Gå til innhold

Hvor behagelig er egentlig bæreseler for barnet?


Lillemus

Anbefalte innlegg

Ja, hvor behagelig er det egentlig?! Om barnet henger på den voksnes rygg ser det ingenting, har trynet inn i ryggen på mor eller far, armene ut til siden og beina rett ut? Jeg hadde fått dritvondt i hoftene etter et halvt minutt i en sånn stilling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest solstice

I bæresjalet vi bruker har det beina i "froskestilling" når det er vendt innover. Når barnet er våkent henger hun som regel på magen vendt framover. Da henger beina forholdsvis rett ned. Når hun blir for stor til å henge på magen blir det nok bæremeis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Dattera mi på 18 mnd elsker å sitte i bæreselen - både på magen og ryggen. Hun sitter jo ut med bena, men små barn er så myke i hofta at det ikke er det minste ubehagelig for dem.

Faktisk så er det jo en anbefalt stilling for små nyfødte - for det kan forebygge mild hoftedysplasi. Slik "froskestilling" i hoftene er da å anbefale.

Hun ser jo alt hun vil, det er jo bare å snu på hodet...

Når det er sagt så er hun så stor nå at hun foretrekker bæremeis der hun sitter litt høyere opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En babybjørn er ikke særlig god for barna. Mens et bæresjal er ergonomisk kjempebra for små hofter og rygger. Froskestilling er en veldig, veldig god stilling for babyer, og man ser at i kulturer hvor det er tradisjon for å bære nyfødte i bæresjal, er det adskillig mindre plager av f,eks hofteleddsdysplasi.

Dessuten er det fantastisk trygt og godt for en liten kropp å ligge tett inntil mammas eller pappas bryst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det selvfølgelig bare barna som kan svare på!

Joda, du har rett i det og så lenge ungene ikke protesterer så har de sikkert greit. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt babybjørn og bæresjal. Sistnevnte er virkelig å foretrekke for både store og små! Man kan også variere mye mer med bæresjal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Litt uklart for meg hva du mener - bæreseler bæres jo på magen, men du snakker om ryggen?

Vet lite om hvor behagelig slik sele er for barnet, men jeg syntes det var tungt å bære barnet på den måten. Mye bedre når barnet ble stort nok til å sitte i meis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt uklart for meg hva du mener - bæreseler bæres jo på magen, men du snakker om ryggen?

Vet lite om hvor behagelig slik sele er for barnet, men jeg syntes det var tungt å bære barnet på den måten. Mye bedre når barnet ble stort nok til å sitte i meis!

''Litt uklart for meg hva du mener - bæreseler bæres jo på magen, men du snakker om ryggen?''

Så senest i går en baby som hang på ryggen til pappan sin i en bæresele. Det var da jeg begynte å fundere over om den sittestillingen i det hele tatt kan være behagelig. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene mine elsker det. :D

Ikke babybjørn da, den er jo helt feil både for mor og barn. Men bæresjal eller slynge, helt fantastisk.

Og at du ikke ville likt å skræve over lang tid betyr ikke at barn ikke liker det. ;) Hun på 3 år er stor nok til å si fra høyt og tydelig med ord når det er noe hun ikke liker, og hun på 6 mnd klarer på sin egen måte å si fra hun og.

De gangene jeg bærer på ryggen har de absolutt ikke ansiktet klint inn i ryggen min, men ser over skuldra mi og ser omtrent det samme som jeg ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene mine elsker det. :D

Ikke babybjørn da, den er jo helt feil både for mor og barn. Men bæresjal eller slynge, helt fantastisk.

Og at du ikke ville likt å skræve over lang tid betyr ikke at barn ikke liker det. ;) Hun på 3 år er stor nok til å si fra høyt og tydelig med ord når det er noe hun ikke liker, og hun på 6 mnd klarer på sin egen måte å si fra hun og.

De gangene jeg bærer på ryggen har de absolutt ikke ansiktet klint inn i ryggen min, men ser over skuldra mi og ser omtrent det samme som jeg ser.

''De gangene jeg bærer på ryggen har de absolutt ikke ansiktet klint inn i ryggen min, men ser over skuldra mi og ser omtrent det samme som jeg ser.''

Den lille jeg så hans så langt ned at han så rett inn i ryggen på pappan.

Og jeg går jo ut i fra at så lenge ungen ikke gråter så har den det fint der den sitter. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, du har rett i det og så lenge ungene ikke protesterer så har de sikkert greit. :o)

Antar det, eller de vet ikkje bedre og tror det skal være sånn. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...