Gå til innhold

Er du kristen? Sjekk ut denne linken!

Anbefalte innlegg

• Svar 196
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• villbringebær

47

• Bookworm

32

• hidi, the scorpion

27

• GoodTimes

3

Skrevet

Er kristen, men syns stemmen var altfor rå...Og ikke helt min stil, dette...men sterke ord, joda :)

Gjest ViViola
Skrevet

Huff, det der blir bare platt og show-off for meg... Men så er jo ikke jeg kristen heller, da.

Kan jeg få spørre et spørsmål om tro og slikt? Du trenger ikke svare, altså, men jeg lurer alltid på hvor ekte en tro er når man velger å ikke leve etter Bibelens ord. Slik som dette med ekteskap og barn, f.eks., der er jo Bibelen sterk og klar, men såvidt jeg har fått med meg så har du et barn fra før og venter nytt barn med en ny mann - selv om din førstefødtes far ikke er død. Hva tenker du om dette?

Gjest Wonderingwondering
Skrevet

Hvis dette er "sanne" ord om Kongen - at han bl.a. elsker ALLE mennesker like mye. Hvorfor er det så utrolig mange mennesker som lider på jorden, da?

Regner ikke med du har svaret - jeg bare undres.

Gjest vanskelig spm
Skrevet

Hvis dette er "sanne" ord om Kongen - at han bl.a. elsker ALLE mennesker like mye. Hvorfor er det så utrolig mange mennesker som lider på jorden, da?

Han kan vel ikke leve livet for alle og ta alle valg?

Gjest vanskelig spm
Skrevet

Huff, det der blir bare platt og show-off for meg... Men så er jo ikke jeg kristen heller, da.

Kan jeg få spørre et spørsmål om tro og slikt? Du trenger ikke svare, altså, men jeg lurer alltid på hvor ekte en tro er når man velger å ikke leve etter Bibelens ord. Slik som dette med ekteskap og barn, f.eks., der er jo Bibelen sterk og klar, men såvidt jeg har fått med meg så har du et barn fra før og venter nytt barn med en ny mann - selv om din førstefødtes far ikke er død. Hva tenker du om dette?

Tiden og ting med den forandrer seg.

Gjest ViViola
Skrevet

Tiden og ting med den forandrer seg.

? Bibelen har vel ikke forandret seg så veldig med tiden, vel?

Gjest vanskelig spm
Skrevet

? Bibelen har vel ikke forandret seg så veldig med tiden, vel?

Nei, men folk og kulturer m.m. har.

Gjest ViViola
Skrevet

Nei, men folk og kulturer m.m. har.

Det er jo sant, men skal man leve et kristent liv så må man jo følge Bibelen, det er vel halve poenget.

Om man velger å la være, så blir man jo bare "semi-religiøs". Velger bort det som er vanskelig, og bare er "glad-kristen", det blir jo for enkelt. Sånn sett er jo alle kristne, da, for de fleste gjør jo de enkle tingene.

Gjest Wonderingwondering
Skrevet

Han kan vel ikke leve livet for alle og ta alle valg?

Bare for noen få utvalgte, da ? Men han er jo rettferdig!

villbringebær
Skrevet

Svaret er ganske enkelt: det er en annen som er skyld i det som er vondt, ondt og ikke fra Gud. Vi lever i en verden som er adskilt fra Gud. I denne verden finnes det en annen hersker.

Bibelen sier at Jesus har vunnet over denne andre herskerens tyranni, men enda en stund må vi leve i verden. Men en dag skal denne verdens hersker kastes ut, ja bindes på hender og føtter, står det.

Inntil videre gjør den falne engel og hans undersåtter alt de kan for å forsurne verden.

villbringebær
Skrevet

"Så er det da ingen fordømmelse for den som er i Krisus Jesus" (Romerbrevet kap.8 vers 1).

Så er det da ingen fordømmelse for Angela26.

Luk.19,10: "For menneskesønnen er kommet for å oppsøke det som var fortapt, og frelse det".

Dette er det bibelen sier om de tingene du spør/anklager Angela om/for ;-)

villbringebær
Skrevet

Synes du er tøff som legger ut dette her på åpent forum :)

Her er et vers til deg, som du kan meditere på i påska:

"Yo tengo un amigo que me ama, me ama, me ama. Yo tengo un amigo que me ama, su nombre es Jesús.

Yo tengo un amigo que me cuida, me alivia y me guarda, yo tengo un amigo que me perdona, su nombre es Jesús"

Påskeklem fra

Gjest ViViola
Skrevet

"Så er det da ingen fordømmelse for den som er i Krisus Jesus" (Romerbrevet kap.8 vers 1).

Så er det da ingen fordømmelse for Angela26.

Luk.19,10: "For menneskesønnen er kommet for å oppsøke det som var fortapt, og frelse det".

Dette er det bibelen sier om de tingene du spør/anklager Angela om/for ;-)

Jeg anklager ingen, jeg er ikke kristen og har ikke behov for å verken dømme eller anklage, jeg har bare lurt litt på dette noen ganger. Ingen av mine venner er kristne, så jeg har liksom ingen å spørre i det virkelige liv.

Ser at du trekker fram sitater fra Bibelen, og jeg er selvfølgelig sjanseløs til å gjøre det samme. Men jeg har jo fått med meg såpass, da, at dette med ekteskap og hor er vesentlig i Bibelen, og at man skal leve etter rimelig strenge moralske regler. Og derfor lurer jeg på hvordan man som kristen tenker om sitt eget liv når man daglig bryter disse moralske standardene?

Mista nikket
Skrevet

Det er jo sant, men skal man leve et kristent liv så må man jo følge Bibelen, det er vel halve poenget.

Om man velger å la være, så blir man jo bare "semi-religiøs". Velger bort det som er vanskelig, og bare er "glad-kristen", det blir jo for enkelt. Sånn sett er jo alle kristne, da, for de fleste gjør jo de enkle tingene.

I dag går det ikke an å følge Bibelen ord for ord. Lover og regler har forandret seg underveis.

Gjest Elextra
Skrevet

Svaret er ganske enkelt: det er en annen som er skyld i det som er vondt, ondt og ikke fra Gud. Vi lever i en verden som er adskilt fra Gud. I denne verden finnes det en annen hersker.

Bibelen sier at Jesus har vunnet over denne andre herskerens tyranni, men enda en stund må vi leve i verden. Men en dag skal denne verdens hersker kastes ut, ja bindes på hender og føtter, står det.

Inntil videre gjør den falne engel og hans undersåtter alt de kan for å forsurne verden.

Oi, må innrømme at slike ord fører meg fjernere fra kristendommen enn noen gang.

Gjest ViViola
Skrevet

I dag går det ikke an å følge Bibelen ord for ord. Lover og regler har forandret seg underveis.

Men de store, moralske linjene er vel fortsatt et poeng? Handler det ikke om å holde sin sti ren for å komme til himmelen, da?

Mista nikket
Skrevet

Men de store, moralske linjene er vel fortsatt et poeng? Handler det ikke om å holde sin sti ren for å komme til himmelen, da?

De moralske linjene går og gjelder, håper jeg. Er ikke personlig kristen, men tror på det gode i menneskene til det motsatte er bevist.

villbringebær
Skrevet

Oi, må innrømme at slike ord fører meg fjernere fra kristendommen enn noen gang.

Hvorfor det da? Er det anstøtelig for deg? Synes du det hadde vært lettere å forholde deg til en gud som ikke bare er god likevel, at han lar onde ting skje i verden, fordi han selv er bitelitegrann ondskapsfull?

Kristendommens budskap er at menneskene på et gitt tidspunkt i historien (faktisk ganske med en gang skapelsen var et faktum) gjorde opprør mot Gud. Det var den falne engel som fristet dem til å gjøre mot Guds vilje. Konsekvensen var at menneskene måtte dø, og ble forvist fra Guds nærhet i Paradis. Dette visste de på forhånd at ville skje, hvis de spiste av treet som gav kunnskap om godt og ond.

Gud hadde likevel en plan, og den planen gikk ut på å gjenforene menneskene med ham, fordi han elsker dem! Derfor, på et annet gitt tidspunkt i historien sendte han sin sønn til verden, han ble anklaget for oppvigleri og gudsbespottelse fordi han brøt religiøse regler i samfunnet og bl.a.helbredet syke på hviledagen, han ble videre dømt, pint og drept. Da han døde tok han alt som skilte menneskene fra Gud (synden) med seg ned i dødsriket, og vant på den måten over satan. han stod opp igjen fra døden uten disse syndene, de ble igjen i dødsriket, og "hver den som tror på Jesus skal få evig liv" (Joh.3,16).

Skrevet

Nei jeg er ikke kristen i det hele tatt :) Men respekterer at folk tror på det de vil fordet.. Blir for eventyraktig for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...