Gå til innhold

Skitur (advarsel: hemingsløst skryteinnlegg!)


Lillemus

Anbefalte innlegg

I et innlegg i forrige uke sa jeg at mine to ikke var i stand til å gå 9 km på ski, men det må jeg visst bite grundig i meg!

Vi la ut på tur i går, alle fire med nypreparerte ski, nysnø, silkeføre og nyoppkjørte løyper. Det gikk så glatt og fint, herlig gli og godt feste i morbakkene, vindstille og av og til noen snøfnugg i lufta - rene julekortet!

Ungene gikk og gikk og gikk... Jeg prøvde meg med noen forsiktige:"Vi må gå tilbake igjen også og det er like langt altså!", men ungene bare svarte:"Vi vil gå lenger!" og suste innover i skogen.

Til slutt kom vi til en post i skogen der man kan skrive seg inn i en turbok og dit er det 4,9 km fra der vi startet! Vi måtte jo gå tilbake igjen også, da var 7-åringen sliten opp bakkene, men fikk drahjelp av sin stefar opp og da gikk det så fint. :o)

Jeg hadde aldri trodd at ungene klarte å gå en mil på ski! Neste gang skal vi ha med mat og sitteunderlag og ha en skikkelig rast på posten, ikke bare litt saft og pepperkaker og stående buffet i løypa. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott! Det er så gøy når ungene blir så store at man kan dra på skikkelige turer, synes jeg.

Jeg er misunnelig på nysnø og silkeføre. Vi var også på ski i går, men det var i isete spor. Et sted hadde faktisk regnet skylt bort ca 10 meter av løypa. Men det var fint med tur uansett, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro! Vi har hatt tre dager på slalåm i helga, hele familien :-) Kjempegøy!

Utrolig masse nysnø - pudder i skogsløypene, og hussssjhhhhh i svingene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Høres herlig ut! Savner skiføre her, det flotte føret fra forrige helg er langt borte nå.

For å skryte litt tilbake gikk seksåringen min 12 km. forrige helg, ink. mye opp og ned. Riktignok med god drahjelp av meg opp en del av bakkene :-). Gleder meg til nytt skiføre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! De fikk vel mye skryt, da?

Må si at jeg er misunnelig på dere som har skiføre nå. Her har alll snø regnet bort. Men vi var en liten tur på skøyter i går da.

Forrige helg skulle vi ta en aketur til en skistue her i området. Vi ble temmelig skuffet over at akeveien var stødd! Til tross for at det slett ikke var glatt, men hardpakket snø som det gikk fint an å gå uten å falle der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott! De fikk vel mye skryt, da?

Må si at jeg er misunnelig på dere som har skiføre nå. Her har alll snø regnet bort. Men vi var en liten tur på skøyter i går da.

Forrige helg skulle vi ta en aketur til en skistue her i området. Vi ble temmelig skuffet over at akeveien var stødd! Til tross for at det slett ikke var glatt, men hardpakket snø som det gikk fint an å gå uten å falle der....

De fikk masse - masse - masse skryt! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...