Gå til innhold

Hva har dere under Skidressen på tur???


Hushjelpen

Anbefalte innlegg

Vi har nå kjøpt sånne Bjørn Dæhlie dresser til ungene, som de skal bruke på langrennstur. Men hva i all verden har man under?

Holder vel ikke bare med ullundertøy? Har en sånn tynn microfleece genser og, kan de ha tynnt ullundertøy og denne genseren bare? Syns det virker så lite jeg...

Og har dere med sekk med mer klær? Når vi tar pause og setter oss ned for å spise blir det jo fort kladt, hva tar dere på da?

Syns de dressene er praktiske fordi de er tynne og lette å bevege seg i, men de må jo ikke fryse da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Spørs jo HELT på alder på barna, og om de går seg varme?

Mine barn er 4 og 6 og har foreløpig på seg det samme når de er på ski som når de leker ute. Med andre ord vinterdress (hel eller todelt) og fleece/ull under.

Selv kler jeg meg også veldig mye når jeg er på ski med barna; utrolig kaldt å luske avgårde i småbarnstempo. Når jeg derimot går på ski uten barn går jeg meg fort svett, og kler meg temmelig lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi går fremdeles med vinterdressene vi. Avhengig av tenmperaturen har de ullundertøy + fleecebukse og ull/fleecegenser under. Blir det varmt så åpner vi glidelåsen i dressen. Vi går ikke så enormt fort, bare nesten så fort som vi voksne når vi går alene, så det ser ut til at dette er passe varmt foreløbig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gammeldags, og lar ungene mine bruke boblebukser og boblejakker eller bobledresser. Under der har de gjerne fleece eller ull hvis det er skikkelig kaldt.

De holder seg gode og varme også når vi setter oss ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har undertøy i bomull (ja, jeg er en dol-mor som ikke har ullundertøy på ungene), og er det litt kaldt så har de ullfrotte longs og trøye fra Janus under Dæhlie-dressen. Hvis det er mildt og de bare skal være i bevegelse, så er det ikke nødvendig med frottelongsen. Hvis vi er på tur med lange pauser, så har vi med boblebukse og jakke til å trekke over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullundertøy + evt. tynn fleece. Hvis det er mange minusgrader ville jeg brukt to tynne lag ull oventil (og droppet fleece). Ta med ekstraplagg i sekk til å ta på under matpause.

God tur :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Astroide

Har ikke gått på lengre tur med unger, men de skal jo bevege seg da. Så det er kanskje greit å kle relativt lett også heller ha et ekstra lag med+obligatorisk ekstra varm del til overkroppen for rast. Også heller holde en god dialog med ungene. Er ikke gøy å være liten og svette bort i løypa, det husker jeg sannelig godt.

Kler alltid på unger jeg er ute med mindre klær enn på megselv siden deres tempo uansett hva vi gjør er høyere enn mitt, og uansett hvor lite klær jeg kler på er det nå som regel for mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er 7 og 9. De har ullstillongs eller superunderbukse og ulltrøye eller superundertrøye under skidressen. Den yngste har i tillegg en tynn fleece-genser, den eldste har det bare hvis det er veldig kaldt. Hvis det er veldig kaldt har de også en tynn fleece-bukse. Hvis vi skal stoppe ute for å spise, har vi med ekstra klær i sekken, minst en fleece- eller ullgenser til hver. Vi har også alltid med ekstra hansker/votter og en tykkere lue i sekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superundertøy og genser. Tykk genser a la Mariusjakke til å ha utenpå ved pauser. Har med tykke votter, for de vil gjerne ha på tynne skivotter når de starter turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skifantomet

Mine er 7 og 8 år og har tynne SWIX-dresser. Under har de Ulvang ullundertøy og kanskje en strikket ullgenser (denne tas av ved behov). Hvis det er mange -grader kan det være at de har en strikket ullbukse under, men da skal det være kaldt. Tror mange kler på barna for mye når de skal ut å gå på ski. Skitur i store vinterdresser/bobleklær ser ikke spesiellt behagelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...