Gå til innhold

Hjelp til enslig sønn vs. enslig datter?


Lillemus

Anbefalte innlegg

Det er sant, det er ikke bare moro for oss menn heller når vi står der som brødhuer og spør dumt om ting som det forventes at vi skal kunne.

''Det er sant, det er ikke bare moro for oss menn heller når vi står der som brødhuer og spør dumt om ting som det forventes at vi skal kunne.''

Send en mann inn på apoteket med en resept til medisin til en baby eller for å kjøpe noe annet til en baby og han får hjelp til oppetter ørene! Send en kvinne inn for å kjøpe det samme og hun får ikke noen informasjon utenom.

Send en kvinne inn på en fargehandel for å kjøpe maling eller verktøy og hun får masse info og hjelp. Send inn en mann og han forventes å kunne alt og får ingen info.

Det er helt sant. Har erfart begge deler. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 303
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    34

  • mrxx

    29

  • Aliza1365380759

    20

  • tonie

    19

Mest aktive i denne tråden

Bilmekking er da ikke lik dekkskift? Bilmekking foregår nedi motoren på bilen og der har ikke jeg fagkompetanse. Men trenger ikke fagkompetanse for skifte sengetøy.

Ehh, nå skjønte jeg ikke helt hva du mente, Det jeg sa var at det er ikke rare kompetansen du trenger for å skifte dekk på en bil, det er likestilt med å skifte sengetøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh, nå skjønte jeg ikke helt hva du mente, Det jeg sa var at det er ikke rare kompetansen du trenger for å skifte dekk på en bil, det er likestilt med å skifte sengetøy.

Man trenger i alle fall en smule mer muskelkraft for å skifte dekk enn for å skifte sengetøy! ;o) Men jeg gjør begge deler selv jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er sant, det er ikke bare moro for oss menn heller når vi står der som brødhuer og spør dumt om ting som det forventes at vi skal kunne.''

Send en mann inn på apoteket med en resept til medisin til en baby eller for å kjøpe noe annet til en baby og han får hjelp til oppetter ørene! Send en kvinne inn for å kjøpe det samme og hun får ikke noen informasjon utenom.

Send en kvinne inn på en fargehandel for å kjøpe maling eller verktøy og hun får masse info og hjelp. Send inn en mann og han forventes å kunne alt og får ingen info.

Det er helt sant. Har erfart begge deler. :o)

Det er slik og det er hele mitt poeng i denne tråden. Det har noe med vår historie å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger i alle fall en smule mer muskelkraft for å skifte dekk enn for å skifte sengetøy! ;o) Men jeg gjør begge deler selv jeg.

Noe mer muskelkraft ved å skifte hjul, men ved rette teknikker, så trenger du ikke å bruke mye kraft heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

''De fleste av mine kamerater (da vi var i 20-åra) bodde hjemme, fikk servert mat, vasket klær og ren seng samt at de ikke betalte noe for godene. Ingen av mine venninner hadde samme servicen''

Men bodde disse venninne fortsatt hjemme da de var i 20-årene, da? Mitt inntrykk er at flere kvinner flytter hjemmefra tidligere enn menn. Jeg selv flyttet før jeg fylte 19, rett og slett fordi jeg måtte av hensyn til studier. Jeg hadde tilnærmet "full service" så lenge jeg bodde hjemme, inklusive alle sommerferiene jeg var hjemme, bortsett fra at jeg "hjalp til" i heimen uten å ha totalansvaret.

Noen av jentene bodde hjemme, men flere var ute av redet/på vei ut. Gutta valgte å ikke flytte selv om de hadde jobber allerede, det var sikkert deilig å bo på hotell gratis. Jentene var nok mer keene på å komme ut hjemmefra.

Men selv de jentene som bodde hjemme betalte for seg i tillegg til å gjøre husarbeid.

Skulle jo egentlig også bare mangle. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du fikk det sikkert ikke med deg, men dette gjelder selvfølgelig ikke min nåværende arbeidsplass, men et sted jeg jobbet for mange år siden.

Hvilken rolle spiller det at det ikke er ditt nåværende arbeidssted, men et sted du jobbet på for mange år siden? Poenget er at du overhodet ikke klarer å styre deg når det kommer til å lire av deg svært tydelige detaljer av folk du kjenner i RL, folk som antgelig ikke hadde synes noe særlig om å bli kjenkjent på nett. Ånei, så du tror ikke noen hadde kjent de igjen eller noe? Du er rett og slett dum, Lillemus, du har en intelligens på størrelse med en peanøtt.

Har nå vært vitne til at du kommer med svært intime detaljer, både om deg selv, familien din, kjæresten din (stakkars) og allslags folk du har kjent eller kjenner. Det er til slutt ikke vanskelig å legge sammen to og to, du avslører jo absolutt alt om ting rundt deg!

Fy faen sier jeg bare, du burde rett og slett skamme deg, du er ei kjerring deluxe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det er nok kvinner som ser dette gjennom sine tradisjonelle kvinneøyne og definerer hva som er rett og galt. Og kvinner er flinke til å unnskylde egne manglende ferdigheter og kritisere mannens sådanne.

Jeg har også obserert noe annet som er interessant: Folk jubler hvis en mann må gå tidlig fra et møte for å legge ungene, og synes synd på kvinner som gjør det samme. (Hva slags tufs av en mann har hun, da?)

Applaus!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved første tanke, er jeg jo enig med deg.

Og nå til dags er vel sønnene også en del mer hjelpeløse når det gjelder bilmekking enn før. Men jeg tror ikke det er så mange som reagerer på at en datter får hjelp av sin far til bilmekking, hjulskift, diverse snekring osv. Eller hva?

Hvis det er en sønn som trenger samme hjelpen synes man at det burde han vel klare selv.

Så gammeldags er de helt automatiske reaksjonene mine innerst inne, i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym for anledningen

Hvilken rolle spiller det at det ikke er ditt nåværende arbeidssted, men et sted du jobbet på for mange år siden? Poenget er at du overhodet ikke klarer å styre deg når det kommer til å lire av deg svært tydelige detaljer av folk du kjenner i RL, folk som antgelig ikke hadde synes noe særlig om å bli kjenkjent på nett. Ånei, så du tror ikke noen hadde kjent de igjen eller noe? Du er rett og slett dum, Lillemus, du har en intelligens på størrelse med en peanøtt.

Har nå vært vitne til at du kommer med svært intime detaljer, både om deg selv, familien din, kjæresten din (stakkars) og allslags folk du har kjent eller kjenner. Det er til slutt ikke vanskelig å legge sammen to og to, du avslører jo absolutt alt om ting rundt deg!

Fy faen sier jeg bare, du burde rett og slett skamme deg, du er ei kjerring deluxe!

Synes kanskje det er mest skummelt for Lillemus selv og for barna hennes.

Jeg er ikke så veldig aktiv her, men har vært til og fra, fra 1998. Og jeg kjenner navn på barna, på Lillemus, vet hvor hun jobber, byen hun bor i... og hvor mange dildoer hun har...

Det er så mange rare, ensomme mennesker på nett, og det å utlevere seg slik kan "trigge" enkelte til å finne ut mer og ønske å få kontakt i RL. Blir litt som en kjendis på et vis, en slags "Big Brother". Jeg er muligens litt hysterisk, men er redd for å utlevere meg på nett.

Men, jeg synes jo Lillemus virker som en grei jente da.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes kanskje det er mest skummelt for Lillemus selv og for barna hennes.

Jeg er ikke så veldig aktiv her, men har vært til og fra, fra 1998. Og jeg kjenner navn på barna, på Lillemus, vet hvor hun jobber, byen hun bor i... og hvor mange dildoer hun har...

Det er så mange rare, ensomme mennesker på nett, og det å utlevere seg slik kan "trigge" enkelte til å finne ut mer og ønske å få kontakt i RL. Blir litt som en kjendis på et vis, en slags "Big Brother". Jeg er muligens litt hysterisk, men er redd for å utlevere meg på nett.

Men, jeg synes jo Lillemus virker som en grei jente da.. :-)

Jeg gidder ikke være anonym for anledningen.

Jeg er ganske enig i det du skriver,- både at mange (eller i alle fall en del) vet hva hun heter og hvor hun jobber OG at hun virker som en hyggelig person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes kanskje det er mest skummelt for Lillemus selv og for barna hennes.

Jeg er ikke så veldig aktiv her, men har vært til og fra, fra 1998. Og jeg kjenner navn på barna, på Lillemus, vet hvor hun jobber, byen hun bor i... og hvor mange dildoer hun har...

Det er så mange rare, ensomme mennesker på nett, og det å utlevere seg slik kan "trigge" enkelte til å finne ut mer og ønske å få kontakt i RL. Blir litt som en kjendis på et vis, en slags "Big Brother". Jeg er muligens litt hysterisk, men er redd for å utlevere meg på nett.

Men, jeg synes jo Lillemus virker som en grei jente da.. :-)

Finnes informasjon om hver bidige detalj om livet hennes her hvertfall. Barnas navn, bosted, arbeidssted, kjæreste, familie, alt. Synes synd på barna hennes og familien, stakkars. Er liksom ikke noe problem for noen å vite hennes eget navn heller. Å blottlegge historier om andre er så lett å gjøre når man er så utilregnelig. Hadde faen meg roa meg ned et par hakk, tenk på hva familien og barna kommer til å finne ut senere. Og si ikke at det hjelper å skjerme, en gang finner en eller annen en tråd, og snurrer denne sammen. Morsomt for dem (not).

En annen ting er å baksnakke folk fra tidligere arbeidssted, særlig når man allerede har blottlagt hele livet sitt på nett, så folk kan forstå hvem det dreier seg om osv. Er liksom ikke malt over noe, alle detaljer står klart oppført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke være anonym for anledningen.

Jeg er ganske enig i det du skriver,- både at mange (eller i alle fall en del) vet hva hun heter og hvor hun jobber OG at hun virker som en hyggelig person.

Hyggelig person er kanskje sterkt overdrevet, når man legger ut så mye informasjon om folk man kjenner i RL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes informasjon om hver bidige detalj om livet hennes her hvertfall. Barnas navn, bosted, arbeidssted, kjæreste, familie, alt. Synes synd på barna hennes og familien, stakkars. Er liksom ikke noe problem for noen å vite hennes eget navn heller. Å blottlegge historier om andre er så lett å gjøre når man er så utilregnelig. Hadde faen meg roa meg ned et par hakk, tenk på hva familien og barna kommer til å finne ut senere. Og si ikke at det hjelper å skjerme, en gang finner en eller annen en tråd, og snurrer denne sammen. Morsomt for dem (not).

En annen ting er å baksnakke folk fra tidligere arbeidssted, særlig når man allerede har blottlagt hele livet sitt på nett, så folk kan forstå hvem det dreier seg om osv. Er liksom ikke malt over noe, alle detaljer står klart oppført.

Nå synes jeg du overdriver noe veldig, selv om jeg forstår litt av poenget ditt.

Den som evt. skal lese alle innleggene til Lillemus og sette dem sammen, skal ha svært god tid. Dessuten kastes de eldste innleggene ved omlegginger - du finner ikke navnene på ungene hennes her lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg du overdriver noe veldig, selv om jeg forstår litt av poenget ditt.

Den som evt. skal lese alle innleggene til Lillemus og sette dem sammen, skal ha svært god tid. Dessuten kastes de eldste innleggene ved omlegginger - du finner ikke navnene på ungene hennes her lenger.

Vel, de fleste har da fått det med seg. Og det er ingen overdrivelse å si at hele livet hennes ligger blottlagt her på DOL. Greit nok, hennes problem, men det er jævlig kjipt for barna og familien når en eller annen tråd kommer til synes og nøstes sammen. Og det kommer til å skje ved en glipp en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Er det ofte sånn? Har ikke jeg inntrykk av - men jeg har et klart inntrykk av at de fleste foreldre gjerne bidrar til at barna deres skal ha det godt og som alle andre kan trenge litt hjelp av til, være seg om det er sønn eller datter eller evnt begge deler de har.

De fleste jeg kjenner bidrar for å hjelpe barna sine, både når de bor hjemme og når de flytter. Det være seg økonomisk om de skulle trenge det en periode, med flytting, kanskje innkjøp til ny leilighet, gjøre ting hyggelig, barnepass når den tid kommer etcetc.

Jeg har selv en sønn på 17 som jeg gladelig rer opp senga for og plukker klær etter i hytt og pine som min mor gjorde for meg. Jeg har lyst, ork og tid. Og jeg vet at selv om jeg gjør dette betyr det ikke at han ikke klarer det (det beviser han jo de gangene han selv fjør det) og at han kommer til å gjøre alt jeg gjør for han selv når han flytter hjemmefra. Men kommer han til å trenge min hjelp når han flytter stiller jeg jaggu gladelig opp da også. Likedann om jeg hadde en hatt ei datter. Folk gjør ting av ulike grunner, ikke nødvendigvis for at mottaker ikke KAN gjøre det selv, men fordi det gleder både giver og mottaker.

At din kjære fikk hjelp til ett og annet når han bodde alene forstår jeg heller ikke at vedrører deg på noen som helst måte. Jeg er sikker på at han hadde latt det skje igjen hvis ikke du lengre var på banen, selv etter at du har sagt ditt om hva du synes om det hehehe.

''Jeg har selv en sønn på 17 som jeg gladelig rer opp senga for og plukker klær etter i hytt og pine som min mor gjorde for meg. Jeg har lyst, ork og tid. ''

...

''Folk gjør ting av ulike grunner, ikke nødvendigvis for at mottaker ikke KAN gjøre det selv, men fordi det gleder både giver og mottaker.''

Jeg forstår ikke hvorfor man skal gjøre ting for nesten voksne barn. Jeg mener du gjør sønnen din bjørnetjenester, og tror faktisk det er en viss sannsynlighet for at du bidrar til å heve konfliktnivået i hans evt. fremtidige samboerskap. Ville tildels ment det samme om det gjalt en datter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg du overdriver noe veldig, selv om jeg forstår litt av poenget ditt.

Den som evt. skal lese alle innleggene til Lillemus og sette dem sammen, skal ha svært god tid. Dessuten kastes de eldste innleggene ved omlegginger - du finner ikke navnene på ungene hennes her lenger.

Enig! Ikke nødvendig å gni det inn... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Ikke nødvendig å gni det inn... :(

Det er nødvendig å gni det inn tydeligvis, siden det aldri blir noe forbedring! Men drit og dra, stakkars folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, de fleste har da fått det med seg. Og det er ingen overdrivelse å si at hele livet hennes ligger blottlagt her på DOL. Greit nok, hennes problem, men det er jævlig kjipt for barna og familien når en eller annen tråd kommer til synes og nøstes sammen. Og det kommer til å skje ved en glipp en gang.

Jeg skjønner ikke hva det er som skal skje ved en glipp?

Deltar noen av oss i en reality-serie, kan du sikkert selge litt til tusentipset. Før det skjer, er informasjonen ikke spesielt interessant, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva det er som skal skje ved en glipp?

Deltar noen av oss i en reality-serie, kan du sikkert selge litt til tusentipset. Før det skjer, er informasjonen ikke spesielt interessant, vel?

Det er ikke interessant for oss som er på DOL, men det er jævlig kjipt når ungene senere leser alt hun har skrevet om seg selv og kjæreste og andre hun kjenner. Og joda, klart de kommer til å lese det en dag, en dag finner de noe ved en glipp, og er nysgjerrige nok til å lete etter mer. Synd, men sant.

Greit å anonymisere LITT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...