den leser jeg også nå. Er ikke halvveis enda, men liker den godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser nå Jenta som lekte med ilden av Stieg Larson, bok nr. 2 i triologien om Millenium. Bør absolutt leses om du ikke allerede har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nettopp ferdig med stieg larssons bok, luftslottet som sprengtes, den likte jeg kjempegodt, holder nå på med marions slør, roy jacobsen, snart ferdig, å skal begynne på boktyven ikveld, av markus zusak..;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyliv, svangerskapsboken, fødselsboken og svangerskapet uke for uke... =p

Så leser samboeren ligge i grønne enger høyt for oss på senga. Den siste i ene trilogien til Ragde. Syntes både bok 1 og 3 er veldig langtekkelige, men nummer to slukte jeg med glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er akkurat ferdig med "En uskuldig mann" av J. Grisham (doku-roman om justismord) og "Labyrinten" (jakten på den hellige gral m.m.). Holder på med "Luftslottet som sprengdes" av Stieg Larsson (like bra som de to første!) og "Drapet på Harriet Krohn" av Karin Fossum (guffen krim, som de andre av Fossum)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nylig ferdig med Drageløperen (anbefales!!!!!!) og leser nå Innsirkling av Carl Frode Tiller. Også veldig bra, om enn helt anderledes enn Drageløperen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...