Gå til innhold

Banan på vorte


Gjest barnet er 5 år

Anbefalte innlegg

Gjest barnet er 5 år

Hvor mange netter skal man holde på. Teiper godt fast bananskallet på vortene og det sitter på 11-12 timer. GJort det 5 netter. Ikke noe skjer. Hvor lenge skal man holde på før man gir opp...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hør med en lege, så kanskje du får noe som funker i stedet for å ty til kjerringråd. :)

Vi gikk til legen for å fryse bort vorten - det hjalp i alle fall ikke. Legen sa at det var denne metoden de i hovedsak brukte i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barnet er 5 år

Hør med en lege, så kanskje du får noe som funker i stedet for å ty til kjerringråd. :)

Vi har allerede vært innom alle legeting og tang i to år, deretter gikk vi over på hjemmefrysing og nå prøver vi dette kjerringrådet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på laserklinikken i Moss for en tid siden. De bruker laser for å fjerne vorter. Normalt går det på en behandling, men store og gamle vorter kan kreve to behandlinger. (Vi snakket da om fotvorter som er vanskeligste vortene å bli kvitt)

Men det koster jo. Mellom 1200 - 1600 pr behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knertene

Skraper du av det som er under skallet og smører det godt på vorta, før du setter på biten da??

Vi har god erfaring med baban på vorter. Det må smøres godt inn og bli tett med plaster på.

Hos oss skjedde det raskt at vorta ble sort, etter ei uke var den borte, den fallt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Min vorte

Jeg syntes heller ikke banan hjalp. Men på hudlegekontoret sa de at all skraping, pirking etc hjalp. Selv synes jeg løk hjalp veldig godt på fotvorte. Du taper på et løkblad som du har fjernet den innerste hinnen på. Så har du det på om natta. Om morgenen er huden rundt fotvorten helt oppløst, slik at du lett får filt ned denne samt noe av vorten, så er det bare å fortsette, til den er borte. Ellers anbefaler de på et nettsted eterisk sitronolje også. Du kan kanskje prøve en kombinasjon.

Men aner ikke om dette hjelper på vorter på hendene, der er det nok vanskeligere å file ned.

På minstemann fikk vi håndvorter bort med Verucid som vi penslet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk til legen for å fryse bort vorten - det hjalp i alle fall ikke. Legen sa at det var denne metoden de i hovedsak brukte i dag...

Vi kjøpte et middel på apoteket for frysing av vorter. Jenta vår hadde 3 ganske store vorter på hendene(4 år), den ene hadde hun hatt siden 2 årsalder.

Prøvde Verucid i maaaange uker uten effekt.

Etter 2-3 behandlinger med frysemiddelet var alle tre vortene helt borte.

Middelet svir litt, men med litt "premie" for hver gang, gikk det overraskende bra.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jamvold

Du skal ta neglelakk på vorta. Da får den ikke puste og etter ei tid så forsvinner den.

Hjalp hos meg når jeg var i tenårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...