Gå til innhold

Hjelp til enslig sønn vs. enslig datter?


Lillemus

Anbefalte innlegg

AneM1365380603

Samboeren min og jeg skryter hver gang den andre har gjort noe "huslig" eller noe som ikke er særlig lystbetont og krever en liten innsats, f.eks vasket gulvet, skiftet dekk på bilen osv, sier takk for maten når den andre har laget mat og sånt. Ikke fordi det er så fantastisk at en av oss har tatt oppvasken eller fordi man trenger skryt, men en ved å si "så flink du var å ta oppvasken!/så bra at du tok oppvasken" viser man at man verdsetter det arbeidet den andre har gjort. Og så blir jo den som har gjort noe i så mye bedre humør når den andre viser at h*n ser at noe er gjort! :-)

Enig! Positive tilbakemeldinger er flott å gi til hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 303
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    34

  • mrxx

    29

  • Aliza1365380759

    20

  • tonie

    19

Mest aktive i denne tråden

Gjest comsicomsa

Du verden, det var da et flott glansbilde.

Jeg tror kanskje ikke jeg skal kommentere så veldig mye, jeg, for du vet - det perfekte kan man jo ikke plukke på. :-)

Siden du mener at du sitter på lykkefasiten, kan du jo reflektere litt over at andre også kan ha det veldig godt i sine familier, at man er ulike i forhold til om/når man løsriver seg fra sine foreldre, og at det som framstår som trygt og deilig for deg kan være kvelende på andre. Uten at disse "andre" har noe dårligere liv av den grunn.

Til slutt må jeg jo innrømme at jeg tar meg i å lure på hva dine barn tenker om måten du opptrer på. Og ikke minst - hvor mange gjemmesteder de har måttet finne på for å få ha noe i fred. :-) Det får vi jo selvfølgelig aldri noe svar på, så du trenger ikke forsikre meg om at de ikke har gjemmesteder. :-)

Ha en deilig natt.

"Du verden, det var da et flott glansbilde.

Jeg tror kanskje ikke jeg skal kommentere så veldig mye, jeg, for du vet - det perfekte kan man jo ikke plukke på. :-)

Siden du mener at du sitter på lykkefasiten, kan du jo reflektere litt over at andre også kan ha det veldig godt i sine familier, at man er ulike i forhold til om/når man løsriver seg fra sine foreldre, og at det som framstår som trygt og deilig for deg kan være kvelende på andre. Uten at disse "andre" har noe dårligere liv av den grunn.

Til slutt må jeg jo innrømme at jeg tar meg i å lure på hva dine barn tenker om måten du opptrer på. Og ikke minst - hvor mange gjemmesteder de har måttet finne på for å få ha noe i fred. :-) Det får vi jo selvfølgelig aldri noe svar på, så du trenger ikke forsikre meg om at de ikke har gjemmesteder. :-)"

Hehehe jeg hadde jo i grunnen ikke regnet med annet enn dårlig skjulte spydigheter. Jeg sier som jeg har sagt heeeeele tiden, jeg trenger ikke din synsing, dine meninger, dine antagelser og spydigheter.

Ingenting gjør meg mer glad enn at andre har det bra, med de løsninger de velger for seg og sine :) Igjen har du gått glipp av mer enn halvparten av det jeg har skrevet. Jeg gjentar derfor: Vi er ULIKE - vi har ULIKE behov og de bør vi verdsette i stedet for å forsøke og få dekket bare våre egne behov. Derfor finnes det selvsagt også et uttall av løsninger på hva som gjør hver enkelt godt i sitt liv, sitt samliv og med sine evnt barn. Derfor skal du IKKE se på mitt svar som FASIT til almennheten. DET ER VÅR FASIT PÅ HVA VI GJØR FOR Å HA DET GODT - VÅR LYKKEFASIT. (Lurer i grunnen på om store bokstaver hjelper?) - hverken mer eller mindre.

Jeg ser du prøver deg på en ekstra "kvalm" en på slutten med å antyde at min sønn trenger gjemmesteder fra en "invaderende mamma". Som saaaaaaaakte , men sikkert kveler han. Hjelpes så langt enkelte er villig til å synke, for å prøve å såre andre de ikke en gang kjenner. Men det gjorde deg sikkert godt å få sagt det - så jeg kan leve med det.

Du lider av et eller annet, men jeg er ikke helt sikker på hva (syyyyyyyyynker ned på ditt nivå i håp om at noe kanskje trenger inn ved å snakke samme språk). Litt tidlig i forløpet å si. Men man kan jo anta at du kan sove godt for det, så god natt :)

Til slutt en liten trall: What the world needs now, is love sweet love. It's the only thing that there is to little of.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du ha spesiell omgangskrest, de aller fleste hadde synes dette var ekstra artig.

Nå er det ikke sikkert at din far ikke hadde sjekket dette om det var en sønn. Jeg har lært mine sønner å skru bil og det er klart at jeg sjekket mye av det de gjorde i starten fordi de kunne jo ikke alt. Men etter hvert som jeg vet hva de kan så sjekker jeg mindre og mindre.

Generelt er det jo slik og ikke gjør noe forsøk på få oss til å tro at dette er så veldig forskjellig fra menn og kvinner.

Litt på siden: har du kun sønner, eller har du døtre også? ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

"Du verden, det var da et flott glansbilde.

Jeg tror kanskje ikke jeg skal kommentere så veldig mye, jeg, for du vet - det perfekte kan man jo ikke plukke på. :-)

Siden du mener at du sitter på lykkefasiten, kan du jo reflektere litt over at andre også kan ha det veldig godt i sine familier, at man er ulike i forhold til om/når man løsriver seg fra sine foreldre, og at det som framstår som trygt og deilig for deg kan være kvelende på andre. Uten at disse "andre" har noe dårligere liv av den grunn.

Til slutt må jeg jo innrømme at jeg tar meg i å lure på hva dine barn tenker om måten du opptrer på. Og ikke minst - hvor mange gjemmesteder de har måttet finne på for å få ha noe i fred. :-) Det får vi jo selvfølgelig aldri noe svar på, så du trenger ikke forsikre meg om at de ikke har gjemmesteder. :-)"

Hehehe jeg hadde jo i grunnen ikke regnet med annet enn dårlig skjulte spydigheter. Jeg sier som jeg har sagt heeeeele tiden, jeg trenger ikke din synsing, dine meninger, dine antagelser og spydigheter.

Ingenting gjør meg mer glad enn at andre har det bra, med de løsninger de velger for seg og sine :) Igjen har du gått glipp av mer enn halvparten av det jeg har skrevet. Jeg gjentar derfor: Vi er ULIKE - vi har ULIKE behov og de bør vi verdsette i stedet for å forsøke og få dekket bare våre egne behov. Derfor finnes det selvsagt også et uttall av løsninger på hva som gjør hver enkelt godt i sitt liv, sitt samliv og med sine evnt barn. Derfor skal du IKKE se på mitt svar som FASIT til almennheten. DET ER VÅR FASIT PÅ HVA VI GJØR FOR Å HA DET GODT - VÅR LYKKEFASIT. (Lurer i grunnen på om store bokstaver hjelper?) - hverken mer eller mindre.

Jeg ser du prøver deg på en ekstra "kvalm" en på slutten med å antyde at min sønn trenger gjemmesteder fra en "invaderende mamma". Som saaaaaaaakte , men sikkert kveler han. Hjelpes så langt enkelte er villig til å synke, for å prøve å såre andre de ikke en gang kjenner. Men det gjorde deg sikkert godt å få sagt det - så jeg kan leve med det.

Du lider av et eller annet, men jeg er ikke helt sikker på hva (syyyyyyyyynker ned på ditt nivå i håp om at noe kanskje trenger inn ved å snakke samme språk). Litt tidlig i forløpet å si. Men man kan jo anta at du kan sove godt for det, så god natt :)

Til slutt en liten trall: What the world needs now, is love sweet love. It's the only thing that there is to little of.....

''Vi er ULIKE - vi har ULIKE behov og de bør vi verdsette i stedet for å forsøke og få dekket bare våre egne behov.''

Definitivt. Det bør man ta innover seg. Både familiært og utenfor husets fire vegger.

''Du lider av et eller annet, men jeg er ikke helt sikker på hva (syyyyyyyyynker ned på ditt nivå i håp om at noe kanskje trenger inn ved å snakke samme språk). Litt tidlig i forløpet å si.''

Interessant å bli diagnostisert. Heldigvis har du noen karaktertrekk i innleggene dine som røper ditt faste nick, jeg legger meg det på minnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min og jeg skryter hver gang den andre har gjort noe "huslig" eller noe som ikke er særlig lystbetont og krever en liten innsats, f.eks vasket gulvet, skiftet dekk på bilen osv, sier takk for maten når den andre har laget mat og sånt. Ikke fordi det er så fantastisk at en av oss har tatt oppvasken eller fordi man trenger skryt, men en ved å si "så flink du var å ta oppvasken!/så bra at du tok oppvasken" viser man at man verdsetter det arbeidet den andre har gjort. Og så blir jo den som har gjort noe i så mye bedre humør når den andre viser at h*n ser at noe er gjort! :-)

Ja, slike ting gjør vi, men jeg forventer ikke at gubben skal skryte av meg hver eneste gang jeg vasker huset eller legger sammen klær (det gjør jeg så ofte allikevel ;-)).

Har han gjort noe jeg ikke forventet, så er det noe annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest comsicomsa

''Vi er ULIKE - vi har ULIKE behov og de bør vi verdsette i stedet for å forsøke og få dekket bare våre egne behov.''

Definitivt. Det bør man ta innover seg. Både familiært og utenfor husets fire vegger.

''Du lider av et eller annet, men jeg er ikke helt sikker på hva (syyyyyyyyynker ned på ditt nivå i håp om at noe kanskje trenger inn ved å snakke samme språk). Litt tidlig i forløpet å si.''

Interessant å bli diagnostisert. Heldigvis har du noen karaktertrekk i innleggene dine som røper ditt faste nick, jeg legger meg det på minnet.

"Interessant å bli diagnostisert. Heldigvis har du noen karaktertrekk i innleggene dine som røper ditt faste nick, jeg legger meg det på minnet."

Du har ikke fått noen diagnose (les igjen og igjen og igjen og gjerne igjen), du har fått svar på tiltale. Det var et forsøk på å snakke samme språk som deg. Være litt sånn ufyselig og ekkel.

Nickdebatter her inne, når man mangler annet å argumentere med får meg til å trekke på smilebåndet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AneM1365380603

Ja, slike ting gjør vi, men jeg forventer ikke at gubben skal skryte av meg hver eneste gang jeg vasker huset eller legger sammen klær (det gjør jeg så ofte allikevel ;-)).

Har han gjort noe jeg ikke forventet, så er det noe annet :)

Men det er koselig når mannen kommer hjem og kommenterer at det er så ryddig og rent :o) Kanskje han legger merke til det pga at våre barn ofte lager kaos her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er koselig når mannen kommer hjem og kommenterer at det er så ryddig og rent :o) Kanskje han legger merke til det pga at våre barn ofte lager kaos her ;)

Her er det ryddig og rent så ofte at gubben ikke ser det (jeg hater rot ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Her er det ryddig og rent så ofte at gubben ikke ser det (jeg hater rot ;-))

Jeg hater også rot, men er ikke så flink som deg til å gjøre noe med det. Men så må det også sies at hjemmet vårt har vært under oppussing helt fra vi kjøpte det. Akkurat nå er stua full av verktøy, så jeg oppholder meg mest på kjøkkenet. Snart er alle rom tatt her, så jeg ser en ende på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

"Interessant å bli diagnostisert. Heldigvis har du noen karaktertrekk i innleggene dine som røper ditt faste nick, jeg legger meg det på minnet."

Du har ikke fått noen diagnose (les igjen og igjen og igjen og gjerne igjen), du har fått svar på tiltale. Det var et forsøk på å snakke samme språk som deg. Være litt sånn ufyselig og ekkel.

Nickdebatter her inne, når man mangler annet å argumentere med får meg til å trekke på smilebåndet :)

''Du har ikke fått noen diagnose (les igjen og igjen og igjen og gjerne igjen), du har fått svar på tiltale.''

Neida, du sa at jeg lider av noe. Lider man av noe, trenger man en diagnose. Hva tror du det kan være?

''Det var et forsøk på å snakke samme språk som deg. Være litt sånn ufyselig og ekkel.''

Jepp, det er ufyselig og ekkelt å bli minnet om at glansbildet kanskje ikke tåler en vask.

''Nickdebatter her inne, når man mangler annet å argumentere med får meg til å trekke på smilebåndet :)''

Selvfølgelig, hva annet kan du gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliza1365380759

Her er det ryddig og rent så ofte at gubben ikke ser det (jeg hater rot ;-))

Hehe, jeg har en helt annen tilnærming til rydde/vaske-frekvensen enn det du har, så her vises det hvis noen har lagt inn en innsats! :-P Men så har ikke vi barn eller husdyr heller, så egentlig er det vel begrenset hvor rotete det er her fra begynnelsen av. Dessuten har vi ikke vaskemaskin, så for oss er det faktisk litt av et tiltak når klær skal vaskes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg skal holde munn. Men jeg er enig med Jølsen her selv om jeg synes han kunne sagt det litt penere.

Jeg gidder ikke rosemale noe, spesielt ikke folk som utleverer alle i familien sin, og gir faen i at de gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliza1365380759

Men det er koselig når mannen kommer hjem og kommenterer at det er så ryddig og rent :o) Kanskje han legger merke til det pga at våre barn ofte lager kaos her ;)

Hehe, er fint når det vises at noen har ryddet/vasket ja! Så lenge det varer når man har barn.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror mannfolk er mer avhengig av ros enn det vi er ;-)

For mange år siden klaga gubben sin nød fordi jeg aldri roste ham når han hadde vaska badet. Da lurte jeg på hvorfor han ikke roste meg når jeg hadde vaska resten av huset? Tror han fikk litt å tenke på da :-)

Mannen min pleier å si i fra høyt og tydelig når han gjør noe huslig.

- Jeg bare tar og henger opp klær jeg! - HØRTE DU DET?- Jeg bare tar og henger opp klær jeg! Er det greit for deg?

Tenk om jeg skulle holdt på slik hver gang jeg gjør noe huslig? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliza1365380759

Mannen min pleier å si i fra høyt og tydelig når han gjør noe huslig.

- Jeg bare tar og henger opp klær jeg! - HØRTE DU DET?- Jeg bare tar og henger opp klær jeg! Er det greit for deg?

Tenk om jeg skulle holdt på slik hver gang jeg gjør noe huslig? :-)

*le høyt* Det var jo nesten litt søtt da! Synes du kan begynne sånn du også! "Jeg var tar å vasker gulvet jeg! Hører du? Er det greit for deg at jeg vasker gulvet?" *ler litt igjen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ha ha ha!!!

Men dette er en detalj jeg ikke har fått med meg, altså - er det noen i Sagaen som ikke liker å utføre oralsex, altså? ;-) Har fått med meg synspunktene og praksisen på analsex, men her har jeg tydeligvis gått glipp av viktig informasjon!!! :-D

Har du? Jeg trodde hele verden hadde fått med seg hva typen ikke gjorde i senga, hvordan de gjorde det osv. Og har du ikke fått med deg alle livsdetaljene hennes altså? Trodde alle hadde lest dette gjentatte ganger. Tragisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest comsicomsa

''Du har ikke fått noen diagnose (les igjen og igjen og igjen og gjerne igjen), du har fått svar på tiltale.''

Neida, du sa at jeg lider av noe. Lider man av noe, trenger man en diagnose. Hva tror du det kan være?

''Det var et forsøk på å snakke samme språk som deg. Være litt sånn ufyselig og ekkel.''

Jepp, det er ufyselig og ekkelt å bli minnet om at glansbildet kanskje ikke tåler en vask.

''Nickdebatter her inne, når man mangler annet å argumentere med får meg til å trekke på smilebåndet :)''

Selvfølgelig, hva annet kan du gjøre?

Hvilket "glansbilde" snakker du om? Hvorfor snakker du nedlatende om noe som gjør andre godt? Klarer du ikke å glede deg over at andre har det bra? Jeg tror du lider under at andre har det bra, at andre velger andre måter å gjøre ting på enn deg, at andre har andre meninger enn deg og tørr uttrykke dem og det er i dine øyne uhørt og da trengs det en "vask". Denne "vasken" innebærer småligheter, spydigheter og det hele er regnspikka ondskap. Klart du lider av/under et eller annet og svaret har du selv. Jeg håper du tar tak i det, for denne råttenskapen du utviser foregår vel neppe bare isolert på dol!

Usj sier jeg bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Og kanskje det slett ikke var henne selv hun pratet om, men kusina si, eller en kollega, eller ei venninne, eller dattera til venninna til søstra til faren til en unge i klassen til sønnen sin.

Hvem vet! ;o)

Kanskje det var samme personen som hun drev og baksnakka som hun hadde jobba med før? Det er jo alltid noen rundt henne som blir utlevert. Sikkert morro å få vite at noen som kjenner noen andre som kjenner en helt annet, har lest alt dette. Skulle vært forbudt å gi sånne et tastatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliza1365380759

Har du? Jeg trodde hele verden hadde fått med seg hva typen ikke gjorde i senga, hvordan de gjorde det osv. Og har du ikke fått med deg alle livsdetaljene hennes altså? Trodde alle hadde lest dette gjentatte ganger. Tragisk.

Hmm.. Tror det eneste jeg vet om Lillemus er hvilken by hun bor i, og at hun har sykkelbukse... Jeg skjønner at man har forskjellig fokus når man leser innlegg her på dol! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Tror det eneste jeg vet om Lillemus er hvilken by hun bor i, og at hun har sykkelbukse... Jeg skjønner at man har forskjellig fokus når man leser innlegg her på dol! :-)

Hvis man har vært her i mange år, henger det igjen en del informasjon, ser du :-) Uten at man prøver spesielt på å huske detaljer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...