Gå til innhold

Hjelp til enslig sønn vs. enslig datter?


Lillemus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 303
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    34

  • mrxx

    29

  • Aliza1365380759

    20

  • tonie

    19

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Gjest Elextra

"Jeg forstår ikke hvorfor man skal gjøre ting for nesten voksne barn. Jeg mener du gjør sønnen din bjørnetjenester, og tror faktisk det er en viss sannsynlighet for at du bidrar til å heve konfliktnivået i hans evt. fremtidige samboerskap. Ville tildels ment det samme om det gjalt en datter."

At du ikke forstår er ikke av noen betydning for hva jeg ønsker og liker å gjøre for andre og mine nære og kjære :) Du må gjerne synes at jeg gjør min sønn bjørnetjenester, det betyr heller ingenting. For jeg synes ikke det, jeg synes jeg viser omsorg og kjærlighet og det gleder meg og han.

At dette vil muligmuligmuligkanskjekanskjekanskje heve konfliktnivået i hans fremtidige samboerskap blir bare søkt for meg. Jeg er sikker på at han vil gjøre alt for å bidra til et godt samboerforhold den dagen det kommer :) Det gjorde jeg, selv om min mor uttallige ganger uttrykte at mitt hjem kom til å være et eneste kaos. Det har det aldri vært :)

Jeg uttrykte meg kanskje litt krast, og er således glad du ikke tar det til deg.

Jeg tviler ikke på at det er god stemning hjemme hos dere, og at du gjør ting for dine barn av kjærlighet, likevel står jeg fast ved at en av våre store oppgaver som foreldre er å gjøre barna "selvdrevne" før de flytter hjemmefra. Og at barna (og deres fremtidige partnere) vil ha glede av dette senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg synes det er fantastisk korttenkt av folk å gjøre så stor forskjell på kjønnene ved å uttale seg slik. Slike holdninger gjør bare at likestillingen går enda tregere...

Joda, men jeg tror at i de fleste hjem, så er det mye slik, fordi det rett og slett er det som passer best. Avhengig av hva man kan og ikke kan og hvordan arbeidet fordeles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hvis kaka virkelig er veldig god ;-)

Kaka til gubben hadde aldri fått skryt om den var laga av meg (men ikke si det til gubben da ;-))

Hehe.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1219262685' post='3938001]

Litt på siden: har du kun sønner, eller har du døtre også? ;o)

Jeg har kun sønner:-) Det er de som har den største som får sønner, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Noe mer muskelkraft ved å skifte hjul, men ved rette teknikker, så trenger du ikke å bruke mye kraft heller.''

Kommer litt an på hvem som har skrudd boltene på sist... Skrekken er et verksted med en sånn slags drill... Da kan man stå og hoppe på hjulvinnen :) Evt. trenger man en vektstang - men det har man jo ikke alltid i bilen...

Det er sant det, det kan være svært vanskelig å få opp en mutter på et hjul, men i de fleste tilfeller så sitter de ikke så hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Jeg har kun sønner:-) Det er de som har den største som får sønner, hehe.

''Det er de som har den største som får sønner, hehe.''

Og de beste elskerne får jenter.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Det er de som har den største som får sønner, hehe.''

Og de beste elskerne får jenter.

;-)

Pøh! Det er bare sånn trøstegreie man sier akkurat som at regn i brudesløret betyr lykke! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Vi er ULIKE - vi har ULIKE behov og de bør vi verdsette i stedet for å forsøke og få dekket bare våre egne behov.''

Definitivt. Det bør man ta innover seg. Både familiært og utenfor husets fire vegger.

''Du lider av et eller annet, men jeg er ikke helt sikker på hva (syyyyyyyyynker ned på ditt nivå i håp om at noe kanskje trenger inn ved å snakke samme språk). Litt tidlig i forløpet å si.''

Interessant å bli diagnostisert. Heldigvis har du noen karaktertrekk i innleggene dine som røper ditt faste nick, jeg legger meg det på minnet.

''Heldigvis har du noen karaktertrekk i innleggene dine som røper ditt faste nick, jeg legger meg det på minnet.''

Nå pirret du nysgjerrigheten min - skjønner ikke helt hvordan du catcher sånt. Men skal vel ikke spørre om hvem - det er jo ikke noe forbud om å bruke ulike navn i ulike tråder (heldigvis) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er de som har den største som får sønner, hehe.''

Og de beste elskerne får jenter.

;-)

Det er feil:-)

Det er de med den minste som får jenter, det har ikke noe med hvor godt du elsker:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

''Heldigvis har du noen karaktertrekk i innleggene dine som røper ditt faste nick, jeg legger meg det på minnet.''

Nå pirret du nysgjerrigheten min - skjønner ikke helt hvordan du catcher sånt. Men skal vel ikke spørre om hvem - det er jo ikke noe forbud om å bruke ulike navn i ulike tråder (heldigvis) ;)

Du er så skarp at det ser du - om du virkelig vil.

Ulike nick er helt OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Det er feil:-)

Det er de med den minste som får jenter, det har ikke noe med hvor godt du elsker:-)

Tull og tøys, her kan jeg støtte vitenskapen fullt ut - med mine 3 jenter.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...