Gå til innhold

Barnehageansatt - karnevalkostyme


Limegrønn

Anbefalte innlegg

Snart er det karneval i barnehagen der jeg jobber og da skal alle kle seg ut - også de voksne :-)

Men jeg trenger så absolutt tips til kostyme!

Jeg jobber med små barn så det må ikke være for skremmende og det må gå an å jobbe med kostymen på en hel dag...

Har du et godt forslag så setter jeg pris på det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært spøkelse i barnehagen med stor suksess :o) Hvite klær, hvitt laken (klipp hull til hodet, slik at det blir en "kappe") og hvit teatersminke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lege kansje,bare en hvit frakk og stetoskop.

Veldig greit,du kjenner kansje noen som jobber på sykehus så får du lånt dette til den ene dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maler - ta på snekkerbukse med malingsflekker og en rutete eller stripete skjorte.

Kanin - ha heldrakt i en farge (hvit, rosa, lyseblå, brun), liten dusk på rompa, hårbøyle med trekant-ører festet på.

Gravid dame - ta på gravidgenser og stapp den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi kanskje? De minste har kanskje ikke hørt om henne, men hun ser jo artig ut. Ellers i linje med Bob: postmann Pat. Spiller du et instrument? Isåfall kan du jo kle deg ut som musiker ;) Ellers vil jeg på grunnlag av egen erfaring fraråde klovnenese og stetoskop... For ikke å snakke om en kombinasjon av disse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pippi kanskje? De minste har kanskje ikke hørt om henne, men hun ser jo artig ut. Ellers i linje med Bob: postmann Pat. Spiller du et instrument? Isåfall kan du jo kle deg ut som musiker ;) Ellers vil jeg på grunnlag av egen erfaring fraråde klovnenese og stetoskop... For ikke å snakke om en kombinasjon av disse ;)

hvordan ser en typisk musiker ut da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med ei blid trollkjerring? Ta på et langt skjørt med litt vidde i, tråkle på en fargerik lapp eller to, en skjorte el, lag en hale av et tau eller garn og fest rundt livet, tuper håret og spray det til det står flott i alle retninger ta på litt brunkrem i ansiktet eller eplerøde kinn, og tegn mange fregner.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært en stor baby! Det synes ungene er kjempegøy.. Ta på en pysj, tåteflaske i en snor rundt halsen, musefletter (om du har langt hår) tegn på noen fregner!! Funker fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det selges kostymer i voksenstørrelse på Toys 'r us og Extra Leker for 2-300 kr. Kjekt å ha, særlig når du muligens skal kle deg ut hvert år på denne tida ifm jobben. Disse kostymene er lette og virker ok å ha på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballspiller - med trøye og shorts (og evt longs under dersom det blir litt for kaldt)

Vaktmester - med kjeledress

Russ - hvis du passer inn i den gamle russedressen din ;o)

Baker - med forkle og kokkelue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvordan ser en typisk musiker ut da?

Sånn som den som skal kle seg ut synes at en typisk musiker ser ut ;) Men poenget mitt var vel mer instrumentet, da, og at en kunne fokusere på det og på det å "gjøre" en rolle, mer enn bare utseendet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...