Gå til innhold

Totting......

HEGH

Anbefalte innlegg

Hei, Er det noe som har et råd til en mor med en jente på 6 år som helst bør slutte å suge på totten ???? Hun suger kun når hun kommer hjem, sliten fra skolen og når hun skal sove, og gjøre det selvsagt helt automatisk.... sier vi ifra så går totten ut og så er den inne igjen før vi vet ordet av det. Hjelper "go'Negl" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

Uff, det er vanskelig! Min sønn sluttet da han fikk en hissig betennelse rundt neglen, da han var 3-4 år, og det var jeg jo egentlig glad for.

Er vel verdt forsøk med go `negl ;) Har du forsøkt å plastre hele tommelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go'Negl kan hjelpe, ja!

Da skal jeg se om jeg finner det på Coop Mega her i nærheten. Så begynner vi i dag. Har mistet to tenner nede allerede, så det er på tide. Så kom influensa, feber osv. osv....alltid en unnskyldning, men nå tror jeg det er på tide å sette hardt mot hardt. Prøvde med bandasje en stund, men det er jo for galt å la jentungen ligge meg bandasje på hånden i flere døgn også da :-) Takk for svar KaVa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er vanskelig! Min sønn sluttet da han fikk en hissig betennelse rundt neglen, da han var 3-4 år, og det var jeg jo egentlig glad for.

Er vel verdt forsøk med go `negl ;) Har du forsøkt å plastre hele tommelen?

Som du ser av svaret til KaVa så har vi gått hardere ut enn plaster :-).(bandasje på hånden) Skal sjekke ut GoNegl.... Hun sluttet med smokk da hun var 3 og begynte med tott minutte etter gitt. Hadde jeg vist bedre skulle hun ha fått smokken tilbake i noen ekstra mnd gitt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Som du ser av svaret til KaVa så har vi gått hardere ut enn plaster :-).(bandasje på hånden) Skal sjekke ut GoNegl.... Hun sluttet med smokk da hun var 3 og begynte med tott minutte etter gitt. Hadde jeg vist bedre skulle hun ha fått smokken tilbake i noen ekstra mnd gitt......

Hele hånda, ja, men det er jo til hennes eget beste etterhvert. Hadde et familiemedlem som brukte totten til h*n var 16 år og måtte ha tannregulering på i 6 år pga det....;(

Fortell om erfaringen med go `negl til oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hele hånda, ja, men det er jo til hennes eget beste etterhvert. Hadde et familiemedlem som brukte totten til h*n var 16 år og måtte ha tannregulering på i 6 år pga det....;(

Fortell om erfaringen med go `negl til oss!

Det skal jeg, og hjelper ikke det, blir det bandasje - det skal ikke tottes i 10 år til her i huset :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GoNegl i kombinasjon med løfter om stooooooor belønning når hun ikke har tottet noen uker, kan fungere.

Men mine to tanteunger tottet nøyaktig så lenge de selv ville, til tross for en haug med forsøkte tiltak. Den eldste foreslo entusiastisk at hun heller kunne slutte å spise is enn å totte når hun var i 4 års alderen. Mener å huske at hun sluttet helt i 6 års alderen, Broren tottet i hvertfall til han var 8 når han hadde lyst. Ingen av de tottet på skolen såvidt vi vet, og ingen av dem opplevde å bli ertet av andre unger for tottingen, men så er de også begge svært trygge unger. Broren hadde i tillegg koseklut som han tydelig uttrykte at "nok var den han var mest glad i her i verden"...*s*

Tennene har rettet seg ut igjen hos begge, og regulering har ikke blitt nødvendig tiltross for alle advarslene fra tannlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

GoNegl i kombinasjon med løfter om stooooooor belønning når hun ikke har tottet noen uker, kan fungere.

Men mine to tanteunger tottet nøyaktig så lenge de selv ville, til tross for en haug med forsøkte tiltak. Den eldste foreslo entusiastisk at hun heller kunne slutte å spise is enn å totte når hun var i 4 års alderen. Mener å huske at hun sluttet helt i 6 års alderen, Broren tottet i hvertfall til han var 8 når han hadde lyst. Ingen av de tottet på skolen såvidt vi vet, og ingen av dem opplevde å bli ertet av andre unger for tottingen, men så er de også begge svært trygge unger. Broren hadde i tillegg koseklut som han tydelig uttrykte at "nok var den han var mest glad i her i verden"...*s*

Tennene har rettet seg ut igjen hos begge, og regulering har ikke blitt nødvendig tiltross for alle advarslene fra tannlegen.

Jentungen min hadde også koseteppe, et slik gult helseteppe, det var bare filler etter mye kosing og mange vask ;)

Tilslutt så det ut som en laaang tråd, og da ble vi enige om at det gikk i søpla....Hun var vel 5-6 år, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen råd til deg. Mine unger sluttet når de var modne nok. Et barn holdt på ganske lenge. Så at hun trengte tryggheten. Var vel rundt 10 da hun sluttet. Det ble tannregulering her. Noe av årsaken går jeg ut i fra var tottingen. Hun hadde i tillegg en koseklut. Jeg var veldig påpasselig med å vaske den ofte og at den ikke fikk bli med ut.

Jeg prøvde å få begge mine til å ta smokk, men det fungerte overhode ikke. De valgte selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentungen min hadde også koseteppe, et slik gult helseteppe, det var bare filler etter mye kosing og mange vask ;)

Tilslutt så det ut som en laaang tråd, og da ble vi enige om at det gikk i søpla....Hun var vel 5-6 år, tenker jeg.

Hans koseklut startet med et halstørkle i bomull. Hver gang tørklet nesten var utslitt (dvs. det var ikke noe særlig igjen av det), så var det en eller annen som ga ham et tørkle som lignet, og som så ble bundet sammen med orginalen. Dette holdt vi på med i årevis.

I en avvenningsperiode bestemte han seg for å henge kosekluten øverst på gardinbrettet. Dermed kunne han fortsatt se den og få tak i den med litt anstrengelser, men det den var i det minste ikke lenger i nærheten av ansiktet hans...*s*

Den kosekluten ble nesten et ekstra familiemedlem, og ingenting kunne såre ham mer enn når storesøster sa slemme ting om kosekluten! Tenk at hun tilogmed kunne si at den var dum:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår totter sluttet sommeren før han begynte på skolen. Han ble lovet GameBoy hvis han sluttet, og det var nok motivasjon for han. Jeg har tro på premiering i slike tilfeller, men premien må være stor nok for at det skal hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv tottet til jeg var over skole alder.Har ødelagt tennene mine... :0(

Min tanta sluttet da hun var tenåring..

En nabo hadde samme problem,og en litt prippen jentunge.

Totten ble dyttet ned i hunde bæsj...Så ekkelt,men hun sluttet visst..

Mener det går ann å få kjøpt noe å smøre på,det hadde min mor til meg.Funket ikke på meg da,men kanskje verdt et forsøk?

Min mormor fortalte en historie om sin søster.Hun nektet å slutte å amme,og moren synes det var så fælt å nekte henne det.det hele endte med at puppen ble gnidd inn med kål.

Da snuppa kom å krevde sin pupp,smakte den jo ikke godt i det hele tatt..Det ble til at at "kråka bæsja på puppen".

Hun hatet visst kråker i mange år etterpå...Men moren fikk ha puppen for seg selv! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre..... hun totter ikke på skolen og gjorde det heller ikke i b.hg. Men det første hun gjøre når hun kommer hjem er å hente koseputa og slappe av på sengen med totten en liten stund. Så er det det samme igjen når barnetv begynner. Tror jeg skal høre om det er noe STORT hun ønsker seg. Kanskje et gameboy spill variant, så får vi se om det trigger nok !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom plutselig på et råd fra tannlegen om at en måte å starte avvenning på er å kun tillate totting med den hånden de ikke vanligvis bruker. Dersom det går tregt med go'negl og belønning, så kan du kanskje prøve det med å bruke andre hånden først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom plutselig på et råd fra tannlegen om at en måte å starte avvenning på er å kun tillate totting med den hånden de ikke vanligvis bruker. Dersom det går tregt med go'negl og belønning, så kan du kanskje prøve det med å bruke andre hånden først.

he,he....ja hun var rimlig snar til å bytte finger nå go'negl kom på . Så må er begge neglene dekket og det ser ut til å fungere..... må jo la henne få noen uker... Hun sovner uten, og ser på TV uten så det er fremskritt. sjekker henne et par ganger under kvelden og totten er ikke i munn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he,he....ja hun var rimlig snar til å bytte finger nå go'negl kom på . Så må er begge neglene dekket og det ser ut til å fungere..... må jo la henne få noen uker... Hun sovner uten, og ser på TV uten så det er fremskritt. sjekker henne et par ganger under kvelden og totten er ikke i munn :-)

Kanskje dere bør premiere med en liten premie allerede etter en ukes tid. Det hun evt. gjør i søvne kan hun jo lite for, så det at hun klarer å la være under tv-seing og i forbindelse med innsoving er et stooort skritt på veien :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dere bør premiere med en liten premie allerede etter en ukes tid. Det hun evt. gjør i søvne kan hun jo lite for, så det at hun klarer å la være under tv-seing og i forbindelse med innsoving er et stooort skritt på veien :-)

Du har så rett - skal overraske henne med Josefine PC spill i dag, for det ønsker hun seg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...