smula71 Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Jeg har ei 8 år gammel jente som grubler mye. I det siste er det dette med venninner som volder bry. I det siste har hun klaget mye over vondt i hodet. Hun har fått være hjemme et par dager, men hodepinen er da over etter kort tid. Nå begynner jeg å lure på om dette har grobunn i "venninneproblemene". Har snakket mye med henne om dette, men føler ikke at jeg kommer noen vei. Hva skal jeg gjøre? Mulig jeg lager storm i vannglass, men jeg vil så gjerne hjelpe jenta mi. 0 Siter
pekkaline Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Jeg ville snakket med læreren. Hør om ting ser bra ut for henne i timene og friminuttene. Be de holde et øye i hennes retning fordi du er litt bekymret. Det ville jeg ha gjort. 0 Siter
Gjest efoll Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Jeg forstår deg godt. I første klasse hadde datteren min veldig mye "vondt i magen" uten noen fysisk årsak. Nå går i 3.trinn, og dette er noe hun kan snakke om nå. Først nå kan hun fortelle om hvordan hun følte seg, at hun var alene i friminuttete og det var mye trøbbel og intriger blant jentene. Jeg støtter deg i å prøve å finne ut av det, og er enig med "Pekkaline": hør med læreren. Dersom hun stadig har vondt i hodet bør du oppsøke lege! 0 Siter
PieLill Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Hodepinen kan skyldes inneklimaet eller støy på skolen eller synsproblemer, f.eks. langsynthet. Synes ikke du skal slippe dette uten å vite litt mer om hva som ligger bak enten det har sosiale eller fysiske forklaringer. mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.