smurf78 Skrevet 16. februar 2008 Skrevet 16. februar 2008 Jeg har en bil jeg kjøpte i oktober 2004. Samboeren min (som jeg ble sammen med for noen år siden) begynte å betale halvparten av de månedelige avdragene på billånet for 1 år siden, dvs. mars 2007. Har tenkt å bytte ut bilen med en bedre nå. Hvordan gjør vi det økonomisk? Jeg har jo større eierandel i bilen enn ham. Er ikke det riktige å regne ut hans andel i bilen, og så selge den. Da får han sin andel og jeg min..Deretter skyter vi inn hver vår del vi fikk fra salget inn i en ny bil. Da blir det mer å betale for ham i lån på den nye bilen enn meg. Blir dette riktig? Problemet er at han ikke har lappen, men vi jobber sammen og bruker bilen like mye, derfor er han med og betaler. Men han er ikke interessert i ny bil egentlig, og iallefall ikke å betale mye mer enn meg. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 17. februar 2008 Skrevet 17. februar 2008 Så lenge han ikke er interessert i å kjøpe ny bil synes jeg ikke det er riktig at du skal "tvinge" ham til å betale mer enn deg på en ny bil. Spesielt ikke når han ikke har lappen og dermed ikke kan bruke bilen på egenhånd. 0 Siter
mrxx Skrevet 17. februar 2008 Skrevet 17. februar 2008 Regn ut hans eierandel og la han få igjen sin del av bilens verdi nå. Så kjøper du deg en ny bil selv i og med at han ikke vil kjøpe en ny bil, så kan han betale sin del av utgiftene når han sitter på. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.