Gå til innhold

Hjelp til enslig sønn vs. enslig datter?


Lillemus

Anbefalte innlegg

Hvis man har vært her i mange år, henger det igjen en del informasjon, ser du :-) Uten at man prøver spesielt på å huske detaljer...

Litt vanskelig å la være å huske detaljer som stadig kommer opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 303
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    34

  • mrxx

    29

  • Aliza1365380759

    20

  • tonie

    19

Mest aktive i denne tråden

Noe mer muskelkraft ved å skifte hjul, men ved rette teknikker, så trenger du ikke å bruke mye kraft heller.

''Noe mer muskelkraft ved å skifte hjul, men ved rette teknikker, så trenger du ikke å bruke mye kraft heller.''

Kommer litt an på hvem som har skrudd boltene på sist... Skrekken er et verksted med en sånn slags drill... Da kan man stå og hoppe på hjulvinnen :) Evt. trenger man en vektstang - men det har man jo ikke alltid i bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å la være å huske detaljer som stadig kommer opp.

Kanskje det er noe galt med netthinna di siden du er så opptatt av denne damen her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest offside

Finnes informasjon om hver bidige detalj om livet hennes her hvertfall. Barnas navn, bosted, arbeidssted, kjæreste, familie, alt. Synes synd på barna hennes og familien, stakkars. Er liksom ikke noe problem for noen å vite hennes eget navn heller. Å blottlegge historier om andre er så lett å gjøre når man er så utilregnelig. Hadde faen meg roa meg ned et par hakk, tenk på hva familien og barna kommer til å finne ut senere. Og si ikke at det hjelper å skjerme, en gang finner en eller annen en tråd, og snurrer denne sammen. Morsomt for dem (not).

En annen ting er å baksnakke folk fra tidligere arbeidssted, særlig når man allerede har blottlagt hele livet sitt på nett, så folk kan forstå hvem det dreier seg om osv. Er liksom ikke malt over noe, alle detaljer står klart oppført.

Jeg har vært på dol ganske mange år, men aldri fått med meg det der om Lillemus. Det har tydeligvis du, Jølsen. Er du litt kåt på dama, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg har vært på dol ganske mange år, men aldri fått med meg det der om Lillemus. Det har tydeligvis du, Jølsen. Er du litt kåt på dama, eller?

Han er sykelig opptatt av henne. Benytter hver anledning til å rakke ned på det hun skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden, det var da et flott glansbilde.

Jeg tror kanskje ikke jeg skal kommentere så veldig mye, jeg, for du vet - det perfekte kan man jo ikke plukke på. :-)

Siden du mener at du sitter på lykkefasiten, kan du jo reflektere litt over at andre også kan ha det veldig godt i sine familier, at man er ulike i forhold til om/når man løsriver seg fra sine foreldre, og at det som framstår som trygt og deilig for deg kan være kvelende på andre. Uten at disse "andre" har noe dårligere liv av den grunn.

Til slutt må jeg jo innrømme at jeg tar meg i å lure på hva dine barn tenker om måten du opptrer på. Og ikke minst - hvor mange gjemmesteder de har måttet finne på for å få ha noe i fred. :-) Det får vi jo selvfølgelig aldri noe svar på, så du trenger ikke forsikre meg om at de ikke har gjemmesteder. :-)

Ha en deilig natt.

Jeg kan bare ikke fatte og begripe at det er nødvendig å være så negativ når en person forteller om en flott liv... Jeg har lest hele innlegget til comsicomsa, og kan ikke se at det mangler respekt for noe noen andre velger, hun skriver om måten de gjør det på og at dette fungerer flott for familien hennes,men sier samtidig at folk er ulike og skal møtes med respekt for hvordan man velger å legge opp livene sine.

Derimot synes jeg hun har noen viktige poenger som kan være verdt å ta opp til vurdering for noen og enhver, så kanskje man kunne ha fått senket konfliktnivået noe i noen familier...

Virker som om hun virkelig traff noen ømme nerver her, siden piggene kom så til de grader ut - men det er bare førsteinntrykket, ikke noe jeg konkluderer med:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aliza1365380759

Hvis man har vært her i mange år, henger det igjen en del informasjon, ser du :-) Uten at man prøver spesielt på å huske detaljer...

Ja, jeg tror jeg har lest her i ca fire år, uten at jeg har sagt så mye, så jeg har kanskje ikke vært her lenge nok.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*le høyt* Det var jo nesten litt søtt da! Synes du kan begynne sånn du også! "Jeg var tar å vasker gulvet jeg! Hører du? Er det greit for deg at jeg vasker gulvet?" *ler litt igjen*

Da må jeg holde på slik fra jeg kommer hjem fra jobb til jeg setter meg med ned med dol på kvelden. Kan bli litt slitsomt det ja:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre har sterk påvirkningskraft på sine barn, ikke minst gjennom det kjønnsrollemønsteret som opprettholdes i heimen.

Barn ser hva mor gjør, barn ser hva far gjør. Hvis verken mor eller far lærer barna om likeverd, om å ta ansvar selv osv., (og da snakker jeg ikke kun om klesvask og sengeskift, men også vedhogst, dekkskifte, snømåking osv.) - så er det slettes ikke gitt at barna selv skjønner hvordan verden er.

Det er ikke til å stikke under en stol at det er svært mange hjelpesløse menn der ute, hva hjemlige innesysler angår. Og mange hjelpesløse kvinner hva hjemlige utesysler angår.

Som foreldre er det vårt ansvar å gjøre våre barn klare for verden utenfor vuggen. Å lære dem hva som må til for at hjulene ruller i as familien bør være en selvfølge.

Når foreldrene ikke gjør den jobben, men tvert imot motarbeider en slik utvikling, så er det naturlig nok duket for konflikter i mange tilfeller.

Og nei, jeg har vel ikke akkurat vært den som har vært mest ivrig til å frata voksne mennesker ansvaret for å tenke sjæl her inne. Jeg har heller aldri kritisert min svigermor for å ha glemt sin rollemodellfunksjon, bare sånn for ordens skyld.

''Barn ser hva mor gjør, barn ser hva far gjør. ''

Og de ser hva mor eller far IKKE gjør. Kanskje den som lærer sønnen mest at han ikke trenger å skifte sengetøy ikke er moren som gjør det, men faren som IKKE gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Hvilket "glansbilde" snakker du om? Hvorfor snakker du nedlatende om noe som gjør andre godt? Klarer du ikke å glede deg over at andre har det bra? Jeg tror du lider under at andre har det bra, at andre velger andre måter å gjøre ting på enn deg, at andre har andre meninger enn deg og tørr uttrykke dem og det er i dine øyne uhørt og da trengs det en "vask". Denne "vasken" innebærer småligheter, spydigheter og det hele er regnspikka ondskap. Klart du lider av/under et eller annet og svaret har du selv. Jeg håper du tar tak i det, for denne råttenskapen du utviser foregår vel neppe bare isolert på dol!

Usj sier jeg bare!

Wow. Skærp, du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

''Barn ser hva mor gjør, barn ser hva far gjør. ''

Og de ser hva mor eller far IKKE gjør. Kanskje den som lærer sønnen mest at han ikke trenger å skifte sengetøy ikke er moren som gjør det, men faren som IKKE gjør det?

Eksempelvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Tror det eneste jeg vet om Lillemus er hvilken by hun bor i, og at hun har sykkelbukse... Jeg skjønner at man har forskjellig fokus når man leser innlegg her på dol! :-)

Jeg har ganske god hukommelse og husker mange detaljer uten jeg har fokus på det i det hele tatt.

Men jeg skal ikke kritisere. Jeg har ikke vært stor bedre selv. Når man har vært her lenge og sier litt her og der, blir informasjonen ganske omfattende etterhvert. Innimellom får jeg litt paranoia og jeg prøver omskrive litt detaljer på noe uten at det har noe å si for historien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, jeg har en helt annen tilnærming til rydde/vaske-frekvensen enn det du har, så her vises det hvis noen har lagt inn en innsats! :-P Men så har ikke vi barn eller husdyr heller, så egentlig er det vel begrenset hvor rotete det er her fra begynnelsen av. Dessuten har vi ikke vaskemaskin, så for oss er det faktisk litt av et tiltak når klær skal vaskes...

Oi! Ikke vaskemaskin!! Det skjønner jeg er ganske trasig, ja!

Jeg hadde ikke klart meg uten, og da vi skulle skaffe hvitevarer til hytta, var vaskemaskin på annenprioritet - etter kjøleskap! ;-)

(Komfyr var mindre viktig på hytta, for vi griller mye + hadde en sånn koketopp med to plater, men vi kjøpte komfyr lell, da*S*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min og jeg skryter hver gang den andre har gjort noe "huslig" eller noe som ikke er særlig lystbetont og krever en liten innsats, f.eks vasket gulvet, skiftet dekk på bilen osv, sier takk for maten når den andre har laget mat og sånt. Ikke fordi det er så fantastisk at en av oss har tatt oppvasken eller fordi man trenger skryt, men en ved å si "så flink du var å ta oppvasken!/så bra at du tok oppvasken" viser man at man verdsetter det arbeidet den andre har gjort. Og så blir jo den som har gjort noe i så mye bedre humør når den andre viser at h*n ser at noe er gjort! :-)

Alle synes vel det er hyggelig med ros! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliza1365380759

Da må jeg holde på slik fra jeg kommer hjem fra jobb til jeg setter meg med ned med dol på kvelden. Kan bli litt slitsomt det ja:-)

Hehe, ja, er jo ingen vits i å slite ut stemmebåndet heller! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliza1365380759

Jeg har ganske god hukommelse og husker mange detaljer uten jeg har fokus på det i det hele tatt.

Men jeg skal ikke kritisere. Jeg har ikke vært stor bedre selv. Når man har vært her lenge og sier litt her og der, blir informasjonen ganske omfattende etterhvert. Innimellom får jeg litt paranoia og jeg prøver omskrive litt detaljer på noe uten at det har noe å si for historien.

Joda, jeg er på andre forum hvor jeg har vært i nærmere ti år, og hvor jeg uten problemer kan fortelle akkurat hvem en del av de forskjellige personene er, og det samme kan de med meg, men jeg tror aldri det har falt meg inn at noen av dem kunne "bruke det mot meg".. Når man har vært på samme plass i flere år, og "omgås" de samme menneskene vet man jo mye om hverandre, på samme måte som andre mennesker man omgås regelmessig over lang tid. Ble nesten litt paranoid her! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Jeg kan bare ikke fatte og begripe at det er nødvendig å være så negativ når en person forteller om en flott liv... Jeg har lest hele innlegget til comsicomsa, og kan ikke se at det mangler respekt for noe noen andre velger, hun skriver om måten de gjør det på og at dette fungerer flott for familien hennes,men sier samtidig at folk er ulike og skal møtes med respekt for hvordan man velger å legge opp livene sine.

Derimot synes jeg hun har noen viktige poenger som kan være verdt å ta opp til vurdering for noen og enhver, så kanskje man kunne ha fått senket konfliktnivået noe i noen familier...

Virker som om hun virkelig traff noen ømme nerver her, siden piggene kom så til de grader ut - men det er bare førsteinntrykket, ikke noe jeg konkluderer med:-)

Jøss, går du på en slik bløff?

Ja-ja, deg om det.

Jeg har overhode _ingen_ problemer med å se at det finnes flere løsninger på hvordan oppnå harmoni og glede og lykke i et hjem. Når folk rundt meg lykkes i å skape seg et godt liv, gleder jeg meg oppriktig med dem.

Et så overromantisk bilde av eget liv, fra vugge til "grav", og med en oppriktig idè om at alle andre rundt også opplever alt så til de grader "herlig", det er svært vanskelig å forstå. Slike superperfekte overflater skjuler gjerne noe stygt, og jeg går bare ikke på en slik framstilling.

Forøvrig tror jeg ikke jeg har dratt fram noe fra mitt eget liv som skulle tilsi at jeg ikke har det bra? At jeg er misunnelig eller noe slik? Om det skulle være en forståelse av mitt svar, så la meg understreke: Jeg er særdeles godt fornøyd med mitt selvstendige liv, og jeg opplever min familie som sammensveiset og romslige - der jeg ser at ungene også har begynt sin løsrivelse fra oss foreldre. Hvilket gleder meg, og jeg respekterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliza1365380759

Oi! Ikke vaskemaskin!! Det skjønner jeg er ganske trasig, ja!

Jeg hadde ikke klart meg uten, og da vi skulle skaffe hvitevarer til hytta, var vaskemaskin på annenprioritet - etter kjøleskap! ;-)

(Komfyr var mindre viktig på hytta, for vi griller mye + hadde en sånn koketopp med to plater, men vi kjøpte komfyr lell, da*S*)

Nei, hadde vi hatt barn hadde vi nok måttet gått til anskaffelse av det for lenge siden. Her vi bor er badet så lite at da vi flyttet inn måtte vi velge mellom hylle til toalettsaker eller en liten vaskemaskin (sånn smal toppmatet sak), og da hadde vi ikke råd til å handle vaskemaskin, så da ble det hylle. Men nå er vi egentlig ganske lei av å ikke ha vaskemaskin begge to, og har bedre råd i tillegg, så det er mulig hylla ryker snart, hvis vi ikke flytter før den tid ;-) Det er ikke så ille som det kan høres ut da, vaskeriet er et par hundre meter lenger bort i veien her, men det blir likevel et betydelig større tiltak å vaske klær når man må dra de ut av leiligheta og inn i et annet bygg for å få det gjort.. Jeg ønsker meg egen vaskemaskin jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...